نحوه محاسبه میزان سهام قابل واگذاری به فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق ذخیره اعلام شد
حمید باقرنژاد عضو هیأت مدیره و معاون برنامهریزی و توسعه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در تبیین نحوه محاسبه میزان سهمالشرکه هر یک از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان و برداشتهای متفاوت از میزان سهام متعلقه، گفت :
برای محاسبۀ سهم هر یک از اعضا از ارزش مالکانه، نخست نسبت سهم فرد از ارزش خالص داراییهای موسسه محاسبه میشود و طبق برآورد خبرگی، ارزش خالص روز داراییهای مؤسسه، حدود ۵٠ تا ٧۵ هزار میلیارد تومان است که با تسهیم این دارایی در بین حدود یک میلیون و ۶٠٠ هزار عضو، سهم هر فرد به طور میانگین حدود ۴۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان میشود.
برای این منظور، ابتدا ارزش روز تمامی ورودیهای هر یک از اعضا (واریزی فرد، واریزی دولت، سود حسابداری متعلقه)، بر اساس فرمولهای معتبر و دقیق مالی محاسبه میشود؛ سپس نسبت سهم هر فرد، از تقسیم ارزش روز ورودیهای وی بر مجموع ارزش روز ورودیهای تمامی اعضا به دست میآید. پس از محاسبه نسبت سهم هر فرد، این نسبت در میزان سهامی که در هر مرحله به اعضا واگذار میگردد، ضرب میشود و بر اساس آن میزان سهام قابل واگذاری به هر یک از اعضا تعیین میشود.
فرهنگیان عضو، از مقایسه میزان سهام اختصاص یافته با یکدیگر خودداری کنند چرا که اگر میزان حقوق و دریافتی، سنوات پرداخت و دیگر عوامل مؤثر بر محاسبۀ ارزش مالکانه متفاوت باشد، مقایسه سهم اختصاص یافته از مبنای درستی برخوردار نخواهد بود.
در فرایند محاسبه میزان سهام، اطلاعات اعضا بر اساس بانک اطلاعاتی موجود اخذ و بر اساس یک فرمول شفاف و معتبر (مبتنی بر اصول مدیریت مالی) میزان سهم هر یک از اعضا محاسبه میشود. برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی، در هر مرحله، اطلاعات، با استفاده از روشهای نمونهگیری علمی و دقیق و توسط کمیته نظارت راهبردی مؤسسه با محوریت عضو هیأت مدیره و مدیر حسابرسی داخلی راستیآزمایی میشود. فرایند محاسبه نیز با استفاده از فرمولهای معتبر و دقیق مالی و به صورت یکسان برای همه اعضا صورت میپذیرد. لذا تمامی مؤلفههای مؤثر در بروز خطای احتمالی تحت آزمونهای صحتسنجی قرار میگیرند و به این ترتیب احتمال بروز خطا در تخصیص میزان سهام نزدیک به صفر خواهد بود.
به معلمان نوید میدهیم تدابیری اندیشیده شده که در سامانه امور اعضا مؤسسه، کارنامه محاسباتی برای هر فرد در بخش مربوطه قرار میگیرد و اعضا میتوانند آن را کنترل کنند که اگر نسبت به آن اعتراض داشتند، میتوانند با مراجعه به نمایندگان استانی، امور اعضا و سایر مجاری ارتباطی با مؤسسه آن را مطرح کرده و پاسخ مناسب دریافت کنند.
از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان درخواست می نمایم که به شایعات و اطلاعات غیرواقعی که بعضاً در فضای مجازی درخصوص ارزش سهام یا داراییهای آنان منعکس میگردد توجه نکنند و اطلاعات مورد نیاز خود را از مجاری رسمی و وب سایت مؤسسه صندوق ذخیره یا از طریق تماس با واحدهای مرتبط در موسسه یا نمایندگان فرهنگیان در هیأت امنا جویا شوند.
_پویش_فـرهـنـگـیـانـ
در آزمون استخدامی سال گذشته و هم چنین امسال داوطلبان متاهل و دارای فرزند از دو امتیاز ویژه بهره مند بودند .
نحوه ی تخصیص سهمیه به متاهلین باعث بروز اختلاف قابل توجهی در نمره ی قبولی نهایی دو داوطلب مجرد و متاهل در آزمون سال گذشته و عدم قبولی بسیاری از مجردان شد .
امسال نیز تخصیص این سهمیه و افزوده شدن امتیاز به نمره ی مکتسبه ی آزمون کتبی داوطلبان متاهل ، قبولی داوطلبان مجرد را هم چون سال گذشته سخت و محدود می کند .
خاطر نشان می شود جهت حمایت و پشتیبانی جوانان در امر ازدواج و فرزندآوری لازم است در ابتدا مسئله ی اشتغال پسران مجرد حل شود تا تشکیل خانواده دهند در حالی که با قوانین این چنینی راه برای اشتغال مجردان سخت و محدود می شود .
از مراجع ذیربط و مسئولین محترم خواهشمند است نسبت به روند تخصیص سهمیه تجدیدنظر و رسیدگی فرمایند تا در حق داوطلبان مجرد اجحاف نشود .
باتشکرارسالی از همراهان کانال
شعرمقامِ معلِّم
قال :محمد بن عبدالله (ص)﴿اِنّی بُعِثْتُ مُعَلِماً﴾
خداوند من را بعنوان مُعلِّم برای مردم فرستاد.
ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنوا
﴿صلوا علیه وسلموا تسلیما﴾
#مقطع_دبستان_متوسطه_اول
#شعر_نوجوان
#بمناسبت_روز_مُعلِّم
#احترام_به_عالم
بس که بلنداست
آن مقامِ مُعلِّم
کرده خدایِ تو هم
سلامِ مُعلِّم
جمعِ ملائِک نگر
که در صلواتند
همرهِ اُمَّت
به احترامِ مُعلِّم
بسکه عزیزاست
نامِ او به سماوات
باصلوات آورند
نامِ مُعلِّم
نهجالبلاغههست
همرهِ قرآن
هستکلامِ علی
کلامِ مُعلِّم
﴿صَیَّرَنیعَبد﴾ازکلامِ
تومولاست
جانبه فدایِ تو و
مَرامِ مُعلِّم
روزِقیامتمیانِ
عرصهیِ محشر
عقل فرو مانَد
از مقامِ مُعلِّم
همچوکبوترمنم
هواییعشقش
تا فُتَد اینمرغِ دل
به دامِ مُعلِّم
درحرکتگربهسوی
ساحلاَمنیم
باشدازآنلطفِ
مُستدامِ مُعلِّم
عاقبةالاَمر سویِ
جَنَّتِ فردوس
رَه ببرمچون منمغلامِ مُعلِّم
هست جهان تشنهیِ
ظهورِ تو مهدی
سیرشودعاقبتزجامِمُعلِّم
شاعر سلمان آتشی
قال علی علیه السلام
مَن عَلَّمَنی حرفاً
قد صَیَّرَنی عبداً
هرکس بهمنِعلی کلامییادبدهد مرا غلام خود ساخته است.
#شعر_نوجوان
#مقام_معلم
#روز_معلم
#اهمیت_علم_و_احترام_به_عالم
#دوازدهم_اردیبهشت
در انتشار این شعرزیباست تا بکوشیم
فوق العاده ویژه معلمان باید مانند سایر کارکنان دولت پرداخت شود.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در قانون رتبه بندی معلمان قید شده که رتبه بندی جدای از تمام پرداختی حقوق و مزایا به کارکنان دولت است، گفت:
بر همین اساس فوق العاده ویژه معلمان هم باید مانند سایر کارکنان دولت پرداخت شود.
پیگیری مطالبات فرهنگیان
عشق معلمی
عشـقِ معـلم شــده آمـوختن
شمعشدن،نورشدن ،سـوختن
اوجِ هنرمنـدیِ او ، ایـن بُـوَد
جامـهٔ دانـش به تَنی دوخـتن
چون مَهِ تابان به سیاهیِشب
نـورِ حقیقت به دل افـروختن
عِلم بُوَد ثروتو آن را به مِهر
در دلِ شاگردِ خـود اندوختن
شعرِتوحامینبُوَد وصفِعشق
ارزشِ آن است ، به نفروختن
سلیمانحسنی(حامی)
هفته بزرگداشت مقام معلم
بر همه مبــارک باد