بازنششتگان ۸۶ و۸۷ به کدامین گناه .....

بازنششتگان ۸۶ و۸۷ به کدامین گناه

از حق ایثارگری محروم شده اند سردار گودرزی ،سردار دهقان، امیر حاتمی، آیا شما از ظلم آشکار ناراحت نیستیدآیا تاکنون اقدامی کرده اید؟ شما چطور شب را راحت می خوابید :در حالی که زمزمه این ظلم بیخ گوش شما است بدانید وآگاه باشید که این گناه نابخشودنی متوجه شما مسئولین است که حدود شش سال است حق ایثارگری بازنششتگان سال ۸۶ و۸۷را پرداخت نکرده اید آیا این حق الناس نیست؟ اگر هست و اقدام نکرده و نمی کنید بدانید که سردار و امیر اسلام و کشور اسلامی نیستید وفقط لقب را یدک می کشید وذیحسابان مجلس ونمایندگان مجلس که امور شما نظارت نمی کنند در این ظلم با شما شریکند

باکمال تاسف

لیدرها ومدافعان حقوق بازنشستگان هم این موضوع را به فراموشی سپرده اند

الظُّلمُ ألأمُ الرَّذائلِ .

ستم، پست ترین رذیلت است .

( غرر الحکم : ۸۰۴ )

إیّاکُم و الظُّلمَ؛ فإنّهُ یُخرِبُ قُلوبَکُم .

از ستم کردن بپرهیزید ، که آن دلهاى شما را ویران مى کند .

( کنز العمّال : ۷۶۳۹ )

الظُّلمُ تَبِعاتٌ مُوبِقاتٌ .

 ستمگرى ، پیامدهایى مُهلک دارد .

 ( غرر الحکم : ۸۷۵ )

بیژن الماسی چغاکبودی

taadolsaze

صدای معلمان خوزستان:

صدای معلمان خوزستان:

در یکی از مدارس، معلمی دچار مشکل شد و موقتا برای یک ماه معلم جایگزین بجای او شروع به تدریس کرد.

در یکی از کلاسها سوالی از دانش آموزی کرد که او نتوانست جواب دهد، بقیه دانش آموزان شروع به خندیدن و او را مسخره می کردند.

معلّم متوجّه شد که این دانش آموز از ضریب هوشی و اعتماد بنفسی پایین برخوردار است و همواره توسّط هم کلاسی هایش مورد تمسخر قرار می گیرد.

زنگ آخر فرا رسید و وقتی  دانش آموزان از کلاس خارج شدند، معلّم آن دانش آموز را فرا خواند و به او برگه ای داد که بیتی شعر روی آن نوشته شده بود و از او خواست همان طور که نام خود را حفظ کرده، آن بیت شعر را حفظ کند و با هیچ کس در مورد این موضوع صحبت نکند.

در روز دوم معلّم همان بیت شعر را روی تخته نوشت و به سرعت آن بیت شعر را پاک کرد و از بچّه ها خواست هر کس در آن زمان کوتاه توانسته شعر را حفظ کند، دستش را بالا ببرد.

هیچ کدام از دانش آموزان نتوانسته بود حفظ کند.

تنها کسی که دست خود را بالا برد و شعر را خواند همان دانش آموز دیروزی بود که مورد تمسخر بچّه ها بود.

 بچّه ها از این که او توانسته در این فرصت کوتاه شعر را حفظ کند مات و مبهوت شدند.

معلّم خواست برای او کف بزنند و تشویقش کنند.

در طول این یک ماه، معلّم جدید هر روز همین کار را تکرار می کرد و از بچّه ها می خواست تشویقش کنند و او را مورد لطف و محبّت قرار می داد.

کم کم نگاه همکلاسی ها نسبت به آن دانش آموز تغییر کرد.

دیگر کسی او را مسخره نمی کرد.

 آن دانش آموز خود نیز دارای اعتماد به نفس شد و احساس کرد دیگر  آن شخصی که همواره معلّم سابقش "خِنگ " می نامید، نیست. به خاطر  اعتماد بنفسی که آن معلّم دلسوز به او داد، دانش آموز تمام تلاش خود را می کرد که همواره آن احساس خوبِ برتر بودن و باهوش بودن و ارزشمند بودن در نظر دیگران را حفظ کند.

دیگر نمی خواست مانند گذشته موجودی بی اهمّیّت باشد.

آن سال با معدّلی خوب قبول شد.

به کلاس های بالاتر رفت.

در کنکور شرکت کرد و وارد دانشگاه شد.

مدرک #دکترای_فوق_تخصص_پزشکی خود را گرفت و هم اکنون پدر پیوند کبد جهان است.

بله او کسی نیست جز #دکتر_ملک_حسینی

این قصه را دکتر ملک حسینی در کتاب زندگانی خود و برای قدردانی از آن معلّم که با یک حرکت هوشمندانه مسیر زندگی او را عوض نمود، در صفحه اینستاگرامش نوشته و برای معلّم خود آرزوی موفقیت نموده است.

انسان ها دو نوعند: نوع اوّل کلید خیر هستند.

 دستت را می گیرند و به تو در بهتر شدنت کمک می کنند. به تو احساس ارزشمند بودن می دهند.

نوع دوم انسان هایی هستند که با دیدن اوّلین شکستِ شخص، حس بی ارزشی و بدشانس بودن را به او منتقل می کنند.

این دانش آموز قربانی نوع دوم از این انسان ها بود که بخت با او یار بود.

http://sapp.ir/sedaye_moallem20

 

روایت معلمی در دل کوه های زاگرس

روایت معلمی در دل کوه های زاگرس

از سیرم قلاوند تا مودوآرپناه

در مناطق صعب العبور و کوهستان  های زاگرس که عشایر در آن مناطق ساکن هستند و اقدام به ییلاق و قشلاق سالیانه می کنند مشغول  به خدمت معلمی هستم و  این مناطق به قدری از نظر امکانات ضعیف هستند که در هیچ یک از این روستاها آب لوله کشی و شبکه برق  وجود ندارد و راهی به آنها کشیده نشده است، به طوریکه گاهی بعد ازاینکه مسافت زیادی را از شهر تا روستاهای اصلی با ماشین طی می کنم، باید دو روز پیاده روی در کوهستان انجام دهم و پستی و بلندی های کوهستان های زاگرس را مانند یک کوهنورد و آن هم به تنهایی طی کنم تا به محلی که تدریس برای تعیین شده است برسم، البته با توجه به اینکه خودم از طایفه ای عشایری هستم که خانواده ام یکجا نشین شده اند، چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ فکری آمادگی تحمل سختی های جسمی و روحی که در طول مسیر و یا با کمبودهای  امکانات که حین زندگی با عشایر برایم بوجود می آید را دارم...

از سیرم قلاوند تا مودوآرپناه؛ روایت معلمی در دل کوه های زاگرس را در شماره 571 مجله الکترونیکی نگاه بخوانید:

https://goo.gl/TCDVih

نگاه

irmoen

بطحایی وزیر آموزش و پرورش:

بطحایی وزیر آموزش و پرورش:

تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی مستلزم دریافت ردیف و اجازه از سازمان امور اداری استخدامی است، تا زمانی که سازمان اداری استخدامی نه‌تنها برای آموزش‌وپرورش بلکه برای همه دستگاه‌ها این اجازه را ندهد و ردیف تبدیل  وضعیت ندهد این اتفاق نمی‌افتد.

مذاکراتی را با سازمان داشته‌ایم و دلایل را آورده‌ایم و سازمان نیز نهایت همکاری را انجام می‌دهد در راستای سیاست‌هایی که دولت در برنامه تحول نظام اداری دارد این کار را انجام می‌دهد و امیدواریم تا قبل از سال ۹۷ بتوانیم تعدادی از این ردیف‌ها را اخذ کنیم.

فرهنگیان خراسان رضوی

sapp.ir/razavieduu

باشگاه رفاهی پیشکسوتان

http://uupload.ir/files/frb_%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87.jpg

باشگاه رفاهی پیشکسوتان

در آستانه روز گرامیداشت پیشکسوتان، از باشگاه رفاهی پیشکسوتان کرج با حضور وزیر آموزش وپرورش بهره برداری شد.

این باشگاه  در زمینی با مساحتی به میزان ۱۲هزار متر مربع احداث شده و دارای ۱۶سوئیت، تعدادی آلاچیق رستورانی در دو طبقه با گنجایش  ۵۰۰نفر است و پذیرای بازنشستگان خواهد بود.

 منبع خبر:

http://medu.ir/fa/news/item/690546

farhangiyan.ir

فرهنگیان

http://sapp.ir/farhangiyan.ir