معلمان و بازنشستگان چه هیزم‌تری فروخته‌اند؟

معلمان و بازنشستگان چه هیزم‌تری فروخته‌اند؟

تذکر شادمهر نماینده مردم گنبدکابوس در جریان جلسه علنی امروز مجلس:‌

چرا مسئولان سازمان برنامه و بودجه بعد از گذشت پنج ماه از سال نسبت به صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اقدام نمی‌کنند؟ مجلس ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای این کار تخصیص داده است. چرا در شرایط تورمی می‌بایست دولت این گونه با بازنشستگان  و فرهنگیان برخورد کند؟

چرا هرگاه سخن از افزایش حقوق معلمان و بازنشستگان به میان می‌آید کشور دچار ابرتورم می‌شود؟ چرا صدها ساعت کار تخصصی در بررسی رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نادیده گرفته می‌شود؟

معلمان و بازنشستگان چه هیزم تری فروخته‌اند؟ ای کاش قبل از جراحی معده خالی معلمان و بازنشستگان به سراغ بودجه‌های نجومی برخی از نهادها و سازمان‌ها می‌رفتیم.

_فرهنگیان

نباید اجازه دهیم که نیروهای بی کیفیت وارد آموزش و پرورش شوند

نباید اجازه دهیم که نیروهای بی کیفیت وارد آموزش و پرورش شوند

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب گفت: مسئله  کمبود معلم در کشور  از مسائل جدی آموزش و پرورش است که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید سعی شود مسیر به گونه‌ای طراحی شود که معلمان سراسر کشور از مسیرهایی که تضمین‌کننده کیفیت معلمان است ، جذب شوند.

وی افزود: دولت نیز در همین مسیری که مقام معظم رهبری مشخص کردند، اقدام می‌کند و این مسیر را با جدیت پیش خواهیم برد.

گزینش معلمان باید صحیح و خرمندانه باشد و اجازه ندهیم که نیروهای بی‌کیفیت وارد آموزش و پرورش شوند ، انتظار می‌رود مجلس نیز همان مسیری را که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند ، در پیش بگیرد تا بتوانیم شاهد ورود نیروهای توانمند باشیم.

سخنگوی دولت افزود: طبیعتاً در بین سایر کارمندان دولت نیز اگر کسانی شرایط معلمی را داشته باشند و از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشند ، آنها هم از این مسیر محروم نخواهند شد، این موضوعات نیازمند طراحی لایحه لازم یا انجام کارشناسی‌های مقدماتی لازم است تا بتوانیم حل مشکلات را از مسیرهای تخصصی پیش ببریم.

_فرهنگیان