صدای_معلمان با سلام. من معلم هستم در روستاهای دور افتاده خاروانا

صدای_معلمان

با سلام. من معلم هستم در روستاهای دور افتاده خاروانا  مشکلات رعایت پروتکل به کنار، وضعیت اسکان ما که مجبوریم واسه اجاره یه اتاق ۷۰۰ هزار تومان اجاره بدیم. بی عدالتی تا کی؟ اگه امکان داره نشر بدید تا بلکه تسکینی بشه بر قلبهای زخمی مان.

اختلاس دزدی نیست!!! در علم حقوق سرقت به معنای ربودن مال متعلق به غیر تعریف شده. حال وقتی که اختلاس انجام میشود. بنظر شما پول هایی که برداشت میشود برای بیت المال هست یاخیر؟ برای دولت هست یا خیر؟ پس اختلاس نوعی دزدی است. چون اموالی که اختلاس میشود متعلق به یک ملت است و یک دولت.

با درود خدمت‌ زحمت‌کشان کانال که‌ صدای ما هستند. برای نام نویسی بسته‌ اینترنت  اقدام کردم. البته‌ در فروردین استفاده نکرده بودم. پاسخ میده که‌ شماره‌ موبایل با کد ملى همخوانی نداره. البته‌ که‌ موبایل به‌ نام‌ یکی دیگه از اعضای خانواده است. برای ثبت‌ کانال شاد نیز همین مشکل را داشتم‌. حالا دوباره‌ برای دریافت اینترنت به‌ مشکل‌ برخوردم. اى کاش کد پرسنلى را نیز از جمله‌ آیکونهای ورودی قرار دهند تا مشکل امثال من نیز حل‌ شود.

آقای حاجی میرزایی! این سوالات کنکور چه جوریه که میگین هر کس کتابای درسی وزارت رو کاملا مطالعه کنه درکنکور موفق میشه؟! پس این‌ همه کتابای کنکور که از تلویزیون تبلیغ میشه چی داره که باید نصف حقوقم رو پرداخت کنم تا فرزند کنکوری منم از اون کتابا استفاده کنه؟ حالا کلاسای چندین میلیونی کنکور به کنار که ماها در این کلاس‌ها هم نمیتونیم وارد بشیم. تازه قبولم بشه کی بهش کار میده؟ بازم باید خودم سرمایه داشته باشم تا کاری دست و پا کنیم. توروخدا جیب مردمو با این کتابای بدردنخور خالی نکنین. یه بار پول کتاب وزارتی میگیرین، یه بارم باید پول کتاب کمک اموزشی  بدیم. اگه کتابای وزارتی کفاف تحصیل دانش آموز رو نمیده واسه چی اول سال پول کتاب میگیرین؟

مگه براساس تصمیمات ستاد کرونای استان تهران، یک سوم کارمندان استان تهران دورکاری نمیکنن؟ پس چرا وزیر آموزش و پرورش میگه همه معلمان باید در مدارس حاضر باشند؟ شرایط کاری معلمان کم خطرتر از سایر کارکنان دولت است؟ یا معلمان تهران کارمند دولت نیستند و مشمول تصمیمات ستاد کرونا نمی شوند؟

 

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

صدای_معلمان سلام وقت بخیر. چرا صداوسیما فقط داخل مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده را نشان میدهد؟

صدای_معلمان

سلام وقت بخیر. چرا صداوسیما فقط داخل مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده را نشان میدهد؟ اندکی برگردند بیرون مدارس و مسیر حرکت دانش آموزان که از خانه تا درب مدرسه ماسک ها رو تو کیف قایم کردند و در بدو ورود به مدرسه ماسک میزنن. حتی مشاهده شده بعضی ازمدارس از سرویس عمومی مثل مینی بوس استفاده میکنن. نه اینکه دانش آموزان فاصله رعایت نمیکنن بلکه بیشتر از ظرفیت سرویس سوار میشن.

سلام. لطفاً به آقای وزیر پیام ما رو هم برسونید. پاداش بازنشسته ها رو پرداخت کردید. دست نوازشی به سر کسانی هم بکشید که از سال پیش هنوز معوقات اضافه کاری و حق التدریس شیفت دوم را دارند. لطفاً این گروه زحمت کش بی ادعا را دریابید. نگذارید حق التدریس های امسال هم روی آنها تل انبار شود.

سلام. ما تعدادی از دبیران جاده چالوس ناحیه یک کرج با یک مینی بوس  بیست نفر از همکاران سه مدرسه رو سوار میکنه و بدون رعایت فاصله بهداشتی میبره به مدرسه. آقای وزیر! اینه رعایت پروتکل های بهداشتی؟ ورودی مدرسه ها هم تب سنجی وجود نداره. اینها فقط حرف بود در عمل کاملا برعکس هیچ پروتکلی رعایت نمیشود. در داخل مدارس باچه شرایط اسفناکی با یک سرویس بهداشتی که هم برای همکاران و هم دانش آموزان است. در بین همکاران کسانی هستند که کرونا گرفته اند و بدون رعایت فاصله بیست نفر همکار داخل سرویس نشستند و اگر در روز دو نفر یا سه نفر غیبت نکنند باید همکاران روی پای هم بنشینند. همه جا گفتند ۳۵ دقیقه. مدیران این مناطق ۸۰ دقیقه بچه ها رو سرکلاس نگه میدارند و حرفشون اینه که اینجا تعداد زیر ۵۰ نفره. مگر کرونا توی این مناطق نیست که وضعیتش نارنجی هستش؟ نظارتی متاسفانه وجود ندارد و هر کس برای خودش قانون گذار شده! امیدوارم مشکلات و صدای ما معلمان غیربومی که مجبوریم هر روز دو ساعت در سرویس بنشینیم تا به مدرسه برسیم به گوش مسئولانی برسد که هر وقت حرفی میزنیم میگویند رسیدگی میشود. آخر کی؟ وقتی تعداد زیادی از معلمان کرونا گرفتند؟ چه کسی مسئول جان این همه معلم و دانش آموز خواهد بود؟

سلام. چرا زنگ های ما به جای ۳۵ دقیقه نزدیک یک ساعته؟ ساعت ۱۱:۵۰ تعطیل میشیم. با اینکه باید ۱۰:۱۵ تعطیل بشیم. تازه اینقد هم بوی مواد ضدعفونی تو مدارس زیاده سر آدم درد میگیره.

سلام علیکم. جناب وزیر رفته اند مدارس غیرانتفاعی یا مدرسه بالای شهر. در مناطق پایین شهر با کمترین امکانات رفته باشند مشخص است چه خبر است. حالا خبری نیست یکماه دیگر آمار مرگ کرونا در معلمین و دانش آموزان صداش در خواهد آمد. معلم ها با اتوبوس و مترو  در سطح شهر رفت آمد میکنند و مکان‌هایی که کرونا بیشتر است. در مترو که اصلا فاصله اجتماعی رعایت نمیشه.

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

صدای_کنکوری‌ها سلام وعرض ادب خدمت مدیر محترم وبلاک. خستە نباشید.

صدای_کنکوری‌ها

سلام وعرض ادب خدمت مدیر محترم وبلاک. خستە نباشید.

تو رو خدا یکی چرا صدای من داوطلب کنکور رو نمی شنوە؟ تا قبل از این پشت کنکور با هزار تا بدبختی کتاب خریدیم، خودمون رو حبس کردیم تا قبول شدیم. تو این نظام آموزشی پوسیدە و بیمار هزار تا بدبختی بەجون خریدیم. با بهترین معدل و رتبە اومدیم دانشگاه فرهنگیان. حالا من داوطلب تٲخیر گزینشی  رو یک سال و نیمە معطل کردن. پارسال کە ما میخواستیم بریم میگفتن ورودی بهمن نداریم. الآن میگن بەخاطر کرونا و تٲخیر در برگزاری کنکور ورودی مهر نداریم. آخه این انصافە بهترین دوران زندگی ما با وقت کشی و بهانەجویی های الکی و سیستم گزینش بیمار شما تلف بشە؟ دوست من نفر هفتم اموزش ابتدایی بودە نفر ۳۷ رو قبول کردن. بابا بە خودتون بیاید، مگە ما چە گناهی کردیم؟ والا پیش عالم و آدم آبرومون رفتە.

صدای_معلمان

با عرض سلام و خداقوت خدمت همکاران عزیز.

بنده از نیروهای خرید خدمات آموزشی  شهرستان دشتیاری هستم. عزیزان! ما با کدام پروتکل های بهداشتی باید مدرسه ها را باز کنیم؟ اینجا بچه های معصوم آب هوتگ(چاله) رو میخورند و شاهد پر پر شدن این عزیزان توسط گاندو (تمساح) هستیم. مدرسه هایی که در و پنجره درستی ندارن و یک هفته باید خاک های داخل کلاس ها را خالی کنیم. وزیر گفته که والدین خودشان مراجعه کنند به مدرسه، وزیر عزیز لطفاً شما تشریف بیار دشتیاری کلاس و مدرسه ها رو بازدید کن بعد بگو والدین بیایند. وقتی آب برای خوردن نیست چطوری انتظار داریم دست هاشون رو با آب و صابون ضدعفونی کنند؟ مدرسه هایی که فقط دو اتاق دارند را چطوری هفتاد نفر جا بدیم؟ فاصله یک و نیم متری پیشکش!

سلام وقت بخیر

الحمدلله سال تحصیلی جدید آغاز شد اما متاسفانه باز با کم لطفی آموزش و پرورش مواجه ایم. بدون پرداخت حق‌الزحمه همکارانی که در اسفند ماه ۹۸ و فروردین ماه و اردیبهشت ماه دوران کرونایی کلاس درس را با مشقت های فراوان به پایان رساندند .....

لطفاً مسئولین محترم حق التدریس ما را بدهید. چرا در این مورد اصلاً صحبتی نمی کنید؟

سلام و خسته نباشید

خواستم بدونم اینکه گفتن مدارس باز بشه و‌ حضوری باشه واقعاً با تفکر و کارشناشی شده هستش!؟ متأسفم واقعاً. به نظر این آقایون میشه به یه بچه ابتدایی گفت به کسی نزدیک نشو خطرناکه؟ آیا این مسئولین به این فکر کردن که اگه خدایی نکرده یک نفر تو یه مدرسه ناقل این ویروس باشه چه فاجعه‌ای بار میاد؟ یا منتظر هستن تا چند نفری گرفتار بشن و بعد بیان بگن غیرحضوری میشه؟!

آموزگار مدرسه ای هستم در گوهردشت کرج با طرح زوج و فرد و گروه بندی در چهار گروه ۱۲ نفره مدرسه باز و کلاس ها تشکیل شد. جز یک ماده ضدعفونی دم در یک سالن، هیچ اثری از ضدعفونی کلاس ها سالن و سرویس ها نبود. حتی آب هم قطع بود. هدف کشتن معلم هاست! یک درس رو ۴ بار در گروه تکرار کردیم. دیگه نفسی باقی نموند و در ادامه قرار بود یه ساعت هم تدریس آنلاین باشه که واقعاً از توان خارج بود. چرا باید معلم تو تعطیلاتش بدون هیچ امکانات و اضافه کاری بیاد مدرسه؟ چرا پنج شنبه باید کار کنیم؟ ما وسایل آموزشی نداریم. بنده یه معلمم که یک گوشی معمولی دارم با حافظه کم. چطور آنلاین کار کنم؟ حقوق من کفاف زندگی روزانه مو نمیکنه گوشی و اینترنت از کجا بیارم؟چه برسه به کارگر روزمزد و افراد ضعیف و بی درآمد جامعه.

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

تجمع امروز بازنشستگان ۹۸ مقابل وزارت آموزش‌وپرورش

تجمع امروز بازنشستگان ۹۸ مقابل وزارت آموزش‌وپرورش

جمعی از معلمان بازنشسته ۹۸ در اعتراض به عدم اجرای نظام رتبه‌بندی امروز سه‌شنبه ۱۸ شهریور مقابل ساختمان وزارت آموزش‌وپرورش تجمع کردند.‌اعتراض این بازنشستگان که در تاریخ اول مهرماه ۹۸ بازنشسته شده اند به اجرای رتبه‌بندی از دوم مهرماه ۹۸ و حذف آنها از شمولیت این طرح است.

پیشتر، علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه "از نظر قانونی مجاز نیستیم رتبه‌بندی را برای معلمان بازنشسته‌ی اول مهر ۹۸ اعمال کنیم"، از مذاکرات حقوقی برای تسرّی رتبه‌بندی به معلمان بازنشسته‌ی اول مهر ۹۸ خبر داده بود که تاکنون بی نتیجه مانده است.

FarhangianNews1

صدای_معلمان دوستان و همکاران ارجمند سلام. مخالفت و انتقاد کردن ازشیوه ی بازگشایی مدارس

صدای_معلمان

دوستان و همکاران ارجمند سلام.

مخالفت و انتقاد کردن ازشیوه ی بازگشایی مدارس  ، خدای ناکرده دلیل بر دغدغه نداشتن آموزش توسط معلمان انگاشته نشود. ما جامعه ی فرهنگیان از خود دانش آموزان و اولیای آنها بیشتر دغدغه ی آموزش نسل آینده ساز را داریم. از سوی دیگر ما میدانیم که بازگشایی مدارس چه شور و نشاطی در خانواده ها و جامعه ایجاد میکند و تعطیلی آموزش چه ناهنجاریهای روانی و اخلاقی که ایجاد نمیکند. اما این مطلب را هم باید دانسته باشیم که بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان در آموزشگاهها با تمام شادابی و شوری که همراه دارد، اگر به از دست دادن عزیزی از جامعه ی دانش آموزان یا معلمان بینجامد، نه تنها بی ارزش و ضد نشاط و شادابی است بلکه یک گناه نابخشودنیست. ممکن است این سوال پیش آید که ما تا سالها باید با این ویروس زندگی کنیم پس تکلیف آموزش چه میشود؟ در پاسخ باید گفت از آنجا که امسال اولین سال تحصیلیست که آغاز آن با همه گیری بیماری کرونا همراه است لذا بهتر آن بود که در هر استانی یک یا چند مدرسه از مناطق مختلف با رعایت پروتکلهای بهداشتی سختگیرانه به صورت آزمایشی در دو هفته ی پایانی شهریور بازگشایی میشدند و در صورت نتایج مثبت و اشاعه نیافتن بیماری، بقیه ی مدارس هم با استفاده از تجربه ی این مدرسه ها، سال تحصیلی را با اضطراب کمتری آغاز میکردند.

با سپاس فراوان احمد فرهادی

سلام. در رابطه با بازگشایی مدارس میخواستم یه نکته ای رو بگم، مدارس استثنایی  که در واقع بیشتر جنبه مرکز نگهداری داره چرا باید تو این شرایط بازگشایی بشه؟ در صورتی که دانش آموزان استثنایی به خصوص اختلالات رفتاری و اتسیم اصلاً مفهوم بهداشت فردی و محیط براشون معنایی نداره. مابقی هم به دلیل مشکلات جسمی نمیتونن رعایت کنند. در این شرایط چه اصراری برای بازگشایی مدارس استثنایی وجود داره؟!

یکی به جناب وزیر بگه بیشتر مدارس سمت سیستان و بلوچستان به آب و برق متصل نیستن! چگونه به اینترنت متصل شدن؟!

سلام و خسته نباشید. خواستم بدونم اینکه گفتن مدارس باز بشه و‌ حضوری باشه واقعاً با تفکر و کارشناشی شده هستش؟! متاسفم واقعاً. بنظر این آقایون میشه به یه بچه ابتدایی گفت به کسی نزدیک نشو خطرناکه؟ آیا این مسئولین به این فکر کردن که اگه خدایی نکرده یک نفر تو یه مدرسه ناقل این ویروس باشه چه فاجعه‌ای بار میاد؟ یا منتظر هستن تا چند نفری گرفتار بشن و بعد بیان بگن غیرحضوری میشه؟!

آقای وزیر! درِ مدارس با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی به روی دانش اموزان باز شد. منتها نحوه ایاب و ذهاب دانش آموزان یه مدرسه ۹۰۰ نفری که همه اولیا وسیله شخصی ندارن و از شرق به غرب شهر باید برن چی میشه؟

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg