بیانیه فرهنگیان استان قم در خصوص رتبه بندی حقوق معلمان

بیانیه فرهنگیان استان قم در خصوص رتبه بندی حقوق معلمان

بسمه تعالی

«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النّاسُ وَ الْحِجارَةُ عَلَیْها مَلائِکَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لایَعْصُونَ اللهَ ما أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ » (آیه 6 سوره تحریم)

مردم عزیز و انقلابی استان قم

سلام علیکم

معلمانی که با بصیرت و زمان‌شناسی و مسؤولیت پذیری در هر جا که نیاز شود از حضور فداکارانه و داوطلبانه دریغ ندارند، از سنگرهای دفاع مقدس تا مبارزه و مقابله با تمام فتنه‌ها و حضور در تمام صحنه‌های حفاظت از آرمان‌های مقدس نظام و انقلاب تا امروز که علاوه بر ادامه خدمت در فضای مجازی به حفظ و ارتقاء سلامت جامعه، حضور در بیمارستان‌ها، تولید و توزیع اقلام بهداشتی و نیز بسته‌های معیشتی و دستگیری از نیازمندان همه را از وظایف ذاتی خود دانسته و همدوش با سایر نیروهای ارزشی و انقلابی به ایفای نقش و ادای تکلیف مشغول‌اند و چه زیبا فرمود رهبر فرزانه و حکیم انقلاب که "دست توانای معلمان پایه‌ریزان تمدن نوین اسلامی است که چشم‌انداز آینده روشن ما را ترسیم می‌کند"،  آینده‌ای که ان‌شاءالله با ظهور حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خستگی از چهره بشریت خواهد زدود.

اکنون باوجود دستاورد‌های ۴۰ ساله آموزشی و پرورشی و ساختن نسل‌هایی مانند رزمندگان و شهیدان هسته‌ای، مدافع حرم و سلامت و سایر عرصه‌ها که در مدارس همین کشور تربیت و رشد یافته‌اند، بر همگان واضح و مبرهن است که نگاه ایمانی و ملّی جامعه معلمان بر نگاه مادی غلبه دارد و باوجود سختی‌هایی که دچار آن هستند، اما با سرلوحه قرار دادن تفکر انقلابی، به آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان می‌پردازند.

بنابراین از تلاش‌های دولت انقلابی جناب آقای رئیسی و مجلس شورای اسلامی باوجوداینکه نزدیک 10 سال رتبه‌بندی معلمان بر زمین‌مانده بود و علی‌رغم مشکلاتی نظیر کمبود ارزی، معیشت اقتصادی مردم، کسری بودجه و تهدیدات ضدانقلاب و جریان‌های برانداز داخلی که از حمایت مستقیم و بی‌دریغ آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار و توسط دلارهای سعودی تأمین می‌شوند و مهم‌تر از همه ترکیب بن سلمان، جو بایدن و نفتالین بنت به لحاظ رادیکالیسم، ضد ایران بودن تقریباً در تاریخ بی‌سابقه است، نظام مالی و پولی دنیا به‌کلی دگرگون‌شده و امکان بازی‌های متفاوتی را به ابرقدرت‌ها می‌دهد، بنابراین با بحران‌ها متفاوتی مواجه هستیم که راهبردی متفاوت و قابل مدیریت را می‌طلبد. اما مسئولین کشور در این مدت کوتاه  که مستقیم و غیرمستقیم در امر حمایت و پشتیبانی از این قشر فرهیخته در جهت ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان سخت‌کوش، قانون رتبه‌بندی معلمان را به تصویب مجلس شورای اسلامی رساندند، تقدیر و تشکر می‌کنیم.

عده‌ای از همکاران فرهنگی در این روزها با لطمه زدن به عزت اجتماعی معلمین، بدون داشتن ادبیات سیاسی و شیوه مناسب برای دستیابی به خواسته‌ها، مطالبات و افزایش حقوق باعث تغییر دیدگاه جامعه در مورد شغل و شأن معلمی و قشر فرهنگی گردیده‌اند و ارزشمان را به پول و مادیات سنجیده‌اند درحالی‌که معلمی مفهومی بسیار بزرگ و بالاتر از آن است که با حقوق سنجیده شود.

ما معلمان مؤمن و انقلابی استان قم  بر اساس باورهای دینی و معرفتی و آموزه‌های تاریخی خود هرگز اجازه نخواهیم داد عده‌ای با خروج از موازین شرعی و اخلاقی و بازی کردن در زمین معاندین نظام اسلامی، اسباب نگرانی و آزردگی خاطر مردم و مسئولان شریف را فراهم سازند و با هرگونه تجمع، تعطیلی کلاس درس و اقدام علیه حکومت با سردادن برخی شعارها، دست‌نوشته‌ها و پلاکاردها در اداره کل و نواحی آموزش‌وپرورش استان قم مخالفیم و برهم زنندگان امنیت و آرامش را از جنس معلمان نمی‌دانیم.

ما معلمان استان قم ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی)، حمایت، همکاری و کمک به دولت محترم برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را فریضه‌ای غفلت¬ناپذیر دانسته و همه امکانات و ظرفیت‌های خود را در این مسیر مبارک بکار خواهیم گرفت و اعلام می‌داریم حتی اگر تمام دنیا در مقابل دین و جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه صف بکشند، هرگز نخواهیم گذاشت خدشه‌ای به‌نظام جمهوری اسلامی و رکن رکین ولایت وارد کنند.

والعاقبه لاهل التقوی والیقین

29 آذر ماه 1400

فرهنگیان استان قم

#بیانیه

درباره اُمیکرون امید واهی ندهیم مدارس تعطیل شوند

درباره اُمیکرون امید واهی ندهیم مدارس تعطیل شوند

مجید مختاری عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا: فعلا دلتا سویه غالب دنیاست که کشندگی بالاتر از امیکرون دارد. اما امیکرون در سه هفته اخیر بالای ۵۰ جهش داشته و ترکیب این جهش‌ها ممکن است منجر به کشندگی بیشتر شود.

استفاده از ماسک، عدم تجمع و حفظ فاصله اجتماعی بسیار مهم است. اکنون در آستانه شب یلدا هستیم با احترام به تمام مراسم‌ها باید بدانیم که شرایط حساس است. گیرندگی اُمیکرون دو تا سه برابر بیش از دلتاست و دو برابر شدن آن در جامعه فقط ۲.۵ روز است.

امیدواریم رفتار آن از نظر کشندگی، تشخیصی و... بهتر از دلتا باشد، اما نمی‌توانیم با امید واهی پیش رویم؛ بلکه باید با علم پیش رویم. مردم تمام موارد را رعایت کنند. مردم یلدا را در خانه و با خانواده خودشان جشن بگیرند.

ممکن است رفتار اُمیکرون تغییر کند. امیکرون اکنون در سنین پایین‌تر دیده می‌شود اما اگر تغییر رفتار دهد، ممکن است در سنین بالا هم مشکل‌ساز شود. کمیته علمی توصیه می‌کند که تا چند هفته دیگر حتی اگر ممکن است مدارس را تعطیل کنیم.

فرهنگیان ایران

قابل توجه وزیر جدید آموزش و پرورش در هر ارگانی وقتی تغییر وتحولی انجام میشه مدیر جدید تحولی قابل مشاهده را انجام میده ولی...

قابل توجه وزیر جدید آموزش و پرورش

در هر ارگانی وقتی تغییر وتحولی انجام میشه مدیر جدید تحولی قابل مشاهده را انجام میده ولی متاسفانه درآموزش و پرورش هیچ موقع من معلم هیچ تغییری احساس نکردم بماند که روز به روز شرایط در این ارگان بدتر از دیروز است

وزیر بابت پاداش بازنشستگان۹۹ از مسول خزانه تشکر میکنه چه تشکری الان سال ۴۰۰ رو به پایان است واقعاً ارزش پولی که باید سال گذشته پرداخت میشد الان پرداخت کردید با سال گذشته یکی هست که تازه تشکر هم می کنید

باسلام وخسته نباشید بعد از مدتها با بیچارگی تمام یک وام از  بانک ملی درست کردم که قرض دارم بدم حالا بانک ملی می گوید واریزی نداریم وحالا من با بدهی آخر برج چه کار کنم چی جواب بدم شمارو به خدا یک فکری بردارید حداقل بگید وام آموزش وپرورش رو بانک ملی بده

سلام. می خواستم نقدی بر صحبت های منادی رییس کمیسیون آموزش مجلس داشته باشم که می گوید ۹۹ درصد معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند و به خاطر همین قابل قیاس با اساتید دانشگاه نیستند و ما به همین خاطر آنها را با مربی دانشگاه مقایسه کردیم.

اولاً آموزش در سنین پایین کار به مراتب سخت تری در بسیاری از اوقات از کار پژوهشی است

ثانیاً : معلمی که بیش از ۱۰۰۰ ساعت ضمن خدمت گذرانده است، خودش یک دوره تحصیلی کامل است و می شود به آن مدرک تعلق بگیرد.

ثالثاً : چیزی که شما تصویب کرده اید، به هیچ وجه رتبه بندی نیست و فقط یک افزایش حقوق یا ترمیم حقوق آن هم به شکل ناقص می توان اسمش را گذاشت. پس بیخود در بوق و کرنا راه نیندازید که ما رتبه بندی را تصویب کردیم.

رابعاً : این که شما ارزش کار معلمین با بالاترین مدرک و سابقه معلمی را با مربی پایه ۱ دانشگاه قیاس کردید، به خاطر این است که فهم درستی از آموزش و پرورش نبوده است

خامساً : یکبار به جای اینکه شعار تصویب رتبه بندی بدهید. به سخن حق معلمان گوش فرا دهید و با عذرخواهی از معلمین این لایحه ناقص بی سر و ته را به نفع معلمین اصلاح کنید.

باسلام ضمن تشکر از کانال فرهنگیان خراسان رضوی بابت اطلاع رسانی خوب، شایسته است همه همکاران بازنشسته ۱۴۰۰ جهت پرداخت پاداش پایان خدمت که حق قانونی است،پیگیری کنند و صدایشان را به گوش مسئولین امر برسانند.در هیچ ارگانی اینقدر ناحقی اتفاق نمی افتد.چرا باید این پاداش را یکسال بعد پرداخت کنند؟

با این اوضاع اقتصادی و تورم بالا ،این پاداش سال دیگه خیلی بی ارزش خواهد بود.دولت و مجلس انقلابی لطفا رسیدگی بفرمایید.

وزیر آموزش و پرورش: "مطرح شدن مباحثی در خصوص حقوق و مزایا از سوی معلم‌ها، شان معلم را پایین می آورد.ما خود باید پیگیر حق و حقوق معلم‌ها باشیم."

وزیر محترم! پیشینیان شما چنان پیگیر شأن فرهنگیان بوده اند که هم اکنون ما نصف خط فقر هم درآمد نداریم.

قصد دارید تا چه زمانی با چنین استدلال هایی ما رو از حقوق مون محروم کنید؟

چرا باز خبری از حقوقا نیست. شب یلدا لازمه نه بعدش

سلام،وقت بخیر دبستان .... دوره اول در پیروزی ۶ برای بچه ها جشن یلدا برگزار میکنه ،واقعا در این وضعیت که با دلهره و اضطراب بچه ها  فقط دو روز آن هم یک ساعت و نیم مدرسه میرن ،یک روز هم صرف جشن و عکاسی و فیلمبرداری که قطعا جهت رویت صورت بچه ها بدون ماسک هم برگزار میشه این کار صحیح هست ؟؟؟

 ‏اگر کرونا تمام شده پس چرا مدارس کلا باز نمیشه اگر رعایت پروتکل هاست پس جشن چه معنا داره ؟؟؟؟

مدیر مدرسه ابتدایی ناحیه ... از،معلم ها خواست ۶۵ هزار تومن  بابت پیک خلاق از دانش اموزان دریافت کنند.‌والدین هم این پول را واریز و بچه ها پیک را دریافت کردند اما لای پیک خلاق باز،نشد . حالا چرا مدیرمدرسه  اصرار به دریافت ۶۵ هزار تومن دارد الله اعلم

‏سلام هنوز احکام بازنشستگان استثنایی که مهر بازنشست شدن نیومده و چند ماهه بی حقوق

یه بار مساعده دادن که با این خرج و مخارج تموم شد نزدیک شب یلدا هست و ما هم زن سرپرست خانوار که واقعا جلوی بچه مون خجالت کشیدیم. اینم از بازنشستگی که سالها منتظرش بودیم

سلام،این چه وضعیه که در این شرایط تورم و کرونایی تعدادی از همکاران بخصوص خانم ها درست کردن؟؟؟ آنهم گرفتن مراسم یلدا با اجبار و با هزینه خود دانش آموز!!!! و هیچ اعتنایی هم به راضی بودن یا ناراضی بودن ولی دانش آموز ندارن...من بعنوان یک معلم تاسف عمیق خودم را از برگزاری اینگونه برنامه ها که چیزی جز خودنمایی نیست ،ابراز میدارم

#صدای_معلمان با توجه به شروع فصل سرما و همه گیری اومیکرون چرا مدارس به فکر سلامتی دانش اموزان نیست؟

#صدای_معلمان

با توجه به شروع فصل سرما و همه گیری اومیکرون چرا مدارس به فکر سلامتی دانش اموزان نیست؟

هیشکی رعایت نمیکنه

این امتحانا هم بدتر کرده شرایطو

قبلا باز با نصف ظرفیت بود الان اجباری همه حضوری!

سلام.مدرسه .... در خیابان هنرستان هم برنامه شب یلدا گذاشتن.هر کلاس ۳۵ دانش اموز داره و ۳۵ مادر هم همراه این تعداد بچه هستند.واقعا فاجعه به بار میاد اگه یک مبتلا داخل این هفتاد نفر بخواد باشه

ما معلمان خرید خدماتی #آموزش_و_پرورش  مشهد از اول مهر بعد از گذشت ۳ ماه هنوز هیچ دریافتی نداشتیم و هیچ کجا و هیچ مسئولی هم پاسخگو نیست.

اکثر معلمان خرید خدماتی سرپرست خانواده هستیم. از مسئولین محترم تقاضای پیگیری داریم.

من یک معلمم با مدرک دکتری

هر ترم بالغ بر ۲۰ واحد دانشگاه های مختلف تدریس میکنم

قطعا میدونم که 24 ساعت کار معلمی خیلی سخت تر از 16 ساعت کار یک مربی دانشگاهه

بعد طبق قانون ظالمانه رتبه بندی من باید 80 درصد حقوق یک مربی فوق لیسانس یک سال سابقه دانشگاه رو بگیرم فقط به گناه اینکه نیروی آموزش و پرورشم نه آموزش عالی

این قانون سرسری ظلم آشکار درحق با سابقه ها و تحصیل کرده های آموزش و پرورشه

رتبه بندی نیم بند دردی از کسی دوا نمیکنه

یا کامل اجراش کنید یا رهاش کنید چون اجرای نیم بندش بیشتر نمک روی زخمه

آیا دانشگاه تهران در بیست سال اخیر کسی را با درجه مربی استخدام کرده است؟

به این مصوبه مجلس در مورد رتبه بندی معلمان دقت کنید:

پس از اعمال بند فوق، چنانچه حقوق و فوق العاده های هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد،  مابه التفاوت رتبه بندی تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» افزایش پیدا کرده و در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

 

آیا می دانید سمتی با عنوان مربی پایه یک دانشگاه تهران اصلأ وجود ندارد و آخرین مربی دانشگاه تهران که ده سال قبل بازنشسته شد پایه ۲۵ بوده.

اصلأ دیگر کسی با پایه مربی پایه یک استخدام نمی‌شود و استادیار پایه یک، رتبه هیأت علمی تازه کار هست با حقوق حدود بیست میلیون.

چرا رتبه معلمان فرهیخته را با رتبه ای  که اصلاً وجود ندارد محاسبه می‌کنند.

معلم را باید با همتراز و همپایه و هم سابقه و مدرک خودش مقایسه کنند نه با چیزی که وجود ندارد.

سلام .یکی به گوش مسئولین  برسونه

برگزاری جشن یلدا در مدرسه  تو این اوضاع که برا آموزش  از حداقل زمان و حداکثر انرژی استفاده میکنیم.

اشتباه نیست.

 با محدودیت های فراوان وقت را غنیمت می‌شماریم و با گروه بندی کلاس حضوری برگزار میکنیم .

چه لزومی داره  جشن یلدا تو مدارس اجرا بشه.

سلام. وخسته نباشید

چرا باید قانون دور کاری برای کارکنان ادارات فقط باشه. چرا همین قانون برای زنان فرزند شیر خوار  اعمال نشه. ولی برای کسانی که فرزند زیر 6 سال دارند و اداری هستند باشه.

من باید بچه رو بزارم کنار فرزند کلاس پنجم برم مدرسه واقعا حواس این معلم به بچش باشه یا درس دادن؟

واقعاباید برای این قوانین متاسف  بود

و بچه کلاس پنجم من بمونه خونه و مدرسه نره و بچه داری بکنه

باسلام .میخوام از همینجا یه خسته نباشید به همه نیروهای خدماتی مدارس بگم که واقعا زحمت میکشن.وواقعا در حق این عزیزان ظلم میشه نه اضافه حقوقی نه رتبه بندی هیچ کدوم شامل حال این عزیران نمیشه.پول کارگری وعیدی کارمندی کم مونده به عید.اگه این عزیزان رو حقوقرکارگری حساب میکنید حداقل موقع واریز عیدی هم همین گونه باشد.

#صدای_معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگی رو میانگین سه سال آخر در نظر گرفتن،...

#صدای_معلمان

در بودجه سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگی رو میانگین سه سال آخر در نظر گرفتن، بنابراین با تصویب رتبه‌بندی، البته به شرط اجرا از مهر امسال، یک معلم در آستانه بازنشستگی با سی سال سابقه، باید سه سال دیگر نیز خدمت کند تا بتواند از مزایای رتبه‌بندی به شکل کامل استفاده کند

این حقوقمونه که بخور و نمیرم به حساب نمیاد و ۲۰ برج تمومه از ناچاری اضافه کار می گیریم ، اون از تورم که کمرمون رو شکست، گفتیم 30 سال تموم شد شاید  پاداش یه گوشه ی کارو بگیره که اونم میگن برو ۲ سال بیشتر کار کن ،،، این از رتبه بندی

با سلام به ظاهر رتبه بندی تصویب شد امادر آرامش یک طرح رو باز عنوان کردند که ۳ سال آخر خدمت میشه حقوق بازنشستگی .

 ‏چرا روسای ما فکر میکنند که ما متوجه نمی شویم که چه میکنند

 ‏به نظر من کلا این طرح رتبه بندی فقط و فقط یک نمای زیبایی دارد و بس ...عواقبش باز گریبان ما را میگیرد .............

اوایل سال فرم تفاهم نامه بین مدرسه و مقطع ابتدایی را با صرف وقت فراوان پر کرده و تحویل اداره ... دادیم..حالا بعد چند ماه اسامی ۶۰ مدرسه را اعلام کرده اند که فرم ها را تحویل ندادید. پس از اعتراضات فراوان مدیران مشخص شد که همکار محترم اقای .... فرم های مربوطه ۵۰ مدرسه را گم کرده اند. پس از اطلاع اقای ... کارشناس آموزش ابتدایی انگار اتفاق مهمی نیفتاده باشد گفتند عیبی ندارد..یک بار دیگر فرم ها را پر کرده و تحویل دهید..مگر ما مدیران مدارس مسخره شما هستیم؟؟ وقت و انرژی ما اهمیتی ندارد؟ اگر این گم شدن فرم ها در مدارس اتفاق افتاده بود چه برخوردی با مدیر میشد؟؟؟

سلام

دولت انقلابی مجلس انقلابی فکری بحال نیروهای خدمات و سرایدار و انباردار هم بکنید با این حقوقهای ناچیز بخدا به دهم ماه نمیرسه الان شرمنده خانواده هایمان هستیم مگر ما نیروی آموزش و پرورش نیستیم چرا هیچ دفاعی از ما نمیشه عدالتون کجا رفته خواهش میکنم فکری بکنید خیلی به سختی زندگی میکنیم

سلام واقعا این رتبه بندی که در مجلس تصویب شد ظلم اشکار در حق معلمان با سابقه است و با این همه غوغا گرهی از معیشت معلم باز نخواهد کرد

سلام لطفا پیگیر جذب نیروی های برون سپار باشید که چندین سال مشغول تدریس در هنرستان های کاردانش هستیم و با حداقل حقوق، کمترین مزایا

باسلام وعرض ادب .نیروهای خدمتگزار وسرایدار سالهاست که فقط دراموزش وپرورش خروجی دارند .افرادی که بازنشست میشوند در هر پست وارگانی به اعضای بازنشسته هاشون استخدام جدید دارند واقعا ظلم در حق مانیست پس چیه که دوازده ساله فقط بازنشستگی بوده وفشار نبود وکمی نیرو به گرده بازمانده ها هست از طرفی هر قانونی که درراستای اضافه حقوق بوده برای ما لحاظ نشده نمونه اش همین رتبه بندی که حتی برای اموزشیها هم درست اجرا نشده اگر ما جزیی از آ.پ نیستیم پس تکلیف مارو روشن کنن کارگری هست به هم همون کارگری .کارمندی هست کارمندی ..هرجا که قراره یک ارزنی به حقوق ما اضافه بشه میزارنمون تو دسته دیگه .هرچند که هیچ گوش شنوایی نیست وسالهاست که درحق ما جفا شده وشرمنده خونواده هامون هستیم .لطفا خودتون رو بزارید جای ما که اصلا همچین کاری نمیکنید.

با سلام و عرض ادب

بنده یکی از همکاران آموزش و پرورش هستم و سال سوم استمرار و و سال 33خدمتم و مثل بنده تعداد همکاران هستند اما اگر دولت محترم بخواهد با قانون شکنی بالاجبار 2سال به سن بازنشستگی اضافه کند یا 2سال بیشتر بایستیم  حتی یک ساعت اضافه خدمت نخواهم کرد و بازنشسته خواهد شد .با تشکر.

حق و حقوق معلم با بالاترین مدرک و سی سال سابقه را با ۸۰ درصد مربی پایه ۱ وزارت علوم( فوق لیسانس و بدون حتی یک سال سابقه) برابر دانستن، ناشی از بی اعتنایی به جایگاه اثرگذار آموزش و پرورش است.

آن چه  تصویب شد سرهم بندی است و نه رتبه بندی

به گفته یکی از کارشناسان  رتبه بندی به بدترین شکل تصویب شد به این ترتیب که سوابق بالا و مدرک تحصیلی بالا بیشترین ضرر رو کردند چون از رتبه ۵ به رتبه های پایین منتقل خواهند شد و مبلغ ناچیز به انها اضافه خواهد شد  سابقه پایین ها مبلغ بیشتری در تفاوت تطبیق به انها اضافه خواهد شد که فقط امسال به درد شون میخوره از سالهای بعد با افزایش سنواتی هرمبلغی که به حکم این گروه اضافه بشه از تفاوت تطبیق کم میشه   این یعنی عملا کلاه سر همه معلمها رفته و متضرر شدن

سلام

با گذشت سه ماه از سال تحصیلی و شروع امتحانات نوبت دانش آموزان هنرستان بعضی از کتاب‌ها را  ندارند.

شهرستان سرخس

تو هنرستان باقرزاده که برای ناشنوایان مناسب سازی شده و هنرستان مال ناشنوایان هست،که یک رشته اون هم گرافیک برای معلولین جسمی حرکتی گذاشتن.که اصلا برای معلولین که ناتوانی حرکت دست وپا دارند بدرد نمی خوره .........

سلام باتوجه به شیوع احتمالی سویه جدید کرونا ، چرا برخی مدارس ابتدایی ناحیه .... ازروز یکشنبه تا چهارشنبه مراسم غیر ضروری  یلدا تدارک دیده اند واینکه دانش اموزان دورهم باشند عکس بگیرند و خوراکی مصرف کنند  ، لطفا مسئولین پیگیر باشند خیلی خطرناک است