صدای_نیروهای_خدماتی سلام و خسته نباشید بنده نیروی خدماتی آموزش و پرورش هستم هم سرایدار و هم خدمتگزار

صدای_نیروهای_خدماتی

سلام و خسته نباشید

بنده نیروی خدماتی آموزش و پرورش  هستم هم سرایدار  و هم خدمتگزار  دو تا دبستان ابتدایی. الان سه ساله همین طور خدمت میکنم. الانم کارشناسی آموزش ابتدایی دارم. خدا شاهده دیگه توانی برامون نمونده. الان اکثر نیروهای خدماتی آموزش و پرورش شرایط بنده رو دارن، نه میشه مدرک اعمال کرد، نه رتبه بندی میشیم نه افزایش حقوقی که در حد تورم باشه، نه نیرو اضافه میکنن. الان ده ساله پیمانی هستم. از هر بخشنامه ای هیچی شامل ما نمیشه. دادمونو به کی بگیم جز شکایت به خدا؟

با سلام و خسته نباشید.

میشه از مسئولین آموزش و پرورش بپرسید چرا دو مرحله افزایش حقوق  در سال ۹۴ و ۹۸ شامل نیروهای خدماتی نشد؟ مگر نگفتند این افزایش‌ها رتبه بندی نبوده بلکه ترمیم حقوق بوده؟ پس چرا شامل ما نیروهای خدماتی نشد. مگر ما جزو وزارتخانه دیگری هستیم. سیاست های یک بام و دوهوای وزارت آموزش و پرورش قابل تأمل است. لطفاً به داد این نیروهایی زحمتکش برسید. با این دریافتی واقعاً زندگی سخته...

صدای_مربیان_پیش‌دبستانی

سلام و وقت بخیر خدمت شما.

لطفاً صدای ما مربیان پیش دبستانی رو که از سال ۸۹ در مدارس دولتی با کمترین حقوق  کار می کنیم به گوش مسئولین برسانید. بیمه رو خودمون پرداخت می کنیم. مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون جذب در آموزش و پرورش هستیم. ولی چون نظارتی بر اجرای قانون نیست هنوز بلاتکلیفیم.

صدای_استخدامی‌های_ماده‌۲۸

با سلام.

چرا در وزارت آ.پ بین همکاران ورودی فرهنگیان و استخدامی ماده ۲۸ تبعیض قائل میشوند؟ هر دو گروه از نخبگان کشور هستند. استخدامی ماده ۲۸ از بهترین دانشگاهها فارغ التحصیل و در آزمون سخت، و چندین مرحله مصاحبه گزینش شده اند‌. اما اکنون در قصه رتبه بندی بین این دو گروه فرهنگیان کاملاً تبعیض وجود دارد‌‌. ورودی هایی که سال ۹۶ مشغول به تدریس شده اند بعد از ۱ مهر ۹۹ مشمول رتبه ۲ میشوند. ولی استخدامی های ماده ۲۸ ورودی ۹۶ امسال رتبه ۱ گرفتند و باید برای رتبه ۲ تا مهر ۱۴۰۲ صبر کنند و حتی ضریب تعجیل منطقه محروم هم تاثیری ندارد. آیا گوش شنوا و مسئول دلسوزی وجود دارد که از همکاران ماده ۲۸ دفاع کند؟ ظاهراً سابقه دانشگاه فرهنگیان ورودی ۹۱ و ۹۲ در رتبه بندی اعمال شده‌ و امسال رتبه ۲ گرفته یا مهرماه ۹۹ مشمول میشوند.‌ پس سابقه ۲ سال خدمت سربازی  استخدامی های ماده ۲۸ و همچنین تحصیل در دانشگاه با هزینه شخصی و بدون هیچ حقوقی ارزشی ندارد که باید برای رتبه ۲ تا مهر ۱۴۰۲ صبر کنند؟

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان

صدای_اولیای_دانش‌آموزان با سلام خدمت مدیر محترم کانال اخبار فرهنگیان

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

با سلام خدمت مدیر محترم کانال اخبار فرهنگیان

بندە بە عنوان ولی دانش آموز از شهر سنندج مطالبی رو در خصوص ثبت نام مدارس خدمتتون عرض می کنم و اطمینان دارم این امر دغدغە بسیاری از خانوادەهاست.

همانگونە کە مستحضرید مدارس از ۲٨ بهمن ماە ۹٨ بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. و بعد از مدتی آموزش توسط معلمین و دبیران محترم از طریق فضای مجازی و برخی پیام رسان ها (فارغ از نواقص و کاستی هایش) شروع شد و این توفیق اجباری هزینە هایی رو از خرید بستەهای اینترنتی گرفته تا گوشی های هوشمند بر خانوادەها تحمیل کرد. اما موضوع اینجاست کە برخی مدارس کە بە عنوان " نمونە دولتی ، هیات امنایی و شاهد  " فعالیت می کنند یکی از شرایط ثبت نام دانش آموزان را تسویە شهریە سال گذشتە و پرداخت شهریە سال تحصیلی جدید قرار دادەاند. سال تحصیلی گذشتە ۴ ماە کلاس ها دایر بودند و کلاس های حضوری از اسفند ۹٨ عملاً برگزار نشد. و سال جدید نیز معلوم نیست چە زمانی شروع می شود و آیا اصلاً کلاس حضوری برگزار خواهد شد یا نە؟ در مجمع عمومی انجمن اولیأ و مربیان کە در ابتدای سال تحصیلی برگزار شد عنوان کردند در اساسنامە تدوین شدە این مدارس (هیات امنایی ، نمونە دولتی و شاهد) هدف از دریافت شهریە، تشکیل کلاس های تقویتی و فوق برنامە می باشد. حال در این دوران"کرونا" کە کلاس های عادی دانش آموزان برگزار نمی شود بسیار جای تعجب است، مدیران این مدارس بە جای آنکە شهریەهای پرداخت شدە سال گذشتە را بە خانوادەها مسترد نمایند، شهریە سال تحصیلی جدید را کە آن هم صرفاً در صورت تشکیل کلاس های فوق برنامە و جبرانی، جهت این دستە از مدارس مصوب شدە، طلب می کنند. آن‌هم در دورانی کە تورم و گرانی کمر مردم را شکستە است. و جالب است مسئولین آموزش و پرورش در این زمینە سکوت اختیار کردەاند و عملاً دست برخی از مدیران مدارس را با سکوتشان آزاد گذاشتەاند. امید است مسئولین امر پاسخگو باشند. 

سلام

اینکه عده ای افاضه می فرمایند سازمان سنجش کنکور سراسری  را به زمان دیگری موکول نماید، منظورشان کدام زمان است؟ مگر نه این است که هر چه جلوتر رفته ایم اوضاع نگران کننده تر شده است؟ شواهد و قرائن گویای این است که هرچه به پاییز نزدیکتر شویم اوضاع وخیم تر از آن چیزی شود که در آن قرار داریم. بنابراین می طلبد سازمان سنجش آزمون سراسری را در موعد مقرر برگزار نماید و بار هزینه اضافی مادی و معنوی را بر خانواده ها تحمیل نکند. مسئولین  نیز دنبال زمان دیگری نباشند چرا که "یافت می نشود گشته ایم ما"

از آنجا که آزمون سراسری متناسب با شرایط شرکت کنندگان، متفاوت از آزمون های ارشد و دکترا می باشد لازم است به رغم همه مشکلات آزمون سراسری در موعد مقرر و با رعایت اصول بهداشتی برگزار گردد. و مسئولین هم به جای تغییر زمان یا لغو کنکور به فکر زیرساخت ها و تهیه امکانات و ملزومات مورد نیاز جهت برگزاری این آزمون باشند چرا که با تعویق کنکور بار مالی و هزینه روانی مضاعف تری بر دانش آموزان و خانواده ها و حتی سیستم آموزشی کشور تحمیل خواهدکرد.

با سلام به مدیر و اعضاء محترم کانال اخبار فرهنگیان.

بچه های کنکوری دیگر از خانه ماندن خسته شده اند. چرا بعضی از آقایان که ظاهراً یا بچه کنکوری ندارند یا تعویق کنکور برایشان مهم نیست این قدر از تعویق یا حذف کنکور صحبت میکنند و با این کار با روح و روان بچه های ما بازی میکنند؟ خواهشاً اینقدر استرس به ما و فرزندان ما وارد نکنید. یه نگاهی به ازدحام مترو و اتوبوس شرکت واحد داشته باشید. تاکسی ها و پاساژهای سربسته و ازدحام پیاده روها بعضی مغازه ها و... خطر ندارد؟!

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان

بگیر و ببند و اعدام، راه حل مشکلات مردم نیست !

بگیر و ببند و اعدام، راه حل مشکلات مردم نیست !

صدور حکم اعدام برای سه تن از  جوانان شرکت کننده در حوادث آبان 98  در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین و فشارهای اقتصادی ناشی از تورم و گرانی ، موجی خودجوش از همبستگی مدنی در اعتراض به این حکم را برانگیخت . میلیونها ایرانی با گرایش های مختلف سیاسی یا فاقد گرایش سیاسی، شامل هنرمندان ، روشنفکران ، استادان دانشگاه و فرهنگیان و دیگر اقشار مردم، با  شعار کوتاه و موثر "اعدام نکنید "، اعتراض خود را به این حکم اعلام کردند. جامعه در گیر تحریم و ناکارآمدی مدیران و  کرونا و بیکاری و تورم و گرانی،  تحمل  اعدام و حتی زندانی کردن معترضان به اوضاع اقتصادی را ندارد. این کار مانند نمک پاشیدن به زخم مردم گرفتار نیازهای اولیه معیشتی است. اکنون هیئت منصفه ای به بزرگی ایران، این جوانان را مستحق اعدام نمی داند. زمزمه های اعدام معترضان آبان 98 که از اصفهان و جاهای دیگر شنیده می شود، باید متوقف شود.  ما جمعی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای حوزه آموزش و پرورش، هم صدا با میلیونها ایرانی دیگر، از مسئولان قضایی می خواهیم فورا اجرای حکم را متوقف و  امکان اعاده دادرسی برای این سه متهم و دیگر متهمان اعتراضات آبان 98 در دادگاه های علنی و مطابق معیارهای حقوقی و  آیین دادرسی با حضور وکلای واقعی متهمان را فراهم نمایند. صدور این احکام در شرایطی صورت می گیرد که عاملان کشتار صدها معترض آبان 98 (به گفته مقامات رسمی 230 کشته ) هنوز تسلیم عدالت نشده اند و بی تدبیری مسئولان در گران کردن ناگهانی قیمت بنزین خارج از سازوکارهای قانونی به عنوان عامل محرک در برانگیختن مردم نادیده گرفته شده است. تجربه جوامع گوناگون از جمله رژیم سابق ایران، نشان داده که بگیر و ببند و  اعدام  راه حل مسایل اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی نیست. وظیفه حاکمیت ایجاد رفاه  و پاسداری از  امنیت و آرامش و آزادی مردم است. به جای اعدام و زندان معترضان به ریشه اعتراضات باید پرداخت. این گونه اعتراضات در سیاست گذاری و برنامه ریزی های نادرست و بی توجهی به اصول " حکمرانی خوب " ریشه دارد که نمود آن را در کاهش روزانه ارزش پول ملی و افزایش بیکاری و فقر می بینیم. حکم اعدام  امیرحسین مرادی ، محمدرجبی و سعید تمجیدی را فورا متوقف کنید.

اعدام_نکنید

اسامی امضا کنندگان به شرح زیر است:

یوسف اصغری

جواد بابازاده رها

مژگان باقری

علی اکبر باغانی

ولی الله بای

رویا برزگر

مهدی بهلولی

حسن بهنام

علی پورسلیمان

محمد چوپان

محمد خاکساری

محمد داوری

ابوالفضل رحیمی شاد

محمد تقی سبزواری

محمد شیورانی

اکبر ظریفی

شیرزاد عبداللهی

ندا عزیزیه

مهدی فتحی

رضا قاسم پور

مهدی قمیشی

عباس کاظمی

حسین کربلایی

روح الله کلانتری

خلیل موحد

FarhangianNews1 (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

صدای_معلمان با عرض سلام و وقت بخیر پیرو مطلبی که در کانال گذاشته شده بود باید خدمتتان عارض شوم ....

صدای_معلمان

با عرض سلام و وقت بخیر

پیرو مطلبی که در کانال گذاشته شده بود باید خدمتتان عارض شوم که اگر نیروهای خرید خدمات سال۹۳ به بعد  خصوصی هستند و ربطی به آموزش وپرورش ندارند ، پس چرا حقوق آنها از طریق وزارتخانه واریز شده و سپس به حساب مؤسس واریز و درآخر به معلمان پرداخت میشود؟! چطور خصوصی است که مدرسه دولتی و مدیر نیز نیروی رسمی آموزش و پرورش، دانش آموزان شهریه ای پرداخت نمیکنند؟! آیا این انصاف است که معلمان خرید خدمات همانند سایر معلمین زحمت میکشند حتی بیشتر، در تمامی طرح ها حائز رتبه هستند و... اما هنگام دریافت حق و حقوق در حق این قشر مظلوم ظلم می شود؟ حقوقشان یکسال به تعویق می افتد و بیمه های ناقص. وحق هیچگونه اعتراضی ندارند. زمان اجرای بخشنامه هایی که معلم باید کارانجام دهد این نیروها شامل حالشان می شود اما زمانی که بخشنامه مربوط به معیشت ،کالا و.... می باشد شامل حالشان نمی شود. این چگونه است؟! این است حکومت اسلامی وعدل؟!

لطفاً مسئولین که در اداره کل آموزش و پرورش بخشنامه صادر میکنند و وزیر محترم توجه داشته باشند هر بخشنامه ای که برای مدیران و معاونان صادر میشه تمام کار مربوط به آن بخشنامه از معلم خواسته میشود. حتی اگر زمان تابستان و تعطیلی و زمان استراحت فکری و جسمی معلم باشد. برای مثال در مقطع ابتدایی شهریور پارسال ثبت نام دانش آموزان در پایه جدید در سناد در شهریورماه به معلم سپرده شد. در صورتیکه معلمان حق التدریس  در تابستان حقوق وبیمه ندارند و کلاً کار معلم در تابستان تعطیل است. و کار ثبت نام مربوط به معاون و مدیر بود. ولی چون در بخشنامه نوشته بود مدیران، معاونان و معلمان انجام دهند و

متاسفانه آخرین رده اداری معلم هست و همه کارها به او سپرده میشود. با وجود اینکه گفتیم معلم درتعطیلات هست و حق التدریس هستیم و حقوق و بیمه نداریم و در بخشنامه، اول از مدیر و معاون خواسته شده، انجامش را با تهدید کم کردن ارزشیابی و گزارش به اداره از ما خواستند. در صورتی که تهدید رفتار شایسته با معلم نیست. لطفاً مسئولین اداره کل و جناب وزیر در بخشنامه هایی که صادر میکنند دقت کنند هر کاری که مربوط به معلم نیست در بخشنامه بعنوان انجام دهنده کار قید نکنند.

سلام وقت بخیر. بیش از چند ماهه که اعتراض نسبت به عدم تایید مسکن فرهنگیان رو در کارتابل مسکن ارسال کردیم، اما مسئولین ذی ربط هیچ پاسخی نمیدهند. وزارت خانه به ادارات استان ها پاس میدن و بالعکس. تکلیف رو مشخص کنید. خیلی از همکارها هیچ تسهیلات یارانه ای و وام دولتی مسکن دریافت نکرده اند اما ایراد گرفته اند. لطفاً پیگیری کنید...

با سلام‌. مدارس کشور زیر بار فشار سنگین مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی برای دریافت شهریه از خانواده ها با توجیه اینکه مدارس باز هستند و فعالیت آموزشی در جریان است از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی شد و شد آنچه دیدید و می بینید و اکنون نیز زمزمه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی از ۱۵ شهریور بگوش می رسد. باز هم برای پر کردن جیب این مدارس و منافع برخی افراد، اکنون نیز با هر روشی شده بدنبال برگزاری کنکورهای سال ۹۹ هستند. این بار با فشار پردیس های دانشگاه ها، نوبت دوم یا شبانه و واحد های غیرانتفاعی و غیر دولتی. با این توجیه که اگر کنکوری برگزار نشود دانشجویی در این دانشگاه ها پذیرفته نخواهد شد و منافع گردانندگان آنها به خطر خواهد افتاد، بنابراین سلامت مردم در این وادی بازیچه ای بیش نیست!

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان

صدای_معلمان سلام. پیرو این پیام مدیرکل ارزیابی عملکرد، ما معلمین خرید خدمات آموزشی...

صدای_معلمان

سلام. پیرو این پیام مدیرکل ارزیابی عملکرد، ما معلمین خرید خدمات آموزشی  چند سال در سخت ترین شرایط در  مناطق مرزی و مدارس دولتی مشغول به تدریس هستیم. آیا این است حق ما معلمین خرید خدمات آموزشی که بعد چند سال خدمت صادقانه هیچ حقی در استخدام نداشته باشیم؟ این انصاف نیست بعد چند سال خدمت صادقانه اینطوری جواب مارو بدن؟

سلام. لطفاً پیگیر کار قشر مظلوم خرید خدمات ۹۳ به بعد  باشین که با کمترین حقوق، بدون امنیت شغلی داریم کار میکنیم و هیچ اهمیتی به تجربه ی ما داده نمیشه....تجربه ی ما کمتر از عزیزان دیگه ای مثل نهضتی ها نیست. در محروم ترین مناطق کشور با انگیزه و تلاش کار میکنیم و زمانی که آموزش و پرورش به حضور و نیروی ما نیاز داشته، سعی کردیم خالصانه باری از دوش آموزش و پرورش برداریم. الان وقتش نیست که جواب این همراهی و همدلی ما رو بدن؟

با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم کانال فرهنگیان. بنده نیروی خرید خدمات و حمایتی  هستم که به مدت دو سال هست با آموزش و پرورش همکاری میکنم. اما دریغ از یه نیم نگاه یا توجه به این نیروهای خرید خدمات. برابر با یک معلم رسمی و پیمانی تدریس میکنم و با توجه به اینکه گزینش هم شدیم و از طرفی هم بعنوان نیرو خریدخدمات یا حمایتی در مدارس دولتی تدریس میکنیم و با توجه به اینکه آموزش و پرورش با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه شده چرا از ما استفاده نمیکنند؟ ما رو واگذار کردن به یه شرکت و گفتن تمام حقوق شما از طریق شرکت واریز میشه که یک زمانی پای آموزش و پرورش گیر نباشه. چرا آخه این ظلم ها باید انجام بشه؟ وقتی که نیاز به نیروی انسانی هست چه کسانی بهتر از این نیروها که گزینش هم شدن؟

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

سلام. لطفاً پیام ما اولیای بچه های کنکوری  رو به گوش مسئولین برسونید. خواهش میکنیم کنکور رو برگزار کنید. بچه ها دیگر بیشتر از این تحمل این همه استرس رو ندارن. با رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور رو برگزار کنید.

از طرف والدین دو دانش آموز کنکوری.

سلام. کنکور باید عقب بیفته. همین الان داریم اینهمه کشته میدیم و این همه کشته به خاطر همون امتحان نهایی بود که گفتن برگزار میکنیم ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی. من مادر یک دانش آموزم‌. وقتی که مدرسه میرفتم هیچ پروتکل بهداشتی رعایت نمیشد. دانش آموزان همدیگرو بغل میکردن، دست میدادن، ماسک نمیزدن، اولیا دانش آموزان کنار هم بودن و جلوی مدرسه تجمع زیادی میشد. و به غیر از اینها، برگه ها دست به دست میشد. تمام کشته های که داریم میدیم به خاطر همینه. فکر نکنید که امتحانات نهایی داده شد و هیچ تاثیری نداشت. همین دانش آموزان باید با همین اوضاع برن کنکور بدن. اگر میخواید که کشته ها بالاتر نره لطفاً کنکور رو عقب بندازید. اینجا حرف، حرف سلامته، حرف حق یا چیز دیگه ای نیست. وقتی یه بچه جونشو از دست بده زحمت چندساله میخواد چیکار؟ حقو میخواد چی کار؟ لطفاً عقب بندازید. من به عنوان مادر یک دانش آموز جان دخترم برام مهم تر از زحمت چند سالشه.

سلام. با شیوع موج جدید کرونا و اینکه سال تحصیلی جدید ممکن است آموزش از طریق فضای مجازی باشد چرا بااین اوضاع گرانی، لباس فرم  تهیه کنیم؟

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان