پرداخت معوقات تا ساعاتی دیگر

پرداخت معوقات تا ساعاتی دیگر

توئیت محمد باقر نوبخت: بابت پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس و خرید خدمت، علاوه بر سقف قانونی، ۱۱۰ درصد تخصیص داده شده به آموزش وپرورش می بایست پرداخت می شد، لذا نیازمند انجام تمهیدات قانونی و نیز تامین منابع لازم بود. خوشبختانه این امر محقق شد و از سوی خزانه به بانک واریز و تا ساعات آتی به حساب فرهنگیان عزیز واریز می شود.

khabarnamehfarhangian

محسن_عمرانی آزاد شد

http://uupload.ir/files/50ve_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86.jpg

محسن_عمرانی آزاد شد

این معلم زندانی که بخاطر فعالیت صنفی به یک سال حبس محکوم شده بود، با گذراندن دوران محکومیت دیروز ۱۳۹۶/۱۲/۲۸ از زندان بوشهر آزاد شد.

FarhangianNews1

انتصاب

http://uupload.ir/files/50ve_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86.jpg

انتصاب

طی حکمی از سوی خدابنده،مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی "علیرضا کلیدری" به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران منصوب شد.

کلیدری پیش از این به عنوان "رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات "در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشغول به فعالیت بوده است.

پیش از کلیدری ، علیرضا کارآمد به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران فعالیت می کرد.

Razavieduu

صدای_معلمان

صدای_معلمان

 توزیع سبد کالا به شرط خودی بودن در اموزش وپرورش نواحی بندرعباس

در اقدامی تامل برانگیز و تاسف بار از سوی مدیر کل وروسای اداره اموزش وپرورش نواحی بندرعباس، سبد کالا فقط به  کارمندان اداری شاغل در اموزش پرورش، توزیع شد!

امروز همزمان با 28اسفندماه 1396که این توزیع کالا انجام شد،برای خیلی از فرهنگیانی که در دور دست ترین نقاط محروم استان خدمت میکردند،این سوال ایجاد شد که فرق ما معلمان با همکارانی که در اداره اموزش وپرورش نواحی انجام وظیفه میکنند چیست و چگونه مدیر کل و مدیران نواحی اموزش وپرورش بندرعباس، خود را مستحق و راضی به چنین تبعیضی شدند که درکنار سایر دلایل وعوامل، باعث دلسردی بیشتر سایر فرهنگیان زحمت کش،غیر اداری هست!

اینکه یکی از دلایل بی توجهی مسولین ومجلس به معیشت فرهنگیان وقرار دادن انها در حاشیه،خودبرتر بینی نیروهای شاغل در اداره اپ، وانشقاق بین کادر اپ وسایر فرهنگیان هست،اینجا نمود پیدا میکنه!

وزارت اموزش وپرورش کی میخواهد به تبعیض بین نیروهای خود پایان دهد و دور مرز خودی وغیر خودی خط بکشد؟

اموزش وپرورش با چنین مدیران نالایقی،هرگز روی پیشرفت را نخواهد دید.

این تبعیض ها درست در زمانی اعمال شده

که در شب عید نوروز ۹۷ حقوق نیروهای_خرید_خدمت، سرباز_معلمان و اضافه_کاری_فرهنگیان علیرغم وعدهای مسئولین دولت در رسانه پرداخت_نشده_است.

سوال

مدیران برای عدم پداخت چقدر پاداش گرفته اند؟ 

اخبار_فرهنگیان

سپاه دانش نام نهادی آموزشی در دوران سلطنت پهلوی بود که

"سپاه دانش" نام نهادی آموزشی در دوران سلطنت پهلوی بود که در پی انقلاب موسوم به "شاه و مردم" آغاز به کار کرد و در آن سرباران دوره خدمت نظامی خود را در روستاها و مناطق دورافتاده به سواد آموزی می پرداختند.

به گزارش فرارو، در عصر پهلوی دوم در راستای انجام اصلاحات اجتماعی و اقتصادی که امریکا به شاه دیکته کرده بود، برنامه ای تحت عنوان "انقلاب سفید" در ایران به اجرا گذاشته شد که هدف آن تغییر و تحول در جامعه سنتی ایران بود. اصل ششم این برنامه اما تحت عنوان "سپاه دانش" بود که برنامه ای برای سوادآموزی روستائیان و ساکنان مناطق دورافتاده کشور بود. بر این اساس قانون سپاه دانش در دولت اسدالله علم و در سال 1341 به تصویب مجلس وقت رسید و پس از انجام مقدمات یکسال بعد اجرای آن آغاز شد. به موجب این قانون جوانان دیپلم و بالاتر بعد از سپری کردن یک دوره 4 ماهه در مرکزهای آموزشی ارتش و اخذ درجه گروهبانی می‌توانستند دوران خدمت سربازی خود را در روستاهای ایران که 70 درصد جمعیت بی سواد را در خود جای داده بودند، به شغل معلمی بگذرانند. آنان موظف بودند به افراد بی سواد به ویژه کودکان 7 تا 17 ساله سواد بیاموزند.

در زمان اجرای این برنامه بیست و هشت دوره از پسران و هجده دوره از دختران در این سپاه خدمت کردند که شماره آنها به بیش از 100 هزار تن می‌رسید که بسیاری از آنها پس از پایان دوره  خدمت به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمدند. مجموعه عکس های دیده نشده زیر دوران آموزشی و و اعزام گروهی از این سربازان سپاه دانش را به تصویر کشیده است. در این عکس ها که "دیمتری کیسل" برداشته اولین گروه ها از سپاهیان دانش را در سال 1343 و در مناطق روستایی شیراز نشان می‌دهد.

منبع:  پایگاه خبری تحلیلی فرارو

khabarnamehfarhangian