صدای_معلمان

صدای_معلمان

با سلام

ما جمعی از ورودی های سال ۹۲ دانشگاه فرهنگیان شاغل در اداره آموزش و پرورش شهرستان رودبارجنوب در جنوب استان کرمان هستیم. به دلیل محرومیت منطقه، امسال یک رتبه شغلی از ابتدای مهر شامل ما شده که مبلغی در حدود ۲۲۰ هزار تومان به حکم ما اضافه شده. اداره آموزش و پرورش طبق قانون باید پرداختی ماه مهر راه به عنوان مقرری ماه اول برداشت می کرده ولی اداره آموزش و پرورش رودبارجنوب در اقدامی غیرقانونی پرداختی ماه مهر و ماه آبان را به طور کامل، و مقداری از پرداختی ماه آذر را هم به عنوان مقرری ماه اول کسر کرده. لطفاً پیگری کنید که بر طبق کدام قانون معلمانی که در سخت ترین شرایط آب و هوایی این منطقه خدمت می کنند، این‌گونه باید حقشان ضایع شود؟ ضمناً قابل ذکر است که اداره مذکور هیچ گونه پاسخ روشنی در این مورد نمی دهد.

با سلام و تشکر از اطلاع رسانی ها و پیگیری هایتان. در استان البرز در حوزه تصحیح اوراق امتحانات نهایی پایه دوازدهم شاهد هستیم دبیرانی اوراق دانش آموزان را تصحیح میکنند که یا بازنشسته شدند و از محتوا و سوالات کتابهای جدیدالتالیف بی اطلاع هستند و اینکه در پایه دهم و یازدهم فقط تدریس دارند و اصلاً پایه دوازدهم درس نمیدهند و یا در مدارس غیرانتفاعی با سمَتهای دیگری مثل معاونت کار کرده  و سالها است که از کلاس درس به دور بوده اند که این خودش باعث میشود کار تصحیح اوراق بدون دقت و توجه کافی انجام شود ( این اوراق حاصل زحمات معلمها ودانش آموزان در طول یک سال است) مدیریت حوزه های تصحیح، دقت را فدای سرعت اعلام نتایج می کنند و گویی کورس تصحیح اوراق است!

FarhangianNews1

انفجار بخاری نفتی دبستان «شهید منصوری» پلدختر

انفجار بخاری نفتی دبستان «شهید منصوری» پلدختر

مدیر آموزش‌وپرورش پلدختر از انفجار بخاری نفتی و آتش‌سوزی در دبستان منصوری روستای «میدان بزرگ» این شهرستان خبر داد و گفت که انفجار و آتش‌سوزی در کلاس اول رخ داد اما در لحظه وقوع این حادثه دانش‌آموزان در کلاس حضور نداشتند.

پ . ن البته این مدیر بی لیاقت همچون بسیاری از این نوع مدیران فشل آاموزش و پروش فرمودند این نوع انفجار ها در مدارس #یک_امر_طبیعی است

mehrnews.com/news/4800874

خبرنامه_فرهنگیان

با ما بروز باشید.

 newsfarhangi

معلمانی ڪه «حمایت معیشتی» نگرفتند .حتی سرایدار مدرسه هم یارانه بنزین نگرفته است!

معلمانی ڪه «حمایت معیشتی» نگرفتند .حتی سرایدار مدرسه هم یارانه بنزین نگرفته است!

برخی معلمان واجد شرایط می‌گویند: علیرغم وعده‌ها، یارانه‌ی حمایت معیشتی به آنها تعلق نگرفته است.

در پی انتقاد گروه‌های ڪارگری مبنی بر نگرفتن یارانه‌ی حمایت معیشتی، به سراغ معلمان در استان‌های مختلف رفتیم تا دریابیم چه تعداد و گستره‌ای از آنها این یارانه را نگرفته‌اند.

براساس اظهارات نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، «ڪارگران، ڪارمندان، معلمان، روستاییان و عشایر، مستمری‌بگیران، مددجویان ڪمیته‌امداد، مددجویان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و اقشار ڪم درآمد از گروه‌هایی به حساب می‌آیند ڪه بسته ڪمڪ معیشتی به آنها پرداخت می‌شود.»

اما در روزهای بعد، گروه‌های مختلف ڪارگران و بازنشستگان اعلام ڪردند ڪه این یارانه را نگرفته‌اند: حدود ۵۰ درصد ڪارگران ساختمانی، حمایت معیشتی نگرفته‌اند. ڪارگران خباز مریوان، ازجمله گروه‌هایی هستند ڪه این یارانه را نگرفته‌اند و همچنین جمع عظیمی از بازنشستگان ڪشوری و تامین اجتماعی نیز جزو ڪسانی هستند ڪه ظاهراً مستحق دریافت شناخته نشده‌اند.

یڪ مطالعه میدانی از معلمان در چند استان ڪشور نیز نشان می‌دهد ڪه حمایت معیشتی به جمع ڪثیری از معلمان واجد شرایط پرداخت نشده است؛ یڪ معلم شیرازی در مورد این مساله می‌گوید: در مدرسه ما از بین بیش از بیست معلم، فقط یڪ نفر این یارانه را گرفته است؛ من از سرایدار مدرسه و راننده سرویس دانش‌آموزان نیز پرسیدم اما آنها هم این یارانه را نگرفته بودند.

معلمان زاهدان ڪه در یڪی از محروم‌ترین استان‌های ڪشور ڪار می‌ڪنند نیز از تعداد زیادی از همڪاران خود خبر می‌دهند ڪه علیرغم استحقاق، این یارانه را نگرفته‌اند. یڪ معلم زاهدانی می‌گویند بیش از ۶۰ درصد همڪاران ما این ڪمڪ معیشتی را نگرفته‌اند.

خوزستان یڪی دیگر از استان‌های محروم است ڪه معلمان آن از عدم دریافت حمایت معیشتی انتقاد دارند. یڪ معلم اهوازی می‌گوید: در یڪ مدرسه با بیش از بیست معلم، فقط دو نفر از همڪارانم گرفته‌اند؛ اما خیلی از بانوان سرپرست خانوارِ فرهنگی هم این یارانه را نگرفته‌اند.

 

و البته معلمان هنرستانی در تهران معتقدند؛ تنها ۱۵ درصد همڪارانشان حمایت معیشتی را گرفته‌اند و باقی بی‌نصیب مانده‌اند.

این درحالیست ڪه عموم این معلمان از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌های خود خبر می‌دهند و می‌گویند: هرچه تلاش ڪردیم جوابی نگرفتیم.

سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصاد و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در نخستین روزهای واریز حمایت معیشتی اعلام ڪرد: «از حدود ۲۴ میلیون خانوار ایران، فقط ۶ میلیون خانوار به علت درآمد بالایی ڪه دارند، از یارانه برخوردار نیستند و ۱۸ میلیون خانوار بقیه ڪه شامل طبقات متوسط و طبقه با درآمد ڪم هستند، از این یارانه برخوردار می‌شوند، به عبارتی تفاوت قیمت بنزین، ڪاملا بین اقشار ضعیف و طبقه متوسط توزیع می‌شود.»

در این شرایط، دولت موظف است اعلام ڪند ترڪیب اجتماعی و شغلی ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر ڪشور، چگونه است و  یارانه‌بگیرها چه ڪسانی هستند! /ایلنا

omoreadari

[Forwarded from کارگزینی و رفاه]

 

صدای_معلمان

صدای_معلمان

بنام خدا. بنده فرهنگی هستم از استان لرستان، دارای ۲۸ سال سابقه خدمت، چند ساله که تقاضای بازنشستگی  پیش از موعد دارم. چه با سنوات ارفاقی و چه بدون سنوات ارفاقی. چون بیمار هستم و ادامه خدمت برایم سخت و طاقت فرسا شده است. ولی هر زمان مراجعه کردم و درخواست دادم با جواب منفی روبرو شدم و کارگزینی محل خدمت میگه از سال ۱۳۹۴ به بعد، قانون بازنشستگی پیش از موعد که در قانون برنامه ششم هم آمده اجرا نمیشه. ولی در خبرها دیدم که یکی از همکاران محترم گفته بودن که توانسته اند پیش از موعد بازنشسته شوند. لذا بدینوسیله خواستم خواهش کنم اون همکار محترم در جواب بنده بفرمایند چگونه عمل کرده اند و چه مراحل اداری رو پشت سر گذاشته اند که موفق به این امر شده اند؟ چون من مطمئن هستم این سوال و خواسته ی خیلی از عزیزان همکار است. بی نهایت سپاسگزارم.

با سلام و تشکر از شما. بنده با ۲۸ سال سابقه امسال به دلیل بیماری، بازنشستگی پیش از موعد گرفتم و علی رغم علاقه ی زیاد به تدریس متاسفانه نتوانستم کارم را ادامه دهم و گویا ما بازنشستگان شامل طرح رتبه بندی نمی شویم. از مسئولان خواهشمندم در این مورد تجدیدنظر بفرمایند.

با سلام. پس ما خدمتگزاران چی؟ ما جزو این جامعه فرهنگیان نیستیم و از این وضع موجود اقتصاد کشور عزیزمان ایران در این تورم و گرانی رنج نمی بریم که در هیچ طرحی که از طرف وزارت آموزش و پرورش در این چند سال چه از رتبه بندی گرفته تا اعمال مدرک تحصیلی و غیره بی بهره باشیم؟ با تشکر از مدیر کانال. لطفاً پیگیری نمایید.

سلام. طرح حمایت از حقوق معلولین مصوب مجلس که در تمام ادارات، کامل اجرا میشود در آموزش و پرورش متأسفانه سلیقه ای اعمال شده. به این نحو که ماده ۲۸ این طرح که کاهش ساعت کار معلولین شاغل هست اجرا نمیشود. در پیگیری ها پاسخ داده شده که سازمان امور استخدامی بر این قانون ایراد گرفته که معلم نباید معلول باشد !پس شامل کاهش ساعت نمیشود!

اول اینکه شرط سلامت نسبی همچون شرط سنی از شروط استخدام است و پس از ۲۰ سال خدمت ممکن است افرادی دچار معلولیت شوند و مانند این است که بگوییم چون شرط استخدام جوان بودن هست همه معلمان ۵۰ ساله اخراج شوند. دوم اینکه حتی در استخدام اولیه هم درصدی به معلولین اختصاص دارد. سوم اینکه نمایندگان مجلس اغلب کارشناس هستند و طی جلساتی قوانین را بررسی میکنند و این مصوبه هم شامل همین روال است. چطور کارمندی از یک سازمان با سلیقه خودش مصوبه را زیر پا میگذارد و وزارت آموزش و پرورش هم در عوض دفاع از حق معلمان به استقبال این تخلف میرود؟ لطفاً صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.

سلام من دبیر زبان انگلیسی با ۵ سال و ۶ ماه سابقه، حقوق دریافتیم یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است. متاهل و خانمم بارداره. فقط هزینه سونوگرافی، آزمایش و ویزیت متخصص در ماه ۲ میلیونه! واقعاً باید دزدی کنیم؟! کدوم نهاد حقوقش اینجوریه؟ هزینه زندگی و خرج و خورد و خوراک و کرایه خونه هم به کنار ... فرقی نیست بینمون آقای "خدیش". همه بدبختیم. دیگه هیچ معلمی انگیزه تدریس نداره. دلیل عقب ماندگی جامعه اینه. اگه به معلمان برسید جامعه هم مطمئناً متحول میشه.

FarhangianNews1

اطلاعیه با موضوع تخصیص ڪدپرسنلی

اطلاعیه با موضوع تخصیص ڪدپرسنلی

پیرو اطلاعیه شماره 55 سال 1398پیرامون تخصیص ڪدپرسنلی، فعال سازی ڪد پرسنلی (قدیمی) ، تشڪیل پرونده ، مجوزاشتغال برای نیروهای حق التدریس خواهشمند است دستور فرمائید؛ ضمن رعایت موارد ذیل نسبت به ورود اطلاعات نیروهایی ڪه تا ڪنون ڪدپرسنلی آنها فعال نگردیده است، حداڪثر تا مورخ 1398/09/17 اقدام لازم بعمل آید.

نیروهای حق ­التدریس غیرمستمرسنوات قبل ڪه دارای ڪدپرسنلی می­باشند از طریق زیر سامانه جذب و استخدام به ردیف استخدامی حق التدریس مجدد جذب می شوند و مراحل ثبت احوال و تایید استان و ستاد را خواهند داشت بعد از تغییر نوع استخدام از سرباز معلم به حق التدریس در لیست حق التدریس جهت تڪمیل پرونده مشاهده خواهند شد.

در زیر سامانه ڪارگزینی بخش تڪمیل پرونده حق التدریس قابلیت جابه جایی نیروی حق التدریس برای ڪاربران استانی  گذاشته شده است . در صورتی ڪه ڪاربر استانی به این ڪلید دسترسی ندارد به فناوری محل خدمت خود مراجعه نماید تا نقش مربوطه را دریافت نماید.

ڪلیه جابه جایی نیروی حق­ التدریس در سطح مناطق استان توسط ڪاربر استانی قابل انجام می­باشد و انتقالات ما بین استانی توسط ڪاربر ستادی در صورت ارائه اطلاع توسط استان انجام می شود.

برای انجام انتقال نیروی حق ­التدریس ابتدا از بخش جستجوی پرسنل ( روی فرم تڪمیل پرونده حق ­التدریس) اطلاعات فرد را پیدا ڪرده و بعد بر روی ڪلید تخصیص استان و منطقه ڪلیڪ ڪرده و منطقه خدمتی فرد را مشخص و تایید نمایید.

پس از تڪمیل پرونده نیروهای حق التدریس ضرورت دارد ڪه اطلاعات افراد برای صدور و یا تایید ابلاغ در قسمت مجوز اشتغال حق التدریس ثبت گردد. 

در لیست ثبت مجوزاشتغال فقط پرسنلی قابل مشاهده می باشد ڪه تڪمیل پرونده برای آنها انجام شده باشد.

omoreadari