نیروهای قراردادی آموزش و پرورش استان کردستان را دریابید.

نیروهای قراردادی آموزش و پرورش استان کردستان را دریابید.

نامه سرگشاده نیروهای قراردادی آموزش و پرورش استان کردستان به آقایان جمشید انصاری (معاون نیروی انسانی رئیس جمهور ) ، دکتر نوبخت ( معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ) ، سید محمد بطحایی ( وزیر آموزش و پرورش )، مهندس بهمن مرادنیا (استاندار استان کردستان)، رشید قربانی (مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان) و نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی

آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان فقط به کار معلمی و مدیریت ختم نمیشود .

بی تردید همه به نقش نیروی خدماتی در  پیش برد اهداف و سیاستهای آموزشی کشور آگاه هستیم و نیازبه یادآوری نیست که هر مهره ای در جای خود نقش بازی میکند تا هدفی به سرانجام مطلوب برسد .و در این عرصه نقش خدمات در مدارس هر چند کوچک دیده میشود اما حائز اهمیت است .

متاسفانه در بیشتر بخشنامه ها ما نیروهای قراردادی جدا از بدنه محسوب میشویم .

چند مثال که شاید مشکلات کوچکی به نظر برسد اما با توجه به وضعیت معیشتی و جایگاه اجتماعی لازم دیدیم یاد آوری کنیم شاید تجدید نظری صورت گیرد .

۱.عدم امنیت شغلی با توجه به نوع استخدام (قرارداد کار معین با تمدید سالانه )

۲.ارائه تسهیلات بانکی که همیشه بخشنامه ها  شامل این نیروها نمیشود .

۳.تبعیض در بین نیروهای قراردادی استان کردستان با سایر استانها که این نیروها در تمامی استان ها بجز استان کردستان تبدیل وضعیت به پیمانی شده اند اما متاسفانه بعد از پنج سال هنوز این امر شامل حال استان کردستان نشده است .

۴.سهمیه زمین و تسهیلات مسکن و آپارتمانهایی که در قالب تعاونی مسکن آموزش و پرورش ارائه میشود شامل این افراد نمیشود.

با توجه به قرادادی بودن این نیروها حقوق آنها براساس حقوق مصوب وزارت کار پرداخت میشود و اصلا جوابگوی امرار معاش خانواده ها نیست .

لذا خواهشمندیم تدبیری بیانیشید و این قشر زحمت کش فرهنگی را در حل مشکلاتشان یاری فرمایید .

اخبار_فرهنگیان

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.