صدای_معلمان سلام و عرض ادب. خستە نباشید. می‌خواستم از بلاتکلیفی معلمان خریدخدمت برای سال تحصیلی آینده خدمتتان عرض کنم؛

صدای_معلمان

سلام و عرض ادب. خستە نباشید. می‌خواستم از بلاتکلیفی معلمان خریدخدمت  برای سال تحصیلی آینده خدمتتان عرض کنم؛ هر ساله ما این دغدغەی بلاتکلیفی را داریم. ای کاش مدیریت و سازماندهی نیروهای خریدخدمات بە صورتی باشد که آیندەی کاریِ روشن و منطقی داشتە باشیم. تا آخرین لحظه، خبری مبنی بر بکارگیری و یا عدم بکارگیری ما منتشر نمی‌شود و این امر باعث می‌شود که فرصت‌های کاری زیادی را به دلیل انتظار برای بکارگیری مجدد، از دست بدیم. خواهشمندیم تدبیری برای این قشر دلسوز و بی‌ادعا بیندیشید.

سلام. چرا حق التدریس معلمان شاغل  پرداخت نمیشه؟ به خدا ما از اسفند تا تیرماه به طور مرتب کار می کردیم. حتی جمعه ها.

سلام و عرض ادب و خسته نباشید. تشکر از شما به خاطر زحماتتون. با توجه به دستور وزیر محترم که گفتن با بازگشایی مدارس معلمان باید در مدرسه حضور یابند، آیا فکری هم برای معلمانی که به روستاهای دور  میروند و مجبورند یک ساعت در راه باشن کرده اند؟ ما ۲۶ نفر هستیم که برای رفتن به مدرسه باید یک ساعت در راه باشیم. اگه خدای نکرده یکی از همکاران ناقل باشه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ و یک مشکل دیگر هم که داریم اینترنت روستا خیلی ضعیف است که ما و دانش آموزانمون کلی مشکل داشتیم. خواهشاً فکری هم به حال معلمان بکنین.

با عرض سلام و ادب وخسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز که پیگیر مطالبات همکاران محترم هستید. بنده از معلمین رسمی هستم که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دوشیفت تدریس داشتم. ولی حقوق حق التدریس از اسفندماه تا خردادماه بنده تاکنون پرداخت نشده است. یعنی با این اوصاف که هیچ صحبتی هم در این مورد از مسئولین نشنیده ایم، چه زمانی این مطالباتِ عقب افتاده معلمان، پرداخت خواهد شد؟ به خدا خیلی خیلی نیاز داریم والا دوشیفت با نصف حقوق موظفی تدریس نمی کردیم.

آموزش و پرورش کاروانسرایی است که هر روز مسئولینش از وزارت، اداره کل اداره مناطق، و مدرسه از آن رد میشوند و دستورات جدیدی برای معلم دارند، اما هیچکدام کاری ندارند معلم چه مطالباتی دارد؟ کاری ندارندآیا بیمه برایت رد میشود؟ آیا بعد از ۱۰ سال و بیشتر استخدام شدی یا خیر؟ وقتی تابستان بدون حقوق و بیمه به حال خود رها میشوی یا وقتی بدون بیمه و سابقه بعد از چند سال بازنشسته میشوی آن هم به اینها مربوط نیست! آیا این دستورات و مطالبات بر طبق ساعت کاری معلم هست؟ و یا چون معلم نیمه وقت  کار میکند حتی با حقوق یک میلیون و دو میلیون تومان، تا شب میتوان برای جبران این قضیه از او اجرای کار و دستورات اضافه خواست؟ آنهم  به اینها مربوط نیست.

سلام وقت بخیر. در مورد تبدیل وضعیت پیمانی ها قبل ازکرونا از ما مدرک خواستن تحویل دادیم و فرم پر کردیم ولی بعد از چندین ماه هنوز خبری نیست؟

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان

#صدای_معلمان با عرض سلام و خسته نباشید.

#صدای_معلمان

با عرض سلام و خسته نباشید.

همان طور که می دانید دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس در مناطق زرد و حضور زوج و فرد دانش آموزان در کلاس است. برگزاری کنکور با رعایت فاصله ۱/۸۰ متری بین شرکت کنندگان و پروتکلهای سخت گیرانه بهداشتی تا چند روز قبل هنوز محل بحث و بررسی بود. آیا جان دانش آموزان کم سال تر بی ارزش تر است؟ چگونه قرار است در مدارسی که هر کلاس آن ۳۰ دانش آموز  دارد و طبعا در صورت زوج فرد شدن ۱۵ دانش آموز، فاصله ۱/۸۰  متری از چهار طرف را بین دانش آموزان ایجاد کرد؟ چگونه می توان ورود و خروج بچه های کم سن و سال ابتدایی و یا رعایت توصیه های بهداشتی را در مورد آنها کنترل کرد؟ احتمالاً با این تنوع دستورالعملها در رنگ بندی های مختلف در نهایت همه مناطق یکدست قرمز خواهند شد. به نظر می رسد جان فرزندان ما به اندازه موش های آزمایشگاهی بی ارزش شده است تا هر ایده ای در مورد آنها اجرا شده و درستی یا نادرستی آن سنجیده شود. ای کاش آموزش و پرورش در این فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس به جای ایجاد تنوع قوانین برای رنگ بندی های مختلف، بر روی چگونگی افزایش کیفیت آموزش مجازی متمرکز می شد.

با توجه به دستور وزیر محترم آموزش و پرورش به الزام حضور معلمان  در ساعات کاری در مدرسه لازم است که وزیر محترم به چند نکته توجه کنند :

۱ - حضور معلم در مدرسه عملا ً درصدِ زیادی از دانش آموزان را که از گوشی والدین برای آنلاین شدن استفاده میکنند و والدین آنها شاغل هستند و در آن ساعات در منزل حضور ندارند، از فرایند آموزش محروم میکند که فرزندان خود معلمان را هم شامل میشود.

۲ - معلمان مجبور هستند در این شرایط سخت اقتصادی با هزینه ی شخصی به مدرسه بروند و از وسایل عمومی استفاده کنند که هم بار مالی دارد و هم خطر جانی‌.

۳ - باید با هزینه ی شخصی اینترنت تهیه کنند.

۴ - بعد از ساعت حضور در مدرسه پاسخگوی اولیا و دانش آموزانی باشند که در کلاس آنلاین به دلیل دسترسی نداشتن به گوشی نتوانستند از کلاس استفاده کنند و تازه شیفت دوم کار معلم شروع میشود.

۵ - چرا در شرایطی که به راحتی میشود با دورکاری از بسیاری از هزینه ها و خطرات کاست، با یک تصمیم غلط این همه مشغله ی فکری و بار مالی برای کارمندان و معلمان ایجاد می کنید؟

۶ - رفت و آمد معلمان از منزل به محل کار میتواند باعث افزایش انتقال کرونا به مناطق کم خطر و یا سفید باشد و در مسیر رفت و آمد، معلمانی را که از وسایل عمومی برای رفت و آمد استفاده میکنند، تبدیل به ناقل برای خانواده ها کند و یا خود آنها را مبتلا کند.

۷ - با تعطیلی مهدها تکلیف معلمینی که فرزند پیش دبستان دارند چه میشود؟

در حالی که به راحتی با دورکاری میتوان این مشکل را حل کرد. آیا مردم کم دغدغه ی مسائل دیگر را دارند که باید بی جهت دغدغه برای آنها ایجاد کنید؟ لطفاً با تصمیم گیری نادرست، هزینه و مشغله برای کارمندان عزیز و معلمان ایجاد نکنید. مطمئناً مادران کارمند ترجیح میدهند که معلمان در ساعت حضور آنها در خانه پاسخگوی دانش آموزان باشند نه اینکه زمانی که هیچکس امکان استفاده از کلاس آنلاین خالی از دانش آموز را ندارد معلم خود را مضحکه کند و در کلاس خالی تدریس کند. لطفاً وزیر محترم پاسخگو باشد.

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

سلام. خسته نباشید.

جناب وزیر آموزش و پرورش! دست بردار از سر بچه هامون. از سر راه پیدا نکردیم. با خون دل بزرگشون کردیم. حالا با یک بخشنامه صدمن یک غازِ شما بفرستیم مدرسه از دستشون بدیم. شما بچه های خودتون رو بفرستید.

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان

خبرهای خوش برای بازنشستگان

خبرهای خوش برای بازنشستگان

افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: از ابتدای مهرماه خبرهای خوشی برای همسان‌سازی کامل‌تر و متناسب‌تر با حقوق شاغلین هم‌طراز اعلام می‌شود، در حال نهایی کردن احکام هستیم.

 ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در ابتدای سال ۹۹ تأمین و احکام آن در فروردین‌ماه صادر شده است.

از خردادماه امسال، سرانه بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۶۰ هزار تومان در ماه به ۱۴۰ هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد.

به‌زودی برای خرید قسطی لوازم‌خانگی در اقساط پنج ساله طرحی اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار لحظه ای آموزش و پرورش

همه دعوتیم

فرهنگیان ایران

farhangianirani

نیرو‌های خدماتی و بازنشستگان مشمول رتبه بندی نیستند

نیرو‌های خدماتی و بازنشستگان مشمول رتبه بندی نیستند

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش:آنچه در مصوبه هیئت وزیران آمده‌است اجرایی می‌کنیم و در شیوه نامه اجرایی هر آنچه مکلف به اجرا هستیم در دستور کار قرار گرفته دادیم.

همه گروه‌هایی که مشمول اجرای این طرح بودند را طبق مصوبه هیئت وزیران تحت پوشش قرار دادیم و نیرو‌های خدماتی و بازنشستگان در این گروه قرار نگرفتند.

پیش نویسی با در نظر گرفتن موضوع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آماده شده است.

تاکید اصلی مبتنی بر صلاحیت حرفه‌ای معلمان است و سنوات نقشی نخواهد داشت.

آخرین اخبار لحظه ای آموزش و پرورش

همه دعوتیم

فرهنگیان ایران

farhangianirani