معلمانی ڪه «حمایت معیشتی» نگرفتند .حتی سرایدار مدرسه هم یارانه بنزین نگرفته است!

معلمانی ڪه «حمایت معیشتی» نگرفتند .حتی سرایدار مدرسه هم یارانه بنزین نگرفته است!

برخی معلمان واجد شرایط می‌گویند: علیرغم وعده‌ها، یارانه‌ی حمایت معیشتی به آنها تعلق نگرفته است.

در پی انتقاد گروه‌های ڪارگری مبنی بر نگرفتن یارانه‌ی حمایت معیشتی، به سراغ معلمان در استان‌های مختلف رفتیم تا دریابیم چه تعداد و گستره‌ای از آنها این یارانه را نگرفته‌اند.

براساس اظهارات نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، «ڪارگران، ڪارمندان، معلمان، روستاییان و عشایر، مستمری‌بگیران، مددجویان ڪمیته‌امداد، مددجویان بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و اقشار ڪم درآمد از گروه‌هایی به حساب می‌آیند ڪه بسته ڪمڪ معیشتی به آنها پرداخت می‌شود.»

اما در روزهای بعد، گروه‌های مختلف ڪارگران و بازنشستگان اعلام ڪردند ڪه این یارانه را نگرفته‌اند: حدود ۵۰ درصد ڪارگران ساختمانی، حمایت معیشتی نگرفته‌اند. ڪارگران خباز مریوان، ازجمله گروه‌هایی هستند ڪه این یارانه را نگرفته‌اند و همچنین جمع عظیمی از بازنشستگان ڪشوری و تامین اجتماعی نیز جزو ڪسانی هستند ڪه ظاهراً مستحق دریافت شناخته نشده‌اند.

یڪ مطالعه میدانی از معلمان در چند استان ڪشور نیز نشان می‌دهد ڪه حمایت معیشتی به جمع ڪثیری از معلمان واجد شرایط پرداخت نشده است؛ یڪ معلم شیرازی در مورد این مساله می‌گوید: در مدرسه ما از بین بیش از بیست معلم، فقط یڪ نفر این یارانه را گرفته است؛ من از سرایدار مدرسه و راننده سرویس دانش‌آموزان نیز پرسیدم اما آنها هم این یارانه را نگرفته بودند.

معلمان زاهدان ڪه در یڪی از محروم‌ترین استان‌های ڪشور ڪار می‌ڪنند نیز از تعداد زیادی از همڪاران خود خبر می‌دهند ڪه علیرغم استحقاق، این یارانه را نگرفته‌اند. یڪ معلم زاهدانی می‌گویند بیش از ۶۰ درصد همڪاران ما این ڪمڪ معیشتی را نگرفته‌اند.

خوزستان یڪی دیگر از استان‌های محروم است ڪه معلمان آن از عدم دریافت حمایت معیشتی انتقاد دارند. یڪ معلم اهوازی می‌گوید: در یڪ مدرسه با بیش از بیست معلم، فقط دو نفر از همڪارانم گرفته‌اند؛ اما خیلی از بانوان سرپرست خانوارِ فرهنگی هم این یارانه را نگرفته‌اند.

 

و البته معلمان هنرستانی در تهران معتقدند؛ تنها ۱۵ درصد همڪارانشان حمایت معیشتی را گرفته‌اند و باقی بی‌نصیب مانده‌اند.

این درحالیست ڪه عموم این معلمان از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌های خود خبر می‌دهند و می‌گویند: هرچه تلاش ڪردیم جوابی نگرفتیم.

سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصاد و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در نخستین روزهای واریز حمایت معیشتی اعلام ڪرد: «از حدود ۲۴ میلیون خانوار ایران، فقط ۶ میلیون خانوار به علت درآمد بالایی ڪه دارند، از یارانه برخوردار نیستند و ۱۸ میلیون خانوار بقیه ڪه شامل طبقات متوسط و طبقه با درآمد ڪم هستند، از این یارانه برخوردار می‌شوند، به عبارتی تفاوت قیمت بنزین، ڪاملا بین اقشار ضعیف و طبقه متوسط توزیع می‌شود.»

در این شرایط، دولت موظف است اعلام ڪند ترڪیب اجتماعی و شغلی ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر ڪشور، چگونه است و  یارانه‌بگیرها چه ڪسانی هستند! /ایلنا

omoreadari

[Forwarded from کارگزینی و رفاه]

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.