صدای_اولیای_دانش‌آموزان با سلام خدمت مدیر محترم کانال اخبار فرهنگیان

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

با سلام خدمت مدیر محترم کانال اخبار فرهنگیان

بندە بە عنوان ولی دانش آموز از شهر سنندج مطالبی رو در خصوص ثبت نام مدارس خدمتتون عرض می کنم و اطمینان دارم این امر دغدغە بسیاری از خانوادەهاست.

همانگونە کە مستحضرید مدارس از ۲٨ بهمن ماە ۹٨ بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. و بعد از مدتی آموزش توسط معلمین و دبیران محترم از طریق فضای مجازی و برخی پیام رسان ها (فارغ از نواقص و کاستی هایش) شروع شد و این توفیق اجباری هزینە هایی رو از خرید بستەهای اینترنتی گرفته تا گوشی های هوشمند بر خانوادەها تحمیل کرد. اما موضوع اینجاست کە برخی مدارس کە بە عنوان " نمونە دولتی ، هیات امنایی و شاهد  " فعالیت می کنند یکی از شرایط ثبت نام دانش آموزان را تسویە شهریە سال گذشتە و پرداخت شهریە سال تحصیلی جدید قرار دادەاند. سال تحصیلی گذشتە ۴ ماە کلاس ها دایر بودند و کلاس های حضوری از اسفند ۹٨ عملاً برگزار نشد. و سال جدید نیز معلوم نیست چە زمانی شروع می شود و آیا اصلاً کلاس حضوری برگزار خواهد شد یا نە؟ در مجمع عمومی انجمن اولیأ و مربیان کە در ابتدای سال تحصیلی برگزار شد عنوان کردند در اساسنامە تدوین شدە این مدارس (هیات امنایی ، نمونە دولتی و شاهد) هدف از دریافت شهریە، تشکیل کلاس های تقویتی و فوق برنامە می باشد. حال در این دوران"کرونا" کە کلاس های عادی دانش آموزان برگزار نمی شود بسیار جای تعجب است، مدیران این مدارس بە جای آنکە شهریەهای پرداخت شدە سال گذشتە را بە خانوادەها مسترد نمایند، شهریە سال تحصیلی جدید را کە آن هم صرفاً در صورت تشکیل کلاس های فوق برنامە و جبرانی، جهت این دستە از مدارس مصوب شدە، طلب می کنند. آن‌هم در دورانی کە تورم و گرانی کمر مردم را شکستە است. و جالب است مسئولین آموزش و پرورش در این زمینە سکوت اختیار کردەاند و عملاً دست برخی از مدیران مدارس را با سکوتشان آزاد گذاشتەاند. امید است مسئولین امر پاسخگو باشند. 

سلام

اینکه عده ای افاضه می فرمایند سازمان سنجش کنکور سراسری  را به زمان دیگری موکول نماید، منظورشان کدام زمان است؟ مگر نه این است که هر چه جلوتر رفته ایم اوضاع نگران کننده تر شده است؟ شواهد و قرائن گویای این است که هرچه به پاییز نزدیکتر شویم اوضاع وخیم تر از آن چیزی شود که در آن قرار داریم. بنابراین می طلبد سازمان سنجش آزمون سراسری را در موعد مقرر برگزار نماید و بار هزینه اضافی مادی و معنوی را بر خانواده ها تحمیل نکند. مسئولین  نیز دنبال زمان دیگری نباشند چرا که "یافت می نشود گشته ایم ما"

از آنجا که آزمون سراسری متناسب با شرایط شرکت کنندگان، متفاوت از آزمون های ارشد و دکترا می باشد لازم است به رغم همه مشکلات آزمون سراسری در موعد مقرر و با رعایت اصول بهداشتی برگزار گردد. و مسئولین هم به جای تغییر زمان یا لغو کنکور به فکر زیرساخت ها و تهیه امکانات و ملزومات مورد نیاز جهت برگزاری این آزمون باشند چرا که با تعویق کنکور بار مالی و هزینه روانی مضاعف تری بر دانش آموزان و خانواده ها و حتی سیستم آموزشی کشور تحمیل خواهدکرد.

با سلام به مدیر و اعضاء محترم کانال اخبار فرهنگیان.

بچه های کنکوری دیگر از خانه ماندن خسته شده اند. چرا بعضی از آقایان که ظاهراً یا بچه کنکوری ندارند یا تعویق کنکور برایشان مهم نیست این قدر از تعویق یا حذف کنکور صحبت میکنند و با این کار با روح و روان بچه های ما بازی میکنند؟ خواهشاً اینقدر استرس به ما و فرزندان ما وارد نکنید. یه نگاهی به ازدحام مترو و اتوبوس شرکت واحد داشته باشید. تاکسی ها و پاساژهای سربسته و ازدحام پیاده روها بعضی مغازه ها و... خطر ندارد؟!

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.