نمونه حکم جدید صادر شده برای همکار فرهنگی با ۲ سال سابقه

https://s6.uupload.ir/files/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87_%D8%AD%DA%A9%D9%85_jw4c.jpg

نمونه حکم جدید صادر شده برای همکار فرهنگی با ۲ سال سابقه

‌احکام جدید بسیاری از همکاران هنوز صادر نشده و وزیر آموزش و پرورش هم از احتمال صدور احکام بیش از نیمی از فرهنگیان در آذرماه خبر داده!

یوسف نوری در این ارتباط گفته :

"به صورت شبانه روزی حکم صادر میکنیم ولی نیروهامون کمه" !

_پوبش_فـرهـنـگـیـانـ

بیمه عمر فرهنگیان؛ اختیاری یا اجباری؟

بیمه عمر فرهنگیان؛ اختیاری یا اجباری؟

بیمه عمر فرهنگیان به دو صورت مصوب و مکمل ارائه می شود که اولی اجباری و دومی اختیاری است.

بیمه عمر مصوب (اجباری) برای یک سال و تعرفه هر ماه آن مبلغ ۲۱۱۸۹ تومان می باشد که به صورت ماهیانه از حقوق کلیه کارکنان دولت (اعم از شاغل و بازنشسته) کسر می گردد و تعهد پرداختی آن نیز مبلغ ۳۵ میلیون تومان می باشد.

بیمه عمر مکمل (اختیاری) برای یک سال هر ماه مبلغ ۲۱۰۰۰ تومان می باشد که بر اساس تقاضای همکار و تعرفه آن ماهانه از حقوق کسر می شود. مبلغ تعهد پرداخت این بیمه ۶۰ میلیون تومان می باشد که البته به خود همکار تعلق نمی گیرد و بعد از فوت به ورثه تعلق می گیرد. این بیمه ویژه، کارکنان شاغل و همکاران بازنشسته تا سقف سنی ۷۰ سال شامل می شود.

با توجه به اختیاری بودن بیمه عمر مکمل همکاران محترمی که تمایل به استفاده از بیمه مکمل اختیاری را ندارند، میتوانند فرم انصراف را تکمیل نمایند.

_فرهنگیان

سردرگمی بازنشستگان در مراکز درمانی؛ سکوت مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری

سردرگمی بازنشستگان در مراکز درمانی؛ سکوت مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری

در حالیکه این روزها بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی خود به دلیل بدهی انباشته شده صندوق بازنشستگی به مراکز درمانی، سردرگم شده‌اند اما مسئولان صندوق در این خصوص سکوت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ از سال‌های گذشته به عنوان شرکت ارائه‌کننده خدمات بیمه‌ تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی، مشغول به فعالیت بوده است.

برهمین اساس در سوم فروردین ماه امسال قرارداد جدیدی بین صندوق بازنشستگی کشوری با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ به امضاء رسید و بر اساس آن شرکت آتیه موظف شد در قبال تعرفه مشخص خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی ارائه کند.

قرارداد اشاره شد از تاریخ سوم فروردین 1401 آغاز و تا پایان سال 1401 ادامه خواهد داشت که در قالب آن شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ موظف شد به بالغ بر 2 میلیون نفر از بازنشستگان و وظیفه‌بگیران و خانواده‌های آنها خدمات تکمیلی ارائه کند.

اما با گذشته نیمی از سال 1401 ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان صندوق بازنشستگی با موانع و مشکلاتی روبه‌رو شده است و طی هفته‌های اخیر برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی طرف قرارداد با شرکت آتیه‌سازان حافط به صورت یکطرفه، قرارداد خود را در قالب پذیرش بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در مراکز درمانی و بیمارستانی لغو کرده‌اند.

این در حالیست که بنابر اعلام مسئولان شرکت آتیه‌سازان حافظ دلیل لغو یک طرفه این قرارداد، بدهی حدود 400 میلیارد تومانی صندوق بازنشستگی به مراکز درمانی و بیمارستانی است و با توجه به عدم پرداخت مطالبات مراکز درمانی، خدمت‌رسانی به بازنشستگان متوقف شده است.

بنابر اعلام آتیه‌سازان حافظ‌، 5 هزار مرکز درمانی و بیمارستانی با این مجموعه طرف قرارداد هستند که خدمات تکمیلی به بازنشستگان ارائه می‌کنند.

تا به امروز، پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری در ارتباط با چرایی عدم پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و بیمارستانی بی‌نتیجه مانده چرا که هیچ یکی از مسئولان این صندوق حاضر به توضیح دادن در این خصوص نبوده‌اند.

عدم ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان در حالی این روزها موجب سردرگمی و بلاتکلفی بازنشستگان و خانواده‌های آنها در مراکز درمانی شده که بنابر اعلام مسئولان شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ، تنها راه حل این مشکل پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و بیمارستانی است تا فرایند خدمت‌رسانی همانند گذشته به بازنشستگان انجام شود.

 

نامه ۱۷۰ معلم به «علی دایی»

https://s6.uupload.ir/files/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87_%DB%B1%DB%B7%DB%B0_sz4i.jpg

نامه ۱۷۰ معلم به «علی دایی»

«قهرمان ایرانی» نباید خرج سیاست و گروه بازی‌ها شود

۱۷۰ معلم از ۱۵ استان کشور در نامه‌ای به علی دایی خواستار ورود جامع و غیرجانبدارانه او به عنوان یک قهرمان «ملی» به مسائل اخیر شده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: این سلامی است از سوی جمعی از معلمان همان «وطن» که آن را «ناموس» خوانده و برایش متن نوشتید؛ درود بر شما که نوشتید: «هموطنان‌‌تان را خواهران و برادران‌تان می‌دانید و تا ابد کنارشان می‌مانید»، از یک چهره ملی چیزی جز این انتظار نمی‌رود؛ اما چگونه می‌شود که در ادامه متن‌تان کلمات «مردم» و «اغتشاشگر» را باهم پیوند داده و دوگانه مردم و حاکمیت ساختید؟

اگر ما جمعی از معلمان از ۱۵ استان آسیب‌دیده از آشوب، حق اعتراض را به رسمیت شناخته ولی خط اغتشاش و تهییج دانش‌آموزان معصوم نوجوان خود توسط برخی چهره‌های معروف را محکوم کنیم، هموطن شما حساب می‌شویم و در کنارمان می‌مانید؟

پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش هنوز پس از یک سال و نیم پرداخت نشده است

پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش هنوز پس از یک سال و نیم پرداخت نشده است

سیدعلی یزدی‌خواه در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۴ مهرماه) مجلس در تذکری شفاهی با انتقاد از رفتار دوگانه وزارت آموزش و پرورش که استخدام نیرو‌های مهرآفرین را با تاخیر مواجه کرد، گفت: این نقص در لایحه ترمیم حقوق در مجلس برطرف خواهد شد، از طرفی لیست‌هایی به استان‌ها ارسال شده که از این نیرو‌ها می‌توانید به عنوان نیرو‌های خرید خدمات آموزشی استفاده کنید، ما کدام رفتار آموزش و پروش را باید باور کنیم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس درخصوص پایین بودن کیفیت آموزش و پرورش، تراکم کلاس ها، عدم رسیدن کتاب به همه دانش آموزان، کمبود معلم به ویژه در حوزه متوسطه، عقب ماندگی وزارتخانه در پوشش‌های فنی و حرفه‌ای تذکر داد و گفت: پس از یک سال و نیم هنوز پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش پرداخت نشده و سرانه مدارس نیز پرداخت نمی‌شود.

_فـرهـنـگـیـانـ