نادیده‌گرفتن نقش معلمان از سوی والدین و مسئولان

http://uupload.ir/files/sd4f_%D9%86%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86.jpg

نادیده‌گرفتن نقش معلمان از سوی والدین و مسئولان

«میترا ثمری» معلم فداکار مبتلا به ام‌اس، مهمان آخرین قسمت برنامه #عصر_رمضان باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ فردی در انتخاب من برای ورود به آموزش‌وپرورش نقشی نداشت.

اگر به گذشته برگردم، باز هم شغل معلمی را انتخاب می‌کنم.

از سال ۹۲ دچار بیماری ام‌اس شدم و اعضای بدنم درگیر این بیماری شده است.

آموزش و پرورش هیچ وقت حال مرا جویا نشد.

معلمان از نظر مسئولان و والدین، نقش کمرنگی در جامعه دارند.

فیلم و مشروح گفت‌وگو Yjc.ir/00UsnB

YjcNewsChannel

صدای_معلمان با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ.

صدای_معلمان

با سلام خدمت مدیر محترم وبلاگ.

بنده بازنشسته یک مهر ۹۸ هستم. خواستم خدمت مسئولینی که ادعای اجرای عدالت حضرت علی علیه السلام دارند عرض کنم که افزایش ۵۰ درصد و رتبه بندی از اول سال ۹۸ بود که حق ما هم بود و موکول کردند به نیمه دوم ۹۸ و از طرفی بعد از گذشت ۸ ماه هنوز پاداشها را با این پرواز تورمی به سرعت نور در مملکت نداده‌اند. یک روز جناب نوبخت در صدا وسیما اعلام میکنه تا آخر فروردین و یک روز میگه تا پایان این هفته پرداخت خواهد شد. جالب این است که دوباره بعد از یک روز در رسانه ها بلافاصله تکذیب می‌کنند. هیچ کاری از دست ما برنمیاد فقط در این شبهای قدر این مسؤلین عزیز عادل را به محکمه خدا میسپاریم. خدا ازشون نگذره که یک عمر و بهترین سالهای عمر خود را صرف خدمت کردیم. اینگونه به این قشر رنج دیده ظلم میکنند. و چیزی که حق قانونی ماست را به این راحتی زیر پا میگذارند و زمانی پاداش خواهند داد که یک پراید را هم با ۱۰۰ میلیون پاداش نتونیم بخریم. فقط شماها را به خدای عادل میسپاریم .

سلام.

ببخشید وقتتون رو گرفتم ترو خدا یه کاری بکنین ای پیام برسه به دسته بالا سرا ببینن تا این که این شرط معدل و از دانشگاه فرهنگیان حذف کنن. دوساله که با این همه پذیرش پشت درهای بسته وایسادیم. نمیتونیم بریم دانشگاه. ترو خدا یه کاری بکنین برسه به دست اونایی که باید برسه دستشون.

آیا تمهیدات مدرسه ها برای حضور حداقل ۲۰ نفر کادر و معلم و ده ها دانش آموز  بقدر کافی میباشد؟

من دو روز قبل به آموزش وپرورش مراجعه کردم. ابتدا تب سنجی انجام شد. سپس مجبور به تهیه ماسک شدم. بعد اجازه ورود دادند. در هر اتاق هم کادر پشت میز بودند و جلوی درب هر اتاق مانع گذاشته بودند و میگفتند از داخل سالن کارت را بگو. رعایت فاصله اجتماعی  یعنی همین. آیا در مدارس چنین مقدماتی فراهم شده که معلم ها باید به مدرسه بروند؟ کم و زیاد حضور مهم نیست. مهم تجمع بدون امکانات است. از کجا معلوم دانش آموز ناقل نباشد؟ تا جلوی صورت معلم تنفس کرده و حرف میزند. خود دانش اموزان مدتی همدیگر را ندیده اند در حیاط همدیگر را بغل گرفته روبوسی میکنند. فقط یک نفر اگر ناقل باشد یک منطقه را گرفتار میکند. چه عقل و اندیشه‌ای پشت کشاندن بچه‌ها به مدرسه وجود دارد؟ با این همه دردسر بچه‌ها را می‌آوریم که چه شود؟ هزینه‌های ضدعفونی کردن مدارس به‌ویژه مدارس دولتی که از سال ۹۰ سرانه نگرفته‌اند یا کمترین میزان دریافتی را داشته‌اند، از کجا تامین باید بشود؟ و دهها سوال بی‌پاسخ دیگر...

گول نخوریم و فرزندان خودمان را به مسلخ مرگ نفرستیم.

با سلام.

لطفاً از وزیر آموزش و پروش سؤال کنید که چرا با وجود تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان،  مصوبه اعمال مدرک دوم بعد استخدام فرهنگیان را  ابلاغ نمی کنید؟ چقدر ما فرهنگیان، منتظر  بمانیم؟

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

صدای_معلمان سلام. وقت بخیر. تو را به خدا اگر به وزیر یا مسئولین دسترسی دارید ...

صدای_معلمان

سلام. وقت بخیر.

تو را به خدا اگر به وزیر یا مسئولین دسترسی دارید بفرمایید با این بازگشایی مبهم که برای مدارس در نظر گرفتند، بدتر ارتباط ما معلمین ابتدایی  را با بچه ها قطع کردند! چرا که ساعت صبحی که من در منزل با بچه ها مشغول کار آموزش بودیم، حالا باید بیکار در مدرسه بنشینم. چرا که هیچ اولیایی بچه ی ابتدایی خود را به مدرسه نمی فرستد. تا کی بی اساس تصمیم گیری می کنند؟ والا هرساله پایان اردیبهشت پایان کار ابتدایی بود. این داستان‌ها چیست؟ انگار اصلاً خبر ندارند معلم ها این مدت چقدر در سختی کار کردند؟ لطفاً اگر می توانید وضعیت معلمین ابتدایی را مشخص کنید. ممنون می شم.

با توجه به عدم آشنایی فرهنگیان با اصطلاحات محدوده و طرح های شهر و غیره، حدود ۱۳ سال قبل اعضای هیات مدیره مسکن فرهنگیان در خارج از محدوده (برخلاف اساسنامه تعاونی مسکن کشور) با وعده اخذ مجوز شهرک فرهنگیان ،زمین خریداری نموده اند و تا حالا متاسفانه هیچ گونه اقدامی درمورد محدوده و یا تحویل زمین به اعضا ننموده و حاضر به جوابگویی هم نیستند. و از اعتماد اعضاء سوءاستفاده نموده و جمعی از فرهنگیان و اعضای تعاون متضرر شده ایم. با گذشت زمان نه تنها مشکلات حل نشده بلکه شاهد افزایش زمین‌های چند قولنامه ای و عدم اختصاص زمین برای بعضی قطعات اختصاص یافته هستیم‌. برای رفع مشکل دستمان برای هر اقدامی کوتاه است. خواهشمند است مسئولین زیربط برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشند... با تشکر

جمعی از فرهنگیان استان آذربایجان غربی -شهرستان پلدشت

با سلام.

این پیام ما را به گوش مسئولین برسونید که چرا باید پایه نهم  امتحان حضوری  بدهند؟ مگر پایه ششم هم مانند نهم امتحانات نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ندارند؟ اما اونا نباید امتحان بدهند. پایه هفتم،هشتم، دهم و یازدهم غیرحضوری اما پایه نهم حضوری!

ضمناً مگر پایه هاق هفتم و هشتم هم تاثیر در انتخاب رشته ندارند؟ آیا با پایه نهم میخواهند دیپلم بگیرند که امتحانات حضوری هستند؟ آقای وزیر گفتند ما میتوانیم بجز دوازهم غیرحضوری امتحان بگیریم.

سلام. وقت بخیر‌ لطفاً در مورد حقوق این چند ماه مربیان پیش دبستانی یه فکری کنید. از اسفند حقوقی دریافت نشده. با توجه به اینکه آموزش هم بوده و فقط هزینه اینترنت از جیب رفته. لطفاً مربیان مراکز بهزیستی  را هم دریابید.

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

چرا رتبه‌بندی معلمان اجرا نمی شود؟ ‌شهرام جمالی - تسنیم

چرا رتبه‌بندی معلمان اجرا نمی شود؟

‌شهرام جمالی - تسنیم

بخشنامه‌ی موسوم به ترمیم رتبه‌بندی، بخشنامه ای به تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ۹۹ است که در آن ردیف ۸۷ - ۵۵۰۰۰۰ از قانون بودجه ۹۹ از سوی رئیس سازمان برنامه برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است. ردیفی با اعتبار یک هزار میلیارد تومان که ذیل عنوان "ترمیم رتبه‌بندی فرهنگیان" از سوی نمایندگان مجلس و البته پیش از ابلاغ بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، در قانون بودجه ۹۹ گنجانده شده است.

هر چند این رقم در بخش اعتبارات متفرقه قانون بودجه آمده است و از این جهت نحوه تخصیص و محل تامین اعتبار آن مشخص نیست اما آنچه مسلم است اینست که این کار پیش از جلسه مشترک رئیس سازمان برنامه با نمایندگان تشکلهای معلمان بوده است‌. جلسه ای که ظاهراً قرار بوده موضوع اصلی آن "برگشت رتبه‌بندی" به احکام حقوقی معلمان باشد و نه ترمیم آن، چرا که با اجرای بخشنامه افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و حذف حق شغل حرفه ای از احکام معلمان، اساساً موضوع رتبه‌بندی کان لم یکن واقع شده بود. از این جهت می توان گفت اصطلاح ترمیم رتبه‌بندی در بخشنامه‌ی مورد اشاره، عبارت درست و دقیقی نمی باشد. خصوصاً آنکه در بخشنامه رییس سازمان برنامه به صراحت گفته شده که ردیف بودجه ترمیم رتبه‌بندی فرهنگیان در چارچوب مفاد بخشنامه افزایش امتیازات ۵۰ درصدی قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ می شود! که البته اینهم به نوعی، نقض غرض محسوب می گردد. یعنی جناب نوبخت ضمن آنکه  "اجرای نامناسب و همزمان افزایش ۵۰ درصدی مزایا و رتبه‌بندی" را دلیل نارضایتی معلمان می نامد، همزمان ردیفی از قانون بودجه که برای ترمیم رتبه‌بندی معلمان به تصویب رسیده را در چارچوب افزایش ۵۰ درصدی مزایا ابلاغ می کند! به بیان دیگر، در، همچنان بر همان پاشنه قبلی می چرخد و باز هم قرار است ترمیمی جزیی در احکام حقوقی معلمان به اسم رتبه‌بندی، روی دهد که اگر چنین باشد، بدین معنی است که آموزش و پرورش اجازه دارد هزار میلیارد تومان از بودجه مصوب خود از محل اعتبارات متفرقه را به این امر اختصاص دهد. حال وزارتخانه باید به دنبال محل تامین اعتبار این ردیف باشد که چگونه و از کجا اختصاص یابد. فرآیندی که در خوشبینانه ترین حالت، اجرای آن تا قبل از اواسط تابستان امسال بعید به نظر میرسد.

اما از سوی دیگر و در کمال تعجب وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری دیروز خود با رسانه ها، ترمیم رتبه‌بندی را نیازمند مصوبه دولت دانست و اینطور گفت که : "برداشت سازمان برنامه که تصور می‌کرد این کار به مصوبه دولت نیاز ندارد، اشتباه بوده است." !

پرسشی که اینجا مطرح می شود اینست که مگر ابلاغ ردیف قانون بودجه به وزارت خانه مربوطه، نیاز به مصوبه هیئت دولت دارد؟! مگر می شود رئیس سازمانی که مسئول اصلی ابلاغ و تخصیص بودجه به وزارت خانه هاست، بودجه ای را به وزارت خانه ای ابلاغ کند و وزیرش بگوید نمی شود؟! واقعیت اینست که جناب نوبخت بودجه موسوم به ترمیم رتبه‌بندی را از کیسه آموزش و پرورش بخشیده است. بودجه ای که احتمالاً به استناد بخشنامه قبلی سازمان برنامه، از محل فروش اموال و دارایی های آموزش و پرورش باید تامین شود و به فرض تخصیص کامل آن، باز هم آنقدر ناچیز است که اثر چندانی در ترمیم دریافتی معلمان نخواهد داشت. چرا که با توجه به تعداد معلمان مشمول، به فرض تخصیص این اعتبار از ابتدای فروردین سال ۹۹ به طور میانگین بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان به دریافتی معلمان اضافه نخواهد شد!

بدیهی است اختصاص چنین اعتباری، تبعیض درونی بین نیروهای با سابقه ی ستادی و معلمان با رتبه های عالی و خبره را که از دلایل اصلی نارضایتی و اعتراض معلمان به نحوه اجرای بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی مزایا بود به هیچ وجه جبران نخواهد کرد. هرچند برخی مسئولین آموزش و پرورش در اظهاراتی غیررسمی، رقم افزایش حقوق معلمان را بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان ذکر کرده اند که البته مشخص نیست اعتبار آن از کدام منابع آموزش و پرورش قرار است تامین شود. اما شاید به همین دلیل وزیر آموزش و پرورش به دنبال کشاندن این موضوع به هیئت دولت است، بلکه بتواند بودجه لازم را از خزانه بگیرد‌ که البته این فرضِ خوشبینانه ماجراست وگرنه با سابقه ذهنی بدی که طی چند سال گذشته در جامعه معلمان به واسطه اجرای نامناسب رتبه‌بندی و نهایتاً حذف آن ایجاد شده است، متاسفانه باید گفت حتی به این گمانه هم نمی توان با دید خوشبینانه ای نگریست.

https://tn.ai/2267901

FarhangianNews1 (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران) از امسال

http://uupload.ir/files/8xc_%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4_%DB%B5%DB%B0.jpg

افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران) از امسال

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران و ۳۵ درصدی حقوق پرستاران شرکتی از امسال خبر داد.

معلمان هم همچنان اندر خم رتبه‌بندی.

FarhangianNews1 (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)