واگذاری سهام صندوق ذخیره که قرار بود از امروز شروع شود به ۶ ماه آینده موکول شد!

واگذاری سهام صندوق ذخیره که قرار بود از امروز شروع شود به ۶ ماه آینده موکول شد!

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

واگذاری سهام صندوق ذخیره در قالب طرح ارزش مالکانه، از فرهنگیان بازنشسته آغاز می‌شود، واگذاری سهام به شاغلان فرهنگی در مرحله بعد است.

‏‏واگذاری را از شرکت‌هایی شروع می‌کنیم که دو ویژگی دارند؛ اولا بورسی هستند و دوما سودآور هستند.

این کار را شروع و امروز طرحش را رونمایی کردیم و این مطالبه در مسیر اجرا قرار گرفته و اصطلاحا قطار از ایستگاه حرکت کرده است.

دوستان در صندوق اصرار داشتند که واگذاری را از همین امروز شروع کنند اما بنده عرض کردم که خیر. به اندازه ۱۰ درصد سهام صندوق را آماده واگذاری کنید بعد این کار را انجام دهید.

از کل سهام صندوق ۱۰ درصد در سه شرکت واجد شرایط است و از خود همین سه شرکت نیز درصد خیلی کمی می‌خواستند واگذار شود در حالی که می‌توان عدد را بالاتر برد و به درصدی رساند که سیر واگذاری تدریجی این واگذاری ها در ۵۰ مرحله نباشد و به پنج مرحله برسد.

پیش‌بینی ما این است که از شش ماه آینده واگذاری شروع شود. هر شرکتی که سودآور باشد به بورس می‌رود، قیمت که کشف شد، امکان واگذاری فراهم می‌شود.

_پویش_فـرهـنـگـیـانـ

آغاز فاز اول اعطای سهام به فرهنگیان از فردا


آغاز فاز اول اعطای سهام به فرهنگیان از فردا

واگذاری سهام به فرهنگیان در قالب طرح ارزش مالکانه وارد فاز عملیاتی شده است. نحوه واگذاری این سهام مطابق مدل‌ها و فرمول‌های مالی احصاء و مجموع ارزش‌ها شامل ارزش روز دارایی، آورده دولت، سهم الشرکه فرهنگیان و سود سنواتی به یک میلیون و ۶٠٠ هزار فرهنگی اختصاص می‌یابد.

بر اساس اعلام مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، واگذاری سهام در روز ولادت حضرت معصومه (س)، ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود./ایسنا

حاجی‌بابایی: اراده کنم سر یک هفته وزیر آموزش و پرورش می‌شوم، خودم نمی‌خواهم

https://s8.uupload.ir/files/%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%87_%DA%A9%D9%86%D9%85_igat.jpg

حاجی‌بابایی: اراده کنم سر یک هفته وزیر آموزش و پرورش می‌شوم، خودم نمی‌خواهم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و وزیر سابق آموزش و پرورش:

اراده کنم سر یک هفته وزیر آموزش و پرورش می‌شوم، اما خودم جلو نمی‌روم، اکثریت نماینده‌ها و کل معلمان هم حامی بنده هستند!

اما با خودم فکر می‌کنم شش دوره نمایندگی برندی در دستانم است و علاوه بر ریاست کیمسیون برنامه و بودجه، حضور در شورای هماهنگی اقتصادی دولت، همه وزار با من رفیق هستند، همه استانداران با من رفافت دارند، همه بخش خصوصی احترام خاصی برایم قائل هستند، هر جا ورود کنم کار انجام می‌پذیرد، می‌گویم این خرج را مردم همدان کردند بنابراین اگر نماینده شان نباشم خیلی ظلم کرده‌ام.


خدای متعال هم جزو معلمین است..

خدای متعال هم  جزو معلمین است..

روز معلم، روز بزرگداشت عشق و ایثار است.

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)

بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.

در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند

خداوند از آن جهت به وصف (اکرمیت) و نامحدود بودن کرامتش، توصیف شد که علم و دانش را به بشر ارزانی داشته است. اگر هر مزیت دیگری، جز علم و دانش، معیار فضیلت به شمار می رفت، شایسته بود همان مزیت با وصف (اکرمیت) در ضمن این آیات همراه و هم پا گردد و آن مزیت به عنوان معیار کرامت نامحدود خداوند به شمار آید. کرامت الهی در این آیات با تعبیر «الاکرام» بیان شده است. چنین تعبیری می فهماند که عالی ترین نوع کرامت پروردگار نسبت به انسان با والاترین مقام و جایگاه او، یعنی علم و دانش هم طراز است.

سلام بر آن معلمی که از نظر ها غایت هست اما با احاطه بر قلوب؛ گرداننده همه عالم هستند و انشاالله با ظهور حضرتش تمام در های علوم هستی باز خواهد شد.

الّلهُــــــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَـــــــــرَجْ

آیا حق عائله‌مندی در محاسبه حقوق بازنشستگی تاثیر دارد یا خیر؟

آیا حق عائله‌مندی در محاسبه حقوق بازنشستگی تاثیر دارد یا خیر؟

حق اولاد و عائله‌مندی جزو کسورات مشمول بازنشستگی نیست و بر محاسبه حقوق بازنشستگی تاثیر ندارد.

اما پس از بازنشستگی در ردیفی مجزا در فیش حقوقی با حقوق محاسبه و پرداخت می‌گردد.

ضمناً دولت برای یکجا پرداخت شدن حقوق بازنشستگان کشوری توسط یک محل ، بودجه کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد و عیدی پایان سال بازنشستگان را از اعتبارات دستگاه‌های اجرائی کسر و به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص داده است و لذا کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد به بازنشستگان نیز طبق دستورالعمل جاری پرداخت می‌گردد.

_پویش_فـرهـنـگـیـانـ