صعود همکار فرهنگی نابینای آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد مقدس به قله دماوند.

http://uupload.ir/files/pcao_%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF_%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1.jpg

صعود همکار فرهنگی نابینای آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد مقدس به قله دماوند.

سعید دولابی همکار فرهنگی  ناحیه ۴ مشهد، موفق به صعود بر قله ۵۶۷۱ متری دماوند شد.

وی پیش از این نیز به قله شیرآباد به ارتفاع ۳۳۱۶ متر و قله بینالود به ارتفاع ۳۲۱۱ متر در استان خراسان رضوی، صعود کرده است.

سعید دولابی مدیر مجتمع آموزشی نابینایان امید ناحیه چهار مشهد مقدس، به عنوان اولین نابینای مطلق کشور، به همراه فرزندش و دو تن از همکاران در تابستان ۹۸ به قله دماوند صعود کرد.

Razavieduu

صدای_معلمان

صدای_معلمان

با سلام. طرح اسکان تابستانی با تمام کم و کاستیهای زیادش بلاخره در امسال به اتمام رسید ولی فقط یک سوال از مسئولین اینکه هدف از این طرح آیا فقط اسکان فرهنگیان است یا هدف کسب درآمد برای آموزش و پرورش است؟ چرا از همه جا و همه کس ورودی دارید و کارمندان جاهای دیگر را پذیرش میکنید؟ این پذیرشهای غیرفرهنگی را آیا ارگانها و نهادهای دیگر در مکانهای تفریحی مربوط به خود، از فرهنگیان هم خواهند داشت؟ آیا میگذارند پای فرهنگیان به مکانهای اختصاصی کارمندان آنجا هم برسد؟ تا کی می خواهید درمانگاه، مدرسه، خانه معلم، طرح اسکان تابستانه همه و همه را منبع کسب درآمد خود به  قیمت هزینه کردن از اعتبار معلمان بکنید؟

با سلام و وقت بخیر. ورود سربازمعلم به چرخه آموزش کشور به جهت جبران کمبود معلم کاملاً غیرعاقلانه و غیرمنطقی است. آیا مسئولین فراموش کردند رسوایی معاون مدرسه غیرانتفاعی در تهران را؟! دولت با چه تضمینی سربازمعلمان را به مدارس روستایی که معمولاً دانش آموزان دختر و پسر محصلان ترکیبی آن کلاسها هستند، میفرستند؟ ضمن آنکه این مدارس روستایی دور از دسترس و بازرسی مداوم هستند و از لحاظ کیفیت آموزشی هم کمتر مورد بررسی قرار میگیرند. حال اتمام دوره سربازی در اواسط سال تحصیلی، عدم گذراندن دوره های عملی وتخصصی آموزشی و ... را نیز به این مسایل باید اضافه کرد.

سازمان بازنشستگان، مبلغ کسورات صندوق رفاه را که از حقوق بازنشستگان پس از پرداخت حقوق هر ماه، کسر میکند، تاکنون(۲۳شهریور) به حساب ادارات کل واریز نکرده! یعنی ۲۳ روز این مبالغ در حساب چه کسی هست؟! و چه کسی ذینفع هست؟! سازمان بازنشستگان هم به ما ظلم میکند؟! و از طرفی اولین قسط وام چند روز دیگر از حقوق بازنشسته مظلوم کم میشود. در حالیکه هنوز وامی به دستش نرسیده است!

با سلام. امسال کتاب منطق پایه دهم تغییراتی داشته و فلسفه پایه یازدهم و دوازدهم هم که کلی تغییر کرده است. سامانه فروش کتابهای تک جلدی هم هنوز بسته هست. یعنی ما معلمها در اول سال تحصیلی بدون هیچ پیش زمینه فکری در مورد کتاب جدید نگاشته شده باید سرکلاس برویم. آیا این به نظر مسئولین همیشه در صحنه، منطقی و اصولی هست؟ چرا کتابها را در تابستان در اختیار ما قرار نمیدهند تا با مطالعه و بررسی متون کتاب سرکلاس برویم؟ کلاسهای آموزشی حضوری و ضمن خدمت و رفع اشکال با مولفان را چه زمانی میخواهند بگذارند؟ چرا مسئولین مربوطه زمانبندی های مناسب برای تالیف کتاب و آموزشهای ضمن خدمت ندارند؟

سلام. لطفاً پیگیری کنید چرا در استان خوزستان شهرستان دزفول هیچ فرقی بین معلم روستا و شهری از لحاظ حقوقی (ریالی) وجود ندارد. در حالی که معلم روستایی باید ماهانه نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان هزینه رفت و آمد کند ولی معلم شهری تقریباً ۵۰ هزار تومان‌ و جدای از وقتی که صرف رفت و آمد می کند. حکم ها باید یکی باشند؟ این بی عدالتی نیست؟

سلام. کم کم اول مهر فرا می رسد و متاسفانه هنوز معوقه همکاران فرهنگی که یک سال زحمت کشیدن و با سیلی صورت خود رو سرخ کردن پرداخت نشد. آخه چرا وزیرای ما اینقدر دروغ میگن وعدهای تکراری و... میدن؟ خواهشاً در کانال مطرح و پیگیری شود. ممنون

با سلام خدمت مسئولین کانال خوب اخبار فرهنگیان. من و همسرم از سال ۹۲ از کلانشهر تهران به یکی از شهرهای استان مازندران انتقال یافتیم. بخشنامه کردند هر کس از کلانشهر برود، به منتقلین زمین، یه ماه حقوق، پاداش و ... می دهیم و مدت شش سال است که نه زمین و نه حقوق و نه ...  که قولشان را دادن، حتی هزینه سفر را آموزش و پرورش پرداخت نکرده است. خواهشمند است اگر ممکنه شما پیگیری کنید ما که از بس پیگیر شدیم توانی برایمان باقی نمانده است.

سلام. بنده مربی پیش دبستانی جامانده از سال ۹۴ هستم و با توجه به اینکه امسال با تایید اداره آموزش و پرورش منطقه و اداره کل استان گلستان به کار گرفته شدم اما متاسفانه به علت نبودن بیمه و نداشتن سند مالی فیش حقوق که درسالهای ۸۳ تا ۸۶ که هیچ کدام را آموزش و پرورش انجام نداده بودند، در دیوان عدالت اداری نام بنده تایید نشده. چرا در دوره قبل از سال ۹۴ چنین موردی نبود؟ و آیا فقط برای ما جاماندها باید باشد؟ در حال حاضر هم از سال ۹۴ تا ۹۸ با بیمه در مقطع پیش دبستانی فعالیت دارم. خواهشمند است به مشکل ما که در منطقه محروم هستیم رسیدگی شود. خیلی سالها رنج و سختی کشیدم. لطفاً به گوش مسئولین برسانید. با تشکر

اخبار_فرهنگیان

به جمع ما بپیوندید

https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

خودکشی می‌کنم پس هستم

خودکشی می‌کنم پس هستم

مهین برخورداری

خودکشی سهمگین‌ترین روش اعتراضی محسوب ‌می‌شود. من می‌روم ولی با دیگران چنین نکنید!

دوسال پیش در یک گروه تلگرامی پرسیده بودند به نظر شما اصلی‌ترین چالش اجتماعی یک دهه‌ی آینده‌ی ایران چه خواهد بود؟ هر کس به نکته‌ای اشاره کرد. تحلیل من این بود که ما طی دهه‌ی آینده با سونامی خودکشی بالاخص در زنان جوان روبروییم.

امروز و بعد از دوسال بیش از آن روز به این آموزه معتقدم. جرقه‌ی این نگاه با خودکشی دو دختر نوجوان از پلی در نزدیکی منزل ما در ذهنم زده شد. وقتی این دختران با خنده و شوخی سرخوشانه به استقبال مرگ از ارتفاع می‌رفتند. ارتفاعی پست برای نسلی رها! چرا رها؟

از دهه‌ی هفتاد به بعد ما با خانواده‌هایی کم فرزند روبروییم‌. خانواده‌هایی که به سنت گذشته؛  پسران بر دختران ارجح نیستند. دختران از آموزش و حقوق یکسان با همتایان پسر خود برخوردارند. مادرانی که خود از فضایی ایدولوژیک، زن‌ستیز و مطیع عبور کرده‌اند دخترانی پرورش می‌دهند دُردانه، جسور، منتقد و عاری از ذهنیت ایدولوژیک.

کلیشه‌های دختر نجیب، دختر خوب، دختر مومن رنگ می‌بازند و عبارات پیش‌برنده‌ای مثل دختر باهوش، دختر فعال، دختر تحصیلکرده، دختر توانمند جایگزین آن می‌شود. این دختران تا در فضای خانه و خانواده کودکی خود را سپری می‌کنند با مشکلی روبرو نیستند اما پای گذاشتن به نوجوانی که همراه است با اولین لحظات ورودشان به دنیای پر ازدحام و بی‌رحم اجتماع ناگهان آنان را دچار شوک موقعیت می‌کند. اجتماعی که حاکمیت ایدولوژیک به وضوح برای زنانگی ارزشی قائل نیست! زن بودگی برابر است با تبعیض، با اجبار به پوشش خاص،  به عدم انجام بسیاری از فعالیتهایی که برای پسران عادی است.

اینجاست که تعارض بین واقعیت جامعه با آنچه که آنها می‌خواهند خود را نشان می‌دهد.

از این رو دختر نوجوان به زودی با هویت جنسیتی خود دچار مشکل می‌شود. برخی از دختران جنسیت گریز می‌شوند. هر نشانه‌ای از زنانگی را در خود محو می‌کنند. موها را کوتاه می‌کنند. لباسهای پسرانه می‌پوشند. فحشهای مردانه می‌دهند و .... در سوی دیگر دخترانی نیز هستند که می‌خواهند هم دختر باشند هم از حقوق انسانی برابر برخوردار باشند. اما تازیانه‌ی  قدرت بر تن نحیف آنها فرود می‌آید و تبعیض و بی‌عدالتی آنها را دچار افسردگی، پوچی و خستگی می‌کند. نسلی که از علقه‌های مذهبی، فلسفی و حتی آرمان‌های بزرگ رها شده‌است و نمی‌خواهد به خاطر چرایی زندگی با هر چگونگی بسازد. نسلی که زندگی زمینی می‌خواهد و اصل لذت و فرصت برایش ارزش است.

این نسل که می‌خواهد خود برای زندگی‌اش تصمیم بگیرد هرگز تاب ندارد ببیند که عمرش می‌رود اما نه بر وفق مرادش!

پس خشم فروخفته‌ای را که نمی‌تواند بر سر هیچ کس هوار کند بر تن ناامید و خسته‌ی خود می‌ریزد و خودکشی ترسناکترین نوع خودویرانگری است که آثار تخریبی آن تا مدتها خانواده، همسالان و جامعه را تحت تاثیرات منفی خود قرار خواهد داد. در چنین وضعیت صعب‌روزی و پریشان عالمی برعهده نظام آموزش رسمی و غیررسمی است که به جای تمرکز بر تست‌زنی و کنکور ؛  آموزش‌های مبتنی بر سلامت روان، تاب‌آوری، تلاش اصلاحگرانه به جای رفتارهای انتحاری و برنامه‌های مداخله‌ای برای مهار اضطراب و افسردگی و افزایش شادی را در متن برنامه‌های درسی، مراکز مشاوره‌ای و اوقات فراغت نوجوانان بگنجاند. چرا که جامعه‌ی شاد و سالم با اهمیت‌تر از یک جامعه‌ی تحصیل‌کرده اما افسرده و خشمگین است.

FarhangianNews1

گروهی از معلمان که در تلاش برای احقاق مطالبات ۱۴ ساله خود،

http://uupload.ir/files/t3n_%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86.jpg

گروهی از معلمان که در تلاش برای احقاق مطالبات ۱۴ ساله خود، با در دست داشتن حکم ۵۶۷ دیوان عدالت اداری دیروز شنبه ۲۳ شهریور در مقابل وزارتخانه تجمع کرده بودند، با عدم پاسخگویی و بی تفاوتی مسئولین روبرو شدند.

معلمان در هنگام نماز ظهر قصد انجام فریضه نماز را داشتند که با مقاومت روبرو و اجازه ورود به نمازخانه نیافتند و مجبور به برگزاری نماز جماعت در پیاده رو مقابل وزارتخانه شدند!

این در حالیست که وزیر آموزش و پرورش در اولین روز حضور خود عملکرد سیاهی را در کارنامه اش ثبت کرد. کجای راه را اشتباه رفته ایم که معلم را از خانه اش بیرون و حتی برای نماز به نمازخانه راه نمی دهند؟؟؟

خبرنامه_فرهنگیان

با ما بروز باشید.

  newsfarhangi

معلمان اُردنی پس از پایان مذاکرات میان دولت و سندیکای معلمان که با شکست مواجه شد و...

http://uupload.ir/files/n5pw_%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%8F%D8%B1%D8%AF%D9%86%DB%8C.jpg

معلمان اُردنی پس از پایان مذاکرات میان دولت و سندیکای معلمان که با شکست مواجه شد و بین دو طرف توافقی حاصل نشد، برای چهارمین روز متوالی اعتصاب کردند.

دور جدید مذاکرات میان معاون رئیس سندیکای معلمان و وزیر آموزش و پرورش با نظارت ابراهیم البدور، رئیس کمیسیون آموزش و پرورش در پارلمان اُردن برگزار شد و بدون توافق خاتمه یافت.

این سندیکا اعلام کرد : دولت اردن از افزایش ۵۰ درصدی مزایای معلمان سخن نمی‌گوید و ابتکار عمل آن جهت افزایش مزایای دریافتی معلمان بر اساس رتبه‌بندی‌شان است و در نتیجه، این طرح حدود ۴۰ درصد از معلمان را از دریافت مزایا محروم خواهد کرد و طرح پیشنهادی دولت از خواسته‌های این سندیکا کاملاً به دور است.

سندیکای معلمان اعلام کرد که رایزنی و اعتصاب تا زمان دستیابی به راه حل ادامه خواهد یافت.

خبرنامه_فرهنگیان

با ما بروز باشید.

 newsfarhangi