ارزش مقام معلم در جهان ؛....

ارزش مقام معلم در جهان ؛

ایتالیا :

سه گروه نباید پشت چراغ قرمز بمانند؛

آمبولانس،آتش نشانی،معلمان.

فرانسه :

ثروتمندان در محدود ی شهرک فرهنگیان خانه میخرند تا به همسایگی با معلمان افتخار کنند.

سوئد :

فرزند اولم پزشک است،اما بچه دومم فکر بهتری دارد او میخواهد معلم شود.

آلمان :

"مرکل" خطاب به پزشکان معترض؛

شما توقع نداشته باشید که حقوق شما از حقوق معلمانی که شما را تربیت کرده اند،بیشتر باشد .

انگلستان :

این بچه نابغه است،او توان معلمی دارد.

ایران :

چرا معلم ها تابستون ها حقوق میگیرن ....!

#صدای_معلمان سلام و احترام ؛ چرا امسال هنوز اقدامی برای تغییر سمت و انتقال صورت نگرفته؟؟؟

#صدای_معلمان

سلام و احترام ؛ چرا امسال هنوز اقدامی برای تغییر سمت و انتقال صورت نگرفته؟؟؟

چرا نیروهایی که تازه استخدام میشن در شهر خودشون بکارگیری میشن و نیروهایی با سابقه بالا در مناطق مجبور به خدمت هستن؟؟

سلام وقتی در کانال ها می خوانم که بزرگواری مدام می گویند که ممکن هست یکـ ماه به سال تحصیلی اضافه شود ،دلم می خواهد سرم را بزنم به دیوار.

بابا این افت ،افت تحصیلی که می کنند یعنی چه؟مگر خودشان به ما نگفتند که در شاد تدریس کنیم؟ خب ما هم ازصبح تا شب زندگیمان را وقف آموزش کردیم.و در ضمن عزیزانی را برای نظارت به تدریس وارد گروه ها می کردند.خب آفرین ،می خواستند ببینند که معلم با سابقه ی ۲۸ سال چطور درس میدهد و ناظر چه کسی بود ؟شخصی با سابقه ی  کمتر،خدا قوتی هم گفته نمی شد و عزیز دل ایراداتی می گرفت جهت خالی نبودن عریضه وبعد خروج از گروه .من و خیلی از همکارانم ،تلاش کردیم و کل روز گاهی از خانواده ی خودمان فراموش می کردیم .درست کردن کلیپ  و غیره با وجود شلوغی خانه.صبح در حال ساخت کلیپ،عصر ،تدریس و شب تا ساعت ۳و ۴

مرور و بازخورد تکالیف دانش آموزان درست در زمانی که عزیزان در خواب ناز بودند و حالا به جای تشکر و با این حقوق کم،مدام افت تحصیلی؟چرا جمع می بندید؟در کلاس خود من دانش آموزانی هستند که خواندن و نوشتنشان عالی هست و خودتان می دانید که تدریس پایه ی اول ،چقدر در مجازی سخت هست.

کمی انصاف ،الان مثلا با باز شدن مدارس ،همه چی خوب شد؟نصف بچه ها حضور ندارند از ترس ،و یا تب می کنند و مریض می شوند.من نمی گویم تدریس در مجازی بهتر از تدریس در مدرسه هست،اصلا ،مشخص هست که حضوری بهتره ست ،اما اصولی ،یک ماه به پایان سال مدارس را باز می کنید و کوچولوهای کلاس اول و حتی پایه های بالاتر با استرس به مدرسه می آیند،و اینکه زحمات این همه معلم توانمند را زیر سوال می بردید.

کور شدیم از بس گوشی به دست بودیم و یا از هر طرف حرف بشنویم.

هردم ازاین باغ بری می‌رسد.

درباره متن جدید آئین نامه رتبه بندی فقط یک سوال می‌پرسم: آیا ارزش مدرک ارشد یا دکترا و حتی لیسانس که با شرایط سخت و چندین سال زحمت به دست می‌آید از ضمن خدمت ارزش کمتری دارد؟

آیا سنوات خدمت به اندازه ضمن خدمت ارزش ندارد؟این چه طرز تفکری است که نویسندگان این متن دارند؟ با چه معیاری این شرایط را نوشتید؟ یک لحظه فکر کنید و شرایط را ببینید!!! تمسخر آمیز است.

ضمن خدمت ۱۰۰ امتیاز ،بالاترین مدرک یعنی دکترا هم داشته باشید۲۵ امتیاز!!!؟

سنوات حتی اگر ۳۰سال باشد۶۵ امتیاز!!!

یا سامانه پیشنهادات ۲برابر مدرک دکترا امتیاز دارد!!! به‌خدا قسم توهین به معلم است این کارها،همان متن قبلی خیلی علمی‌تر ازاین متن بود. ما این شرایط را درک نمی‌کنیم و قبول نداریم.آقایان مسئولین بگذارید معلم آسوده خیال باشد. روح و روان معلم را به‌هم نریزید.

مجلس مصوب کرده و بودجه را داده رؤسای ما برعکس همه ادارات سنگ جلوی کارمندانشان می‌اندازند،با این رفتار شما چطور کنار بیاییم!! ازخدا بترسید.

 سلام

من یک باز نشسته هستم و در مدارس غیر دولتی تدریس می کنم. لطفا یک فکری برای کیفیت آموزش در برخی از این مدارس بشود چون اکثر دانش آموزان با افت آموزشی بسیار پایین  به کلاسهای بالاتر ارتقا پیدا می کنند. دانش آموزان زیادی هستند که حتی در پایه ی اول و دوم  مردود خواهند شد ولی در پایه ی ششم با نمره ی خیلی خوب قبول می شوند..

به خدا چی به سر آینده ی ما خواهد آمد.

سلام چرا پاداش بازنشستگان۱۴۰۰ که پول خودمونه رو نمی دهند  چه کسی جوابگو هست؟

قابل توجه دوستان و همکاران عزیز که عنوان می‌کنند پاداش پایان خدمت از حقوقشون در طول خدمت کسر شده، خدمتشون عرض کنم با پیشنهاد دولت در سال ۱۳۷۹ و تصویب مجلس ششم شورای اسلامی، مقرر شد به هر کارمندی که بازنشسته می‌شود، پاداش پایان خدمت معادل ۳۰ ماه حقوق پرداخت گردد. این پاداش هیچ ارتباطی به صندوق بازنشستگی و کسورات آن ندارد

➖➖

این چه آئین نامه رتبه بندی است که نوشتند معلم لیسانس با۳۰ سال سابقه  به زور مربی معلم میشه

سلام خسته نباشید. سایت ثبت نام تیزهوشان باز نمیشه و بیست و پنجم مهلت ثبت نام تموم میشه.میشه لطفا پیگیری کنید.بچه ها استرس دارند که موفق به ثبت نام نشوند.

با سلام و عرض تاسف بخاطر کلاه گشادی که بنام رتبه بندی به سر ما فرهنگیان رفت .

این بار ارائه ی یک آیین نامه مغرضانه و ناشیانه ، جایگاه فرهنگیان را هدف گرفت و به شان تمامی معلمین دهن کجی کرد .  وقتی اراده ای برای اجرای رتبه بندی وجود نداشته باشد ،  نتیجه اش همین میشود .

وقتی امتیاز هر پایه مدرک تحصیلی پنج امتیاز باشد و عضویت در کارگروه ها و شوراها ( که هیچ جایگاهی در فضای کاری فرهنگیان ندارد ) پنجاه امتیاز باشد ، بدین معناست که تدوینگر این آیین نامه ، عضو بدنه ی آموزش و پرورش نبوده و فقط برای تخریب شان و منزلت فرهنگیان دست به این کار زده است .  مسئولین مراقب باشند که باز هم مثل همیشه اجحاف بزرگی در حال شکل گیری است .

برای رسیدن به مدیریت نواحی و ادارات شهرستانها دیگر نیازی به داشتن مدرک مدیریتی نیست. کافیست تحصیلات حوزوی داشته باشید یا  سابقه کار در حراست و....

افراد خارج از این حوزه ها  با تحصیلات مدیریتی  و تجربه  بالا ظاهرا مومن و انقلابی نبوده  و هیچگونه صلاحیتی ندارند!!!!

با سلام و احترام

بنظرم مهمترین بخشی که در آمورش و پرورش باید مورد بازبینی و تجدیدنظر قرار گیرد نحوه برخورد و تعاملِ مسئولین مدرسه و معلمان با دانش آموزان هست ، متاسفانه به تکرار مشاهده می شود که هنوز کادر مدرسه و معلمان با دانش اموزان مانند ۵۰سال پیش برخوردهای تند و زننده و دور از اخلاق با دانش اموزان دارند و احترام دانش اموز را در حضور سایر دوستان و همکلاسیهایشان ندارند و شخصیت انها را از بین میبرند و این می تواند لطمات جبران ناپذیری را به روحیه و حتی آینده دانش آموز وارد کند ، همه ما باید بدانیم دانش اموز امروز و خواسته ها و شرایطش با دانش آموز ۵۰ سال قبل بسیار متفاوت هست و همین امر رفتارها و قوانین جدید و متناسب را می طلبد .

باسلام

اول؛ کاش متخصصین آ.پ در مورد مشکلات مدارس و تصمیم های آن موثر باشند نه سیاسیون و...

دوم ؛ با این پیش نویس طرح رتبه بندیکه در گروه ها پخش شده  بعد از۱۱ سال از مطرح شدن و امید دادن به این طرح باز هم ناامیدی چون  کمتر معلمی میتونه تا۵ سال از سطح پایین آموزش یار بالاتر بره!!!!!

با سلام از تمام نمایندگان دلسوز و مردمی مجلس تقاضا داریم در سریع ترین زمان ممکن استیضاح وزیر نابلد و بیگانه با ا.پ را کلید بزنن تا بیشتر از این شاهد نابودی نظام تعلیم و تربیت و از بین رفتن ته مانده ی شأن معلمی نباشیم. فقط استیضاح

 ‏با سلام

 ‏ساعت کاری را در ماه رمضان چرا کم نکردند ،نوبت بعد از ظهر واقعا کلافه کننده است

 ‏سلام

 ‏هفت ماه گذشت و از پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۱۴۰۰ خبری نشد.کاش مسئولین محترم با همین خونسردی میتوانستند جلوی پیشرفت تورم را نیز بگیرند.چطور وقتی یک روز از بازپرداخت قسط وام میگذره جریمه دیرکرد میگیرند ولی حالا یک مسلمان پاسخگوی این تاخیر در پرداخت پاداش به حق ما نیست.این چیزی به غیر از حق الناس است؟یکی از راههای جبران خسارت ما بازنشستگان اینه که دولت محترم مثل خیلی از جاها ...... خودرو با نرخ کارخانه به بازنشستگان تحویل نماید بلکه گوشه ای از این ضرر و حق الناس جبران شود و رضایت نسبی حاصل گردد.امید به گوش شنوا و مردمی داریم.

 ‏گویا متاسفانه حضراتی که بدنبال رتبه بندی معلمان هستند کمترین درک و فهمی از کار یک معلم ندارند!

 ‏ظاهرا دوباره ما معلمین باید درس و کلاس و دانش آموزان را رها کنیم و بیفتیم بدنبال جمع آوری کاغذ و مدرک!

 ‏آیا این بود نتیجه و هدف غایی رتبه بندی وعده داده شده شان؟!

 ‏بنظر می رسد این مالیخولیای عود کرده ی برخی دست اندرکاران امر، ناشی از بی کاری مفرطشان و علاقه ی افراطی به جلوی دوربینها بودن است، نه دغدغه مندی و دلسوزی برای معلمان

 ‏در حال حاضر که نظام رتبه بندی ۱ تا ۵ وجود دارد و اکثریت هم آنرا پذیرفته اند یا دستکم عادلانه تر از پیش نویسهای وعده داده شده می دانند؛ پس ای آقایان اگر صادق هستید در ادعای افزایش دستمزد بر اساس رتبه؛ آنرا در همین قالب موجود پیاده کنید نه اینکه آنرا کلا بهم بزنید تا بخیال خود طرحی نو مانند دوران وزارت مرتضی حاجی در سال ۸۲ در اندازید تا زیر بار تبعیضها و اعتراضات گسترده کمرش خم شود و یک وزیر دیگر بمانند فرشیدی در سال ۸۴ پیدا شود و آنرا کلا ملغی و مشمول همه کند...!

 ‏و آبها که از آسیاب افتاد دوباره روز از نو و بازی رتبه بندی جدید هم از نو!

 ‏با سلام خدمت تمامی همکاران گرامی امیدوارم  پیش نویس لایحه ی رتبه بندی  همگی دیده باشن که واقعا جای تاسفه چون اولا چیزایی رو نوشتن که فقط خودشون سر در میارن و ضمنا. کار کرد  معلمان  فقط  در سه تا ۴ ایتم  مطرح شدند بقیش رو واگذار به نظر مدیرا ن و گروههای اموزشی و ستادی و شورای مدرسه ...‌.‌..  کردن که مطمئن باشید (امتیازای روابطی )  رو به زودی شاهد خواهیم بود و بس

➖➖

#صدای_رتبه_بندی آیین نامه ای که فقط بر طبل آبروی معلم می کوبد و بس !

#صدای_رتبه_بندی

آیین نامه ای که فقط بر طبل آبروی معلم می کوبد  و بس !

داستانی با سر دراز که معلم را آوازه بحث های سر کوچه و خیابان و نانوایی و تاکسی و ... کرده است !

حال با نوشتن آیین نامه ای سرا پا اشکال بازهم احساسات پاک این قشر فهمیده و قانع را جریحه دار نمودند

چگونه معلمی با مدرک دکتری تخصصی و ۱۱ سال تحصیلات عالی دانشگاهی ۲۵ امتیاز کسب نموده و نظام پیشنهاداتی که سامانه اش نزدیک ۳ سال هست که غیر فعال می باشد ۵۰ امتیاز؟؟؟!!!

یک معلم می خواهد در کدام کارگروه یا شورا عضو شود که ۵۰ امتیاز کسب کند ؟؟!!

مگر چند درصد(شاید کمتر از ۰/۵ درصد)  از معلمان در کارگاه های تخصصی تدریس می کنند که ۵۰ امتیاز کسب کنند؟؟؟!!!

چه کسی می خواهد محتوای تولید شده ی معلم را نمره دهی کند و ۷۰ امتیاز بدهد ؟؟ آیا با سه سال تدریس در شاد و شرایط کرونایی هنوز معلم را به عنوان تولید کننده محتوا قبول ندارند ؟؟

و یا مدیر و معاون و .... چه محتوایی را قرار است تولید کنند ؟ آیا این همه عذابی که برنامه شاد به ایشان تحمیل نموده کافی نیست؟؟!!

پژوهش هایی که معلم انجام می دهد ، اگر واقعا کسی در آموزش و پرورش تخصص داشته باشد می داند معلمی که مشکل یک دانش اموز با شرایط خاص را حل می کند اقدام پژوه می باشد فقط به صورت رسمی دست به قلم نشده ، و یا معلم تدریسی را که انجام داده و دوباره مرور و اصلاح می کند یک درس پژوه تمام عیار می باشد

تدریس بیش از ساعات موظف شامل چه کسانی هست ؟؟ معلمان ابتدایی که بیش از ۱۰ سال با ابلاغ ۲۴ ساعته ، ۲۵ ساعت تدریس تحمیلی را قبول کرده اند ؟؟ یا معلمان تمام وقت ؟؟ و یا مدیران و معاونان با ابلاغ ۳۶ ساعته؟؟؟

مگر از این مجموعه عظیم چند درصد سرپرست گروه های ورزشی و فرهنگی هست ؟؟؟!!

کیفیت تدریس ۴۵ امتیازی را چه کسی ارزشیابی خواهد کرد ؟؟تکلیف مدیران و معاونان چیست؟؟

برای نوشتن کتاب آیا آموزش و پرورش بستر ایجاد می کند و هزینه می دهد و سرمایه گذاری می کند؟ یا باز هم معلمان از جیب خودشان باید مایه بگذارند و مانند تدریس شاد که همه با گوشی های شخصی و صدتا مشکل دیگر تدریس کردند؟؟!!

واقعا معلمان توان شنیدن این حرف ها و ایین نامه های صد من یه غازی غیر تخصصی را ندارند !

در این شرایط به جای پیچیده کردن شرایط برای ندادن حق از دست رفته ی یک معلم با ۳۰ سال سابقه ، همان رتبه های قبلی در احکام را مقرر بفرمایید و برای نسل جدید معلمان و دانشجو معلمان با سابقه کم با اطلاع قبلی و مهیا کردن بستر اجرا کنید ، نه اینکه کاری کنید تا ۳۸ هزار میلیارد بودجه مصوب را نتوانید خرج کنید ؟؟؟!!!

➖➖

#صدای_معلمان با سلام جناب شوشتری لطفاً بفرمایید این انتصابهایی که برای ادارات آ.پ. مناطق مشهد و حومه انتخاب میکنید...

#صدای_معلمان

با سلام جناب شوشتری لطفاً بفرمایید این انتصابهایی که برای ادارات آ.پ. مناطق مشهد و حومه انتخاب میکنید بر چه اساس است؟تمام نیروهای مشاوره و الهیات و حراست و کارگزاران حج و زیارت را به عنوان مدیران مناطق آ.پ. تعیین کرده اید .برای انتصاب‌ها کمی تدبر و دوراندیشی هم لازم است.

=لام

بنده باز نشسته سال ۱۴۰۰ هستم چرا پاداش ما را که از حقوق خودمان کم شده پرداخت نمی کنند. الان که یک پراید تیبا ۲۰ میلیون گران شده چه کسی بی ارزش شدن پاداش ما را پاسخ گو است

لطفا پیام مارا هر چند تکراری است ولی منتشر کنید شاید گوش شنوایی یافت شود.

=باسلام، همکاران عزیز با تعطیلی های موردی مثل آلودی هوا در برخی مناطق بنا نیست از حق‌التدریس کم شود. چون خیلی جاها اصلا آلودگی نداشته و تعطیلی نداشتند.....

=لام توروخدا نوبت دوم معاونان و پرداخت کنید

=ا سلام و قبولی طاعات همکاران عزیز

 ‏اگر حق التدریس فروردین 1401همراه با حقوق پرداخت نشود خیلی بده

 ‏چون نتیجه می گیریم که  صحبت و حرف های جناب قالیباف رییس مجلس  هم هیچ اعتباری ندارد .چون نمایندگان در جریان بررسی  لایحه بودجه تصویب کرد که از این به بعد حق التدریس معلمان باید ماهانه با حقوق پرداخت شود . سپاس

=لام لطفا به فکر نوبت دوم سرایداران هم باشید  هیچکی بفکر اضافه کار این سرایداران نیست که از فروردین 1400هنوز ندادن

=دیریت محترم اموزش وپرورش خراسان رضوی  .از شما تقاضا دارم جهت نیروهای غیربومی کدکن که سالهاست از مشهد در رفت وامد هستند وبعد از بیش از یک دهه خدمت در روستا اکنون میخواهند در شهر خودشان خدمت کنند تصمیم عاجل بفرمایید. جناب مدیر کل مستحضر باشید این نیروها مظلوم واقع شدند .درصورتی که شاهدهستیم نیروهای صفر کیلومتر از روز اول در مشهد ومحل سکونتشان خدمت را شروع میکنند ،این عزیزان با مدرک فوق لیسانس هنوز با بیش از ۱۲ سال سابقه یا منتقل نشدند ویا موقت منتقل شدند و در بلاتکلیفی بسر میبرند. بسیار سپاس از شما

= ، خبر گذاشتین اینترنت گران شده و دیگه از بسته های ارزان خبری نخواهد بود . برای این خبر یکی قلب و پنج نفر تا الان لایک زدند!! واقعا ملت جالبی هستیم که چنین اخباری حتی با شادی و استقبالمون مواجه میشن ! آیا عکس العمل دیسلایک زدن در قبال خبر گرانی منطقی تر نیست ؟؟!!

=لام طاعات قبول

لطفا از مسئولین اداره کل بپرسید به چه دلیلی امسال بخشنامه تغییر سمت صادر نمیشود؟؟؟؟؟؟ کاش کسی پاسخگو باشد

=باسلام

 درمانگاه های فرهنگیان مثلا شماره ۲ مشهد در قاسم آباد بیشتر تخصص ها رو ندارد این با توجه به منزلت معلم در تضاد است که نه بیمه تکمیلی درست و نه درمانگاههای قابل توجه و در حالی که برخی نهادها درمانگاه های بسیار کامل تری دارند

=لام باقبولی طاعات وعبادات یک سوالی که ذهنم رادرگیر کرده چرا تا وزیر ومدیر کل عوض میشه شروع میکنن به جابه جایی رییس و روسا اگر شما واقعا میخواین کارکنید ابتکارات بهتری برای آموزش وپرورش ودانش آموزان ومعلمان داشته باشید.

=ا سلام

در مدرسه .... خیابان کوهسنگی متاسفانه کلاس ها ۴۲ نفری است و در هر نیمکت کوچک سه دانش آموز به صورت فشرده در کنار هم می نشینند . هیچ کس رسیدگی نمی کند و مسولین مدرسه هم می گویند مجبور به برگزاری حضوری مطابق دستور هستیم. در مورد سرویس هم هنوز هیچ کاری انجام نشده است. و می گویند هیچ قولی نمی دهیم .

=ه تازگی معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفته است که:

 ‏«آنقدر وضع علم در دانشگاه‌ها افت کرده که وحشتناک است... مواردی را داریم که در رشته‌های مختلف PHD گرفته‌اند، ولی سواد لیسانس را ندارد.»

 ‏اگر این گفته ی ایشان را کنار این واقعیت بگذاریم که تعداد دانشگاههای ایران از آمریکا و چین هم بیشتر است (چون متاسفانه شاهد هستیم که در بسیاری از روستاها که چند صباحیست نام شهر را بر آنها نهاده اند، نام چند اتاق را هم دانشگاه گذاشته اند و چه بسا عنوان استاد را نیز بر افرادی نهاده اند که سوادی در حد یک دیپلمه را دارند) در نهایت به این نتیجه می رسیم که در طرح جدید رتبه بندی و امثال آن مطلقا نباید مدارک و کاغذهای زیر بغل افراد را جزو معیارها قرار دهند بلکه تنها و تنها معیار و ملاک برای رتبه بندی باید میزان تلاش و زحمات معلم در سر کلاس و بیرون از آن در راستای بهبود بهره وری آموزشی مورد توجه قرار گیرد تا بالاخره افراد کم کار از افراد ساعی و زحمتکش تمیز داده شوند و با چنین رویکردی الگوهای مثبت به جامعه ی فرهنگیان معرفی شود، نه این اوضاع فعلی که ... متاسفانه تنها چیزی که دیده نمی شود زحمات و تلاشها و وجدان کاری معلم در کلاس درس است

➖➖➖

کمبود ۲۰ هزار معلم در خراسان رضوی

کمبود ۲۰ هزار معلم در خراسان رضوی

سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

موزش‌وپرورش خراسان رضوی با ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز با حجم عظیمی از مسائل و مشکلات روبه‌رو است. به‌دلیل گستردگی بیش از حد، تحول و تغییر در ستاد آموزش‌وپرورش زمان‌بر است. کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش بسیار مشهود است.

وجود جریان کرونا مسکنی بر پیکره آموزش‌وپرورش بود تا کمبود تجهیزات و امکانات، فرسودگی و کاهش شدید سرانه‌های مدارس در سنوات اخیر مشهود نباشد.

جذب غیراصولی ۱۰۰ هزار نیرو در سنوات اخیر تا ۳۰ سال در بدنه آموزش‌وپرورش خواهد بود.

در تعداد سرایداران نیز کمبود و کسری داریم و مرتبا گزارش سرقت‌های متفاوت از مدارس آمده و تجهیزاتی که با هزینه‌های بسیار زیادی برای مدارس تامین شده، سرقت می‌شود.