گزارشی از دانش‌آموزان یک پیش‌دبستانی که به دلیل ندادن هزینه تحصیل در یک کلاس جدا و بدون آموزش رها شده‌اند

گزارشی از دانش‌آموزان یک پیش‌دبستانی که به دلیل ندادن هزینه تحصیل در یک کلاس جدا و بدون آموزش رها شده‌اند

گروگان‌های شهریه

محمد باقرزاده

ماجرا به صبح دیروز در پیش‌دبستانی محله تختی در پارک گل‌محمدی تهران برمی‌گردد که تعدادی از بچه‌ها به دلیل پرداخت‌نشدن شهریه تحصیل‌شان، از روند آموزش کنار گذاشته شدند و حتی مسئولان این پیش‌دبستانی ابتدا اجازه خروج از این مرکز را به کودکان ندادند تا با اعتراض شدید مادر یکی از این کودکان، پای بچه‌ها از این ماجرا بیرون کشیده شود؛ موضوعی که خانواده‌ها بر آن تأکید می‌کنند، هرچند مسئولان این مرکز از تلاش به همکاری با خانواده و درک وضع مالی آنها سخن می‌گویند.

اگر پیش‌دبستانی واجب است، چرا هزینه می‌گیرند و اگر واجب نیست، چرا می‌گویند بچه‌ها را بفرستید. مدرسه دخترم هم که کلاس سوم دبستان است، مدرسه دولتی است اما به اجبار از ما ۲۰۰ هزارتومان گرفته است و هرچه اعتراض کردیم که نباید پول بگیرید، فایده‌ای نداشت.

هیچ مرکز پیش‌دبستانی در تهران وجود ندارد که شهریه دریافت نکند و معتقد است بسیاری از خانواده‌ها توانایی پرداخت این شهریه‌ها را ندارند: «من همه مناطق را گشتم و هیچ‌ پیش‌دبستانی رایگان وجود ندارد. غیرانتفاعی که هزینه‌اش خیلی بیشتر است.»

پیش‌دبستانی‌ها معمولا شهریه می‌گیرند و دولتی نیستند و فقط در مناطق محروم، مراکز به صورت مجانی برای این کار درنظر گرفته شده است. در تهران اما هیچ پیش‌دبستانی بدون ‌شهریه وجود ندارد.

متن کامل این گزارش را در میدان بخوانید

http://medn.me/8v6il

خبرنامه فرهنگیان خراسان

پیام یکی از اولیاء جهت پیگیری

پیام یکی از اولیاء جهت پیگیری

دو ماه از برگزاری آزمون سنجش پیشرفت تحصیلی مقطع ابتدایی استان خراسان رضوی گذشته است و نتایج هنوز اعلام نشده است.(یکبار اعلام شده ولیکن نتایج اشتباه بوده و کارنامه ها برگشت خورده است)

باتوجه نزدیکی زمان آزمون مرحله دوم اولیاء  توقع دارند نتایج زودتر اعلام شود و مسئولین مربوط برای وقت و زمان  ارزش قایل شوند.

فرهنگیان خراسان رضوی

درسالی که به برگت گناه های ما درحق همدیگر از باران درمشهدخبری نیست.....

http://uupload.ir/files/0orx_3.jpg

http://uupload.ir/files/8jt7_2.jpg

http://uupload.ir/files/vfie_1.jpg


درسالی که به برگت گناه های ما درحق همدیگر از باران درمشهدخبری نیست چه نیازی به شستن حیاط مدرسه آنهم هفته ای سه روز خداوند میفرماید(ارحم ترحم)رحم کنید رحم کنم بیاییدکمتربهمدیگرظلم کنیم تارحمت خدانازل شود

ارسالی ازکاربر بنام خ اکبرزاده

صدای_معلمان

صدای_معلمان

معلمان_خرید_خدمت سیستان و بلوچستان

بسمه تعالی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام؛

ضمن گرامی داشت یاد و خاطره معلم فداکار مرحوم #گنگوزهی از معلمان خرید خدمات آموزشی سیستان و بلوچستان که با نثار جان خود ،به همه ی ما درس شجاعت و فداکاری آموخت؛همانگونه که مستحضرید بیش از 3000 نفر از همکاران آن معلم فداکار در این استان از طریق طرح خرید خدمات آموزشی بر پایه ایثار و عشق به معلمی با کمترین حقوق و در سخت ترین شرایط در نقاط مرزی و بدون امنیت شغلی مشغول به خدمت خالصانه در عرصه تعلیم و تربیت استان ،بخش قابل توجهی از رسالت تعلیم وتربیت استان را برعهده دارند؛لازم به ذکر است طبق بازدیدهای متعدد انجام شده، مسئولان آموزش و پرورش و خانواده های محترم دانش آموزان از معلمان مسئولیت پذیر این طرح رضایت کامل دارند و بکارگیری این معلمان باعث ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی استان شده است.

پس گذشت 4 سال از اجرای این طرح در استان، نگرانی ها و مشکلات اصلی معلمان این طرح به شرح ذیل می باشد:

1-‌ حقوق و مزایای پایین و نداشتن امنیت شغلی

 2- نداشتن پوشش بیمه ای مناسب و عدم پرداخت به موقع حقوق

با توجه به برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون استخدامی جهت جذب نیرو، و با استناد به تلاش های این معلمان در زمینه افزایش شاخص های آموزشی و تجربه 4 ساله این معلمان در آموزش و پرورش، لذا از شما مقام عالی وزارت تقاضا داریم ، نسبت به دادن امتیاز در آزمون استخدامی آتی به کلیه معلمان خرید خدمات آموزشی، همکاری لازم را مبذول فرمایید.

پیشاپیش از حسن توجه و پیگیری شما وزیر محترم کمال تشکر را داریم.

دعای خیر معلمان خرید خدمات سیستان_و_بلوچستان بدرقه ی راهتان

با تشکر و سپاس

معلمان خرید خدمات آموزشی سیستان و بلوچستان

اخبار_فرهنگیان

نیروهای قراردادی آموزش و پرورش استان کردستان را دریابید.

نیروهای قراردادی آموزش و پرورش استان کردستان را دریابید.

نامه سرگشاده نیروهای قراردادی آموزش و پرورش استان کردستان به آقایان جمشید انصاری (معاون نیروی انسانی رئیس جمهور ) ، دکتر نوبخت ( معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ) ، سید محمد بطحایی ( وزیر آموزش و پرورش )، مهندس بهمن مرادنیا (استاندار استان کردستان)، رشید قربانی (مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان) و نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی

آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان فقط به کار معلمی و مدیریت ختم نمیشود .

بی تردید همه به نقش نیروی خدماتی در  پیش برد اهداف و سیاستهای آموزشی کشور آگاه هستیم و نیازبه یادآوری نیست که هر مهره ای در جای خود نقش بازی میکند تا هدفی به سرانجام مطلوب برسد .و در این عرصه نقش خدمات در مدارس هر چند کوچک دیده میشود اما حائز اهمیت است .

متاسفانه در بیشتر بخشنامه ها ما نیروهای قراردادی جدا از بدنه محسوب میشویم .

چند مثال که شاید مشکلات کوچکی به نظر برسد اما با توجه به وضعیت معیشتی و جایگاه اجتماعی لازم دیدیم یاد آوری کنیم شاید تجدید نظری صورت گیرد .

۱.عدم امنیت شغلی با توجه به نوع استخدام (قرارداد کار معین با تمدید سالانه )

۲.ارائه تسهیلات بانکی که همیشه بخشنامه ها  شامل این نیروها نمیشود .

۳.تبعیض در بین نیروهای قراردادی استان کردستان با سایر استانها که این نیروها در تمامی استان ها بجز استان کردستان تبدیل وضعیت به پیمانی شده اند اما متاسفانه بعد از پنج سال هنوز این امر شامل حال استان کردستان نشده است .

۴.سهمیه زمین و تسهیلات مسکن و آپارتمانهایی که در قالب تعاونی مسکن آموزش و پرورش ارائه میشود شامل این افراد نمیشود.

با توجه به قرادادی بودن این نیروها حقوق آنها براساس حقوق مصوب وزارت کار پرداخت میشود و اصلا جوابگوی امرار معاش خانواده ها نیست .

لذا خواهشمندیم تدبیری بیانیشید و این قشر زحمت کش فرهنگی را در حل مشکلاتشان یاری فرمایید .

اخبار_فرهنگیان