صدای_اولیای_دانش‌آموزان با سلام. لطفاً صدای ما رو به وزیر برسانید.

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

با سلام.

لطفاً صدای ما رو به وزیر برسانید.

چه لزومی داره امتحان نهم تو این شرایط حضوری باشه؟ واقعاً خانواده ها تو استرس هستن و دانش آموزان همچنین. اگه بحث انتخاب رشته هست خوب اینا تو همگام انتخاب رشته کردن و از پایه هفتم تا اسفند ۹۸ نمره دارن. میتونن براساس اونا انتخاب رشته کنن. لطفاً صدای اولیا رو به مسئولین برسانید. این کار در این شرایط فقط به به اولیا و دانش آموزان استرس وارد می کنه.

صدای_معلمان

سلام

از اینکه حقوق معلمین افزایش پیدا کرد خوشحالم ولی حقوق من که معلم غیرانتفاعی هستم هنوز همان ۶۰۰ هزار تومان با کسورات ۵۷۰ هزار تومان و برای بیمه همان ۷۰ هزار تومان است و چیزی به عنوان حقوق و اسفند و فروردین و اردیبهشت دریافت نکردیم. به آموزش و پرورش برای شکایت رفتیم که هیچ اقدامی نکردند. بخاطر اینکه مسئولین با مدیران، همکار یا آشنا بودند و البته بگم که به مدیر گفتند و من و چندتا از همکارانم سال بعد بی کار شدیم. با ۴۳۱۷ تماس گرفتیم گفتند مدرسه در لیست نیست و بعد از صحبت با مسئول رسیدگی به شکایات متوجه شدم چندین مدرسه غیرانتفاعی در فولادشهر) و مسکن مهر فولادشهر در لیست نیستند. پس حق و حقوق ما چی میشه؟ من هم در دوران کرونا به دانش آموزان حضوری و غیرحضوری تدریس کردم.

سلام خدمت مدیر کانال اخبار فرهنگیان.

لطفاً بپرسید چرا بعضی مدارس کار ثبت نمرات دانش آموزان ابتدایی  را در سامانه سناد به عهده معلم می‌سپارند؟ مگر وظیفه معاون اجرایی نیست؟ معلم یکسال تحصیلی با بچه های ابتدایی سر و کله میزنه. بخاطر توصیفی بودنشون هر هفته پرسش کلاسی و کتبی داره که هر دوی آنها زحمت میبره. و در نهایت کارنامه ها را با کلی زمان و آزمون و مقایسه مینویسه‌. ولی نمرات را هم سپرده اند که باید خود معلم ثبت کنه. لطفاً اگر قراره کار معاون آموزشی، معاون پرورشی و معاون اجرایی را معلم انجام دهد، دلیل وجود این معاونین را بفرمایند؟ و اینکه حقوق آن کارهایشان را به معلم میدهند که انتظار انجام کارهای آنها را دارند؟ چرا از  سکوت و سر به زیری معلمان نجیب و شریف سو استفاده میکنند؟

سلام

در فیش اردیبهشت ماه من فوق العاده ایثارگری  رو که چند ماه داده بودن اونم مبلغش ۱۰۰ هزار تومن بود که ۱۵۹ هزار تومن توی فیش کم کردن، الان نامه پشت نامه میاد که دیوان رد کرد . حالا اونی رو که کم کردن دوباره برمیگردونند؟ برای کم کردن از حقوق معلمان همه حاضر به یراق هستند خدا نکنه چند تومنی بخواهد اضافه شود. من که تو این چند سال گفتن ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰ درصد حقوق اضافه شده نه تنها متوجه اضافه شدن حقوق نشدم بلکه همه اش دارم میبینم ازمون دارن کم میکنن. اداره هم که میریم جواب کارگزینی به ما اینه : یا بخشنامه براشون نیومده یا اینکه به ما ربطی نداره و سیستم اینجوری اعمال میکنه. یعنی وقتی همکار خودمون حاضر نیست قدمی برای من برداره دیگه وای به حال بقیه. بعضی وقتها میگم ما تو این کشور غریبه ایم یا برده؟ نمی دونم. فقط خدا به دادمان برسد.

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

صدای_اولیای_دانش‌آموزان سلام. وقت بخیر. در پاسخ به سوال اونایی که میگن مگه نهم ها یا دانش آموزای دیگه کرونا نمیگیرن؟!

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

سلام. وقت بخیر.

در پاسخ به سوال اونایی که میگن مگه نهم ها یا دانش آموزای دیگه کرونا نمیگیرن؟! ببینید قرار نیست هر کس که پاشو از خونه گذاشت بیرون کرونا بگیره.شما میتونی به راحتی با رعایت بهداشت ماسک و دستکش ،بری دنبال کارات و سالم برگردی. اینا همش بهانس چون واقعاً چیزیه که چاره داره. همین کسایی که میگن مدرسه رو چرا باز کردن مگه کرونا نیستش! ۹۰ درصد بیشترشون هر روز میرن بیرون خونه فامیل، به مدرسه که میرسه میگن کرونا هست نمیرم! تو چین با اون وضعیتش مدرسه ها باز شد و همه هم با رعایت بهداشت سر کلاسا حاضر شدن! کسی که واقعاً به فکر آیندش باشه و نگران تلف شدن یه سالش به بطالت باشه، صددرصد راه چاره رو پیدا میکنه و بهانه ام نمیگیره.

سلام. تورو خدا این پیام رو بفرستید برا وزیر آموزش و پرورش.

آقای حاجی میرزایی وزیر عزیز! هر روز داره آمار جدید و صعودی از آمار کرونا در رسانه ها و بیمارستان ها مطرح میشه مگه با یکم وایتکس تو شیشه نوشابه خانواده و پاشیدن روی سطوح برای ضدعفونی کردن مدارس میشه بهداشتیشون کرد؟ و مگه میشه دانش آموزان پایه نهم که چند سالشونه، همه دقیق رعایت کنن؟ ماسک و دستکش بزنن یک ساعت بشینن امتحان بدن در نهایت بازم دست به چشم و دهنشون میزنن. یعنی آنقدر واجب هست که امتحانات بچه های نهم به صورت حضوری بگیرین؟ یعنی نمیشد با توجه به معدل ترم اول و آزمون هایی که در شبکه شاد گرفتین نمره بزارین با صلاح دید معلم؟ اگر یکی از این بچه ها کرونا بگیره جناب وزیر شما جواب میدی؟ اگر معلم های این بچه ها ناقل باشن که اکثراً سن بالا هستن کی جواب ما رو میده؟ تورو خدا رسیدگی کنین. بردارید این آزمون و وحشت رو از خانواده ها. کم استرس و فکر داریم؟ خواهش میکنم رسیدگی کنید.

سلام وقتتان به خیر. طاعات و عباداتتان قبول باشد.

علت برگزاری آزمون حضوری پایه نهم را تأثیر نمرات در انتخاب رشته و آزمون های استعداد درخشان و نمونه اعلام کرده اند. زمانی این دلیل موجه بود که امتحانات به صورت هماهنگ و نهایی می بود. در صورتی که اعلام کرده اند امتحان داخلی است، یعنی معلمین محترم سوالات را هم طرح می کنند و هم تصحیح می کنند و امتحانات هم در همان مدرسه برگزار می شود. با این تفاسیر حضور در مدرسه چه توجیهی دارد؟ لطفاً انعکاس بدهید که پدر و مادرها بسیار نگران سلامت فرزندانشان هستند. در هوای گرم با ماسک و دستکش، یک و نیم تا دو ساعت امتحان دادن هم کیفیت امتحان را پایین آورده و قطعاً سنجش قابل قبولی نیست و هم می تواند باعث آلودگی بچه ها شود، با ماسک و دستکش و لباس فرم مدرسه همراه با استرس و اضطراب چگونه انتظار پاسخگویی مطلوبی به سوالات را دارید؟ حضوری بودن امتحانات پایه نهم هیچ تاثیری در کیفیت ارزشیابی ندارد، کیفیت را کم کرده که زیاد نمی کند. لطفاً تجدید نظر کنید تا دیر نشده است. به فکر سلامت نوجوانان باشید. این بچه ها سرمایه های این کشور هستند. با تشکر

صدای_بازنشستگان

سلام.

اینجانب مهر ۹۷ با ۳۱ سال خدمت بازنشسته  شدم. چرا قوانینی که سال هاست تصویب شده به دلیل بی کفایتی و سهل انگاری مدیران و مسئولین شامل حال ما نمیشود؟ ما هم در این جامعه با این گرانی لجام گسیخته زندگی میکنیم. ما هم به اندازه معلمانی که امروز سرکار هستند کارکرده ایم. به خدا ما زنده ایم نفس میکشیم. چگونه باید با این بی عدالتی و حق کشی دوام بیاوریم؟

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

صدای_معلمان با سلام و احترام می خواستم در خصوص نبود یک منطق عادلانه در خصوص احکام حقوقی فقط همین نکته را عرض کنم

صدای_معلمان

با سلام و احترام

می خواستم در خصوص نبود یک منطق عادلانه در خصوص احکام حقوقی فقط همین نکته را عرض کنم که بعد از صحبت با همکارم متوجه شدم که ایشان  رقم زیر حکم شان بیشتر از صد هزار تومان از بنده بیشتر است. در حالی که من ۲۳ سال سابقه دارم و ایشان حدود ۱۸ سال. هر دویمان نیروی آموزشی و لیسانس هستیم و من حتی یک فرزند بیشتر از ایشان دارم. تنها نکته جالب این است که تفاوت بند ی تبصره ۱۲ در ابتدای سال ۹۸ باعث شده که ایشان باوجود سابقه بیش از ۵ سال  کمتر و حتی یک فرزند کمتر، صد هزار تومان بیشتر از من دریافتی داشته باشند. این قدرت و منطق قانون گذاری در کشور ما را نشان می دهد. عجب نمایندگان و عجب مسئولینی داریم !!

صدای_خدمتگزاران

سلام علیکم.

میخوام اینو به سمع وزارت آموزش پرورش برسونم :

آیا نیروهای خدماتی (خدمتگزار وسرایدار) آموزش وپرورش ،جزء فرهنگیان به حساب می آیند یا خیر ؟ اگر جواب بله است پس چرا کمتر از نصف حقوق یک معلم ،حقوق میگیرند؟ و حتی رتبه بندی هم شامل حالشون نمیشه؟ و اگر‌ جواب خیر است، چرا پیگیر این قضیه نمی شوند و آنها را فرهنگی حساب کنن و وضعیت (سمت شغلی) تغییر وضعیت و حقوق آنها رسیدگی نمی کنن؟ همه ساله داریم می بینیم که نیروهای حق التدریس پیمانی میشن. پیمانیا رسمی میشن. استخدام معلم هرساله دارن. ولی چرا وضعیت شغلی نیروهای خدماتی تغییر نمیکنه و چرا کسی از مسئولین اداره مربوطه از استخدام نیروهای جدید خدماتی حرف به میان نمیاره؟ و این نیروهای خدماتی که چندین سال در این سمت هستند و همه مدارک لیسانس به بالا دارن تغییر وضعیت نمی دهند؟

صدای_بازنشستگان

سلام.

آقای وزیر آموزش و‌پرورش! واقعاً خسته نباشید! رتبه بندی را به گفته خودتان اصلاح و ترمیم کردید، اما چگونه حق و ناحق می‌کنید؟ شما مگر مدافع حقوق برحق همکارانتان در دولت نیستید؟ مگر نه اینست که شما باید سیره مولای علی  را بسط و پیاده کنید؟ امیر المومنین برای عدالت خواهی وگرفتن حق مظلوم لحظه ای از پا ننشست. ما جمعی از همکاران بازنشسته ۹۸ هستیم که خواهان اجرای رتبه بندی و اجرای امتیازات فصل دهم  هستیم. چرا که میدانیم اجرای آن از مهر ۹۸ مغرضانه و پایمال کردن حقوق حقه همکارانتان است. زیرا در نیمسال اول ۹۸ ما شاغل بوده ایم و اجرای آن از دوم مهر جهت ضایع کردن حق ما بازنشستگان ۹۸ می باشد. لطفاً مجدانه در پی رسیدگی این امر باشید. با تشکر از مدیریت کانال.

با سلام و عرض ادب و احترام.

خواستم چند مطلبی در مورد بازنشستگان ایران به گوش مسئولین محترم برسانم.

در کدام کشور مسلمان و غیر مسلمانی بازنشستگان بعد از بازنشستگی تازه به فکر درآمد میفتند که از کجا درآمدی پیدا کنند؟ و مجبور میشن به شغل دست فروشی و مغازه داری و مسافرکشی وحتی کارگری و... روی بیاورند تا شرمنده زن و بچه هایشان نشوند؟ در کجای دنیا کارمندی بازنشسته می شود و بعد از ۸ ماه حقوق همکاران شاغلش دو برابر حقوقش میشود؟ در کدام کشور ناعادل و ظالم حقوق و مزایا و پوشش خدمات انواع بیمه ها و خدمات رفاهی و... بازنسستگان نصف شاغلین می باشد؟ در کدام کشور بیگانه وبی رحمی به چشم یک از کار افتاده و از رده خارج به او نگاه می کنند؟ و با این سن باید به فکر درآمد و خرج و دخل زندگی خود باشد؟ آخه در کدام قانون و کدام سرزمین دنیا وقتی فردی که بازنشسته شد باید بمیرد وحق زندگی ندارد و به کلی فراموش می شود؟ در هر جای دنیا که هیچ ادعایی از اسلامیت ناب محمدی و عدالت حضرت علی علیه السلام را هم ندارند به چشم عزت و احترام به بازنشسته ها نگاه میکنند و بعد از اینکه بازنشسته شدند از هر لحاظ امکانات رفاهی وبیمه ای و حقوق و مزایای آنان از شاغلین بیشتره. چون مسؤلین ظالم کشور آنان میدانند و درک می کنند کسی که بازنشسته شد به علت کهولت سن و ۳۰ سال خدمت و خستگی بدن، جسمش رفته رفته ناتوان و ضعیف شده و بیماری های گوناگونی پیدا میکند و از طرفی صاحب نوه و عروس و داماد میشه و خرجش زیادتر از شاغلین است و به علت کهولت سن قادر به کار کردن و درآمدزایی نیست. و مسئولین بی وجدان این گونه ممالک از این قشر که بهترین سالهای عمرشان را صرف خدمت و پیشرفت این کشور کرده اند، حمایت کامل میکنند و نمیگذارند که باقی عمرشان تازه به دنبال درآمد و خرج زندگی خود باشند تا شرمنده خانواده گسترده وبزرگ خود نباشند.

لطفاً این مطالب را پخش کنید تا بلکه یک مسئول عادل و باوجدانی پیدا شد و از خدا و آخرت ترسید و چشمش به این مطالب افتاد و وجدان او را بیدار کرد و یک فکری به حال این عزیزان کرد.

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

سوت زدن ممنوع منصور موسوی

سوت زدن ممنوع

منصور موسوی

"سوت زدن" اصطلاح رایجی در اقصی نقاط جهان برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ارگان ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی است. شهروندان در صورت برخورد با مفاسد اقتصادی و تخلفات مالی می توانند با اطلاع رسانی به رسانه ها و یا نهادهای نظارتی که تحت عنوان سوت زدن معرفی می شود، چنین مواردی را افشاء نمایند. در برخی از جوامع برای سوت زنندگان مشوق های مالی و حمایت های اجتماعی و امنیتی نیز در نظر گرفته می شود تا افراد با فراغت خیال، در پاکسازی جامعه نقش خود را ایفا نمایند.

طی ماه های گذشته چندین بار از سوی رسانه های رسمی کشورمان به این اصطلاح پرداخته شد. قوه قضائیه به عنوان اصلی ترین مجرای برخورد با مفاسد اقتصادی، در پی القای این مفهوم به شهروندان و اعلام حمایت از آنان بود. با این حال وضعیت برخی از افراد سوت زننده و افشاگر شناخته شده در کشورمان، یادآور فاصله بسیار زیاد شعار و عمل در این خصوص است. مشکلات ایجاد شده برای افرادی همچون مساعد و سلطانی در پرونده های کلان فساد مالی مانند املاک نجومی شهرداری تهران و خودروسازی سایپا، از نمونه های اخیر تبعات سوت زدن در کشورمان است. به نحوی که فرد سوت زننده در وهله نخست در معرض اتهامات مختلفی قرار گرفته و بعضا پرونده هایی با عناوین کلی همچون تشویش اذهان عمومی برای این افراد به جریان می افتد.

در خصوص نظام آموزشی، نا گفته پیداست که این سیستم نیز کمابیش از کلیت نظام اداری کشور مجزا نبوده و مصائب فساد مالی دامنگیر این مجموعه نیز شده است. پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان از نمونه های قابل ذکر در نظام آموزشی بودند که در سال های اخیر رکورد تخلفات مالی را با فاصله بسیار زیادی جابجا کردند. اما این تمام ماجرا نیست و تخلفات خرد و کلان دیگری در نظام آموزشی کشور، از مدارس تا ادارات در حال وقوع است. دریافت مستقیم وجوه از والدین دانش آموزان، موسسان مدارس غیردولتی، پیمانکاران شرکت های خصوصی طرف قرارداد با آموزش و پرورش تحت عنوان رشوه یا هدایا و همچنین تخلفات صورت گرفته در حوزه مزایدات و مناقصات انجام شده، جزو اصلی ترین موارد تخلفات مالی در نظام آموزشی کشور هستند.

با این حال بنظر می رسد قانون نانوشته ای که نهادهای نظارتی را موظف به کاوش در حریم خصوصی افراد و مسکوت گذاردن مسائل مالی می نماید، عادی سازی رویه فعلی و نادیده گرفتن مسائل و مشکلات موجود ادامه خواهد داشت. همچنین جای تاسف است که در مواردی نهادهای نظارتی خود به ابزار ایجاد حاشیه امن برای متخلفان مبدل می گردد. گاه نیز اشخاصی از درون نهادهای نظارتی، آلوده به فسادهای مالی می گردند که پیگیری و برخورد در چنین مواردی با اغماض بسیار از سوی متولیان امر صورت می گیرد. رویه ای که نهایتاً به حمایت از فساد و فاسد و همزمان تخطئه و تهدید افشاگران تخلفات آشکار و نهان می انجامد؛ فرد سوت زننده و افشاگر به عنوان کارمندی دردسرساز و پرحاشیه شناخته می شود که اصطلاحا "سرش به کارش نیست". لذا مسیر ارتقای شغلی افراد در محل کار به خطر می افتد.

با شرایط ذکر شده به نظرتان افراد در صورت برخورد با مفاسد مالی، کدام گزینه را انتخاب خواهند کرد؟ سکوت و همدستی و یا گزارش و پیگیری؟

FarhangianNews1 (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

صدای_اولیای_دانش‌آموزان با سلام. لطفاً این پیام ما را به گوش مسئولین برسونید که چرا ...

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

با سلام.

لطفاً این پیام ما را به گوش مسئولین برسونید که چرا پایه نهم باید امتحان آخر سال را حضوری بدهند؟ مگر این دانش آموزان حضوری درس یاد گرفتند که حضوری امتحان بدهند؟

اگر از نظر ارزشیابی باشد که از سال هفتم تا اوایل اسفند ۹۸ اینها در مدرسه حضور داشتند و اگر قرار بر ارزشیابی باشد دانش آموزان پایه نهم را معلمان راحت تر می توانند ارزشیابی کنند چون  شناخت بیشتری بر آنها دارند. پس اگر مشکل آموزش و پرورش برای تعیین رشته آنهاست، دانش اموزان برحسب این سه سال انتخاب رشته کردند و هدایت تحصیلی آنها هم انجام شده. در این مدت، تدریس به خوبی انجام نشده و مطالب درسی آموخته نشده و قبل از پیام رسان شاد، پرسش و پاسخی در کار نبود. آیا با این شرایط بیماری و اینهنه مشکل، امتحان حضوری لازم است؟

صدای_معلمان

با سلام.

مطالبه امروز فرهنگیان باید به طور جدی روشن شدن وضعیت صندوق ذخیره باشد. چرا که در طول چند دهه گذشته به دلیل عدم آگاهی معلمان از نحوه کار این صندوق کلاه بسیار گشادی بر سر اعضا رفته و جماعت فرهنگی را دلخوش به بازگرداندن اصل موجودی چند ساله به همراه اندکی سود نموده اند. اما ماجرا این است که صندوق با استفاده از سپرده فرهنگیان در سال های گذشته اقدام به خرید شرکت ها و املاک مختلفی نموده و امروز که ارزش این دارایی ها به چند ده هزار میلیارد تومان رسیده فرهنگیان که صاحبان اصلی این دارایی هستند هیچ نفعی از آن ندارند. اشتباه بزرگ فرهنگیان این بود که از ابتدا بدون دانش کافی نسبت به قوانین سهامداری و تنها با تشویق تعاون اداره اقدام به عضویت در صندوق نمودند. اکنون با توجه به این که میزان پرداختی هر فرهنگی در هر سال مشخص است و اموال خریداری شده در هر سال نیز معین است، به راحتی می توان محاسبه کرد که در آن سال به هر عضو چند سهم از این دارایی ها باید تعلق می گرفت. به این ترتیب مجموع سهام متعلق به هر عضو در طول سالهای گذشته قابل محاسبه است. نکته مهم این است که اگر یک عضو بداند که امروز چه مقدار سهام از اموال صندوق دارد، می تواند ارزش روز این سهام را محاسبه کند که با توجه به چند صد برابر شدن این ارزش به جرات می توان گفت ارزش دارایی های اعضای باسابقه به چند صد میلیون تومان می رسد. در حالی که حداکثر چهار پنج میلیون تومان از صندوق به عنوان اصل سپرده دریافت می کنند. متاسفانه صندوق با روشی فریبکارانه اساسنامه را طوری تنظیم نموده که هر عضو در پایان عضویت تنها می تواند مجموع سپرده هایش را با کمی سود دریافت کند نه ارزش روز دارایی اش را. حال این اموال نجومی به چه کسانی تعلق می گیرد خدا عالم است. بنابراین امروز باید مطالبه جدی فرهنگیان از مجلس و ریاست قوه قضاییه این باشد که با ورود به این قضیه، هم تکلیف سپرده گذاری همکاران قدیمی را تعیین کند و هم با تغییر اساسنامه جلوی ادامه این روند ظالمانه را برای اعضا جدید بگیرد.

صدای_مدیران_مناطق

سلام

یک پیشنهاد:

در خصوص امتحانات حضوری دانش آموزان پایه ی نهم اگر امکانش بود که فقط از دروسی که در انتخاب رشته هاشون تاثیر داشت آزمون حضوری گرفته میشد خیلی خوب بود.

دو سه روز هم کمتر بهتر

قرآن، آمادگی دفاعی، انشا و از این قبیل دروس هم کم بشه غنیمته...

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)