صدای_معلمان امروز رفتم تبلت قدیمی دخترم رو درست کنم، گوشی معمولی قیمت گرفتم ۵ میلیون.

صدای_معلمان

امروز رفتم تبلت قدیمی دخترم رو درست کنم، گوشی معمولی قیمت گرفتم ۵ میلیون. با فرهنگیان هم قرارداد داشت. به این صورت که شما نصف قیمت گوشی رو باید پرداخت کنی مابقی ۶ماهه از حقوقت کسر میشه. البته به ازای هر یک میلیون باید ۱۴۰ هزار تومان سود بدی. اینو کجای دلمون بزاریم؟!کارمندای دیگه یه خودکار از جیب شون در نمیارن تا کار اداری شونو انجام بدن. ماشین شخصی دارن ولی با خودروی دولتی مسافرت و مهمونی میرن. حتی پرستارها و کادر درمان تمام امکانات بهداشتی و پزشکی رایگان در اختیارشون میزارن. چرا معلما فقط باید برا هر کاری از جیب خودشون هزینه کنن؟! تا پارسال بخشنامه محرمانه میکردن که اگه معلمی تو کلاس درس گوشی همراش باشه، گزارش بدین به اداره. چی شده امسال ارزش گوشی معلم از خوده معلم بیشتر شده؟! ما باید دردمونو پیش کی ببریم؟ یعنی بین اینهمه مقامات مسئول یه نفر پیدا نمیشه به داد معلما برسه؟ یه نفر نیست که شرایط معلم رو درک کنه؟ بزارین موقع انتخابات بشه همه میشن مدافع حقوق معلم. اون از اینکه دو هفته از تعطیلات شهریور رو از ما گرفتن به زور آوردنمون مدرسه بدون هیچ اضافه کاری. فقط بلدن با زبان زور و تهدید با معلم صحبت کنن. خدا لعنت تون کنه که آبرو برا معلم نذاشتین.

سلام. لطفاً به آقای وزیر و مسئولین بفرمایید حق التدریس شاغلان را که از اسفند ۹۸ مانده است، بپردازید. با این گرانی های روزافزون ارزش پول پرداخت نشده ما به یک سوم تقلیل یافته است و این ظلمی مضاعف است.

سلام.ممنونم بابت کانال پرمحتوا و خوبتون. در خصوص ثبت نام بچه های پیش دبستانی که فرمودید می تونن از طریق برنامه ی شاد آموزش ببینند ،می خواستم بپرسم چه جوری می تونن ثبت نام کنن و عضو گروه بشن و آموزش ببیند؟ اگر سایتی هست میشه لطف کنید معرفی کنید؟

سلام جناب وزیر. ما زوجین فرهنگی هستیم که همسرم ۵ سال پیش بازنشسته شد. دخترم با مدرک ارشد ریاضی از دانشگاه دولتی روزانه است که در جذب حق التدریس در استان خوزستان متاسفانه بد عمل شد و روابط جای ضوابط را گرفت. آیا در یک خانواده فرهنگی جذب فرزندشان بااین مدارج انتظار بالایی هست؟ واین نوع امتیازات خدمت به جامعه نیست؟ لطفا ما را دریابید.

با سلام. آیا در این شرایط که آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن روز به روز بیشتر میشود، حضور کادر اجرایی در مدارسِ خالی از دانش آموز چه معنا و ضرورتی میتواند داشته باشد؟ آیا با وجود تعطیلی مدارس و آموزش از طریق فضای مجازی ضرورتی دارد که عوامل اجرایی در مدارس خالی از دانش آموز حضور داشته باشند؟ این در حالیست که تأکید مسئولان این است که برای جلوگیری از انتشار بیماری سعی کنیم که در منزل بمانیم. و یک سوال دیگر، آیا عوامل اجرایی در معرض آسیب های ناشی از کرونا نیستند که حضور آنان در مدارس الزامی شده؟ امیدواریم که پیگیریهای لازم انجام شود.

با سلام. هنوز بسته‌ اینترنت رایگان براى من فعال نشده‌. فروردین هم استفاده‌ نکردم. هر چه فرم و ایمیل و... بوده‌ ارسال‌ کردم ،کى باید پاسخگو باشد؟

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)

صدای_معلمان ‌سلام. من معلم خریدخدمات هستم. امسالم گفتن شرکتی شد.

صدای_معلمان

سلام. من معلم خریدخدمات هستم. امسالم گفتن شرکتی شد. بعد چهل روز کار کردن مارو که دوشیفت بودیم اداره گفت باید یه شیفت کار کنید و یک شیفت رو به زور از ما گرفتن. خدا رو خوش میاد؟ حالا که یه شیفت رو گرفتید حداقل حقوق این چهل روز بدید. اونم میخواید بخورید؟ من سه تا مریض دارم. پدرم مریضه. مستاجر و سرپرست خانواده هستم. هزینه ی سه تا مریض و دو تا خواهر و یه پدر پیرمو دارم میدم. خدا شاهده حلال نیست حق منو بخورید. صدای منو به گوش مسئولین برسونید. منم انسانم. برام اخطار قطع آب، گاز و برق اومده. باز دو شیفت روزگارمو میگذروندم. بعد هفت سال کار تو آموزش و پرورش اینجور برخورد کنند درست نیست. اگه حق من خوردن داره بخورید. ولی از فرهنگی بودن و تعلیم و تربیت حرف نزنید. اگه خدایی باشه واگذارتون میکنم بهش‌. حق من و خانوادمو که هیچکس به غیر خدا نداریم.

معلمان و خانواده ی معلمان طرح خریدخدمات آموزشی ۹۳ به بعد را در یابید. هفده هزار نیروی باتجربه و دارای مدرک لیسانس؛ فوق لیسانس و دکتری، تایید شده توسط هسته ی گزینش استان، تدریس در کنار معلمان رسمی، عیب یابی برنامه ی شاد توسط معلم طرح خریدخدمات آموزشی انجام می شود...

خدا قوت به شما، ممنون از اطلاع رسانی گسترده تون. بسته اینترنتی۲۰ گیگ فرهنگیان همون هفته اول تموم شد، واقعاً چطور فکر کردن ارسال این همه فیلم و مطلب آموزشی برای ۹ ماه تحصیلی، با ۲۰ گیگ کفایت میکنه؟ هزینه اینترنت هم خیلی بالاست، شاد هم کلاً هنگه و نمیشه استفاده کرد! چه وزیر با تدبیری داریم واقعاً...

 سلام. تو پردیس فاطمه الزهرا اصفهان تیم اختصاصی مصاحبه از دانش آموز دختر پرسیدن اگر بفهمی دانش آموز تو با سه تا پسر خوشگل دوست شده و حتی حاضر نیست یکیش رو هم ول کنه و تو فهمیدی چه کار می کنی باهاش؟ واقعاً تف به غیرت این تیم مصاحبه کننده! با بچه دانش آموز با رتبه ۲۰۰ کنکور اینطوری مصاحبه می کنند؟ واقعاً خجالت داره.

سلام و درود بر شما و کانال بسیار خوبتان. بنده با حدود ٣١ سال سابقه و با حکم مدیر، اول مهر بازنشسته شدم. سرجمع مبلغ حکم اینجانب ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومن شده. اما قانون احکام همسان سازی شامل بازنشستگان ٩٩ نشد. همکاران بازنشسته سال های قبل با این همسان سازی احکامشان از مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر شده. حتی همکارانی که مدیر نبودند. لطفاً صدای من و امثال من را به گوش مسئولین برسانید. باز هم بی عدالتی ....

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg)‌

درد دل یک معلم؛ ما در تعطیلی به سر می‌بریم !

درد دل یک معلم؛ ما در تعطیلی به سر می‌بریم !

صبح یک ساعت زودتر از شروع کلاس بیدار میشوم و مشغول بارگذاری ویس ها ومحتواهای اموزشی هستم که شب گذشته برای ضبط آنها تا پاسی از شب بیدار بوده ام.

از ساعت ۹ صبح تورنومنت مسلسل وار کلاس هایم شروع میشود بدون حتی چند دقیقه فاصله برای سر کشیدن یک فنجان چای سرد شده، یک تنه پاسخگوی ۴۰ دانش آموزم که بیشترین مهارتشان در سرعت چت کردن و کمترین حواسشان به یادگیری است.

بی وقفه تا ساعت ۳ تایپ می کنم، معمولا چند دقیقه فاصله بین کلاس ها دلم خوش است به اینکه بچه ها را با جملات محبت آمیز بدرقه کلاس بعدی کنم و با یک خداحافظی شیک بدرودشان گویم، بلافاصله و با عجله به کلاس بعدی میروم تا محتوای آموزشی آن را با سرعت لاک پشتی نت و کندی پیام رسان های داخلی بارگزاری کنم ….

حالا تایم رسمی مدرسه تمام شده و قسمت سخت ماجرا تازه شروع می‌شود.

باید پیگیر غیبت هایشان باشم و همچون مبصر مظلومی پاسخگوی جیم شدن های گاه وبیگاه برخی شاگردان شیطون به مدیر و معاون محترم مدرسه ..‌‌‌..

الان ساعت نزدیک ۳ هست، هنوز نهار نخوردم و همسر و فرزندانم سر سفره خالی چشم انتظار دستپخت من هستند.

بعد نهار باید به صدها پیام خصوصی که شامل سوالات و اشکال های بچه هاست پاسخ دهم و سپس تکالیفشان را بررسی و آزمون هایشان را تصحیح کنم و نتیجه را مرتب و لیست شده در گروه ارسال کنم تا جوابگوی نگرانی های اولیا باشد، خدای من …. همه انتظار پاسخ سریع دارند و من فقط یک نفرم ….

ساعت ۷ شب شد و باید شروع به ضبط ویس های تدریس فردا کنم، محتوای آموزشی و سوالات آزمون فردا را آماده میکنم و به این فکر میکنم که این حجم از محتوا را با چه ترفندی در تایم محدود یک کلاس آنلاین مدیریت کنم.

هی صدا ضبط می کنیم، تخته‌ نوشته می فرستیم، word را pdf و pdf را به عکس و عکس را به word تبدیل میکنم. آزمون آنلاین طرح می کنم، پاورپوینت می سازم، فیلم می گیرم و ….

نه میکروفن دارم و نه گوشی خوبی که پشتیبان حجم بالای فیلم ها و محتوای آموزشیم باشد، با کمترین امکانات آن هم نه یک بار، نه دوبار، گاهی، چند بار فیلم میگیرم و صدا ضبط میکنم تا بلکه یکی خوب از آب در بیاید. مبادا مثل ماجرای آیلاند دستمایه طنز شود.

چشمانم خیلی میسوزد، از درد چشمانم سرم درد می گیرد، درد کمر و آرتروز گردن امانم رو بریده…..

البته بگویم یکروز یا یک ساعت هم کلاسم را تعطیل نکرده ام مرتب و منظم و با تمام توان راهم را ادامه داده‌ام و می‌دهم ….

گوشی ام سنگین شده و بسختی روشن میشود، وسط کلاس هنگ میکند و خاموش میشود …. باطری اش باد کرده …. نمیدانم چند روز دیگر دوام می آورد.

بیش از یک هفته است که وقت نمیکنم پیامهای دوستان و خویشاوندانم را بخوانم و پاسخ محبتهایشان را بدهم.

وای خدای من …. از همسر و فرزندانم که بکلی غافل شده ام و متهم به بی مهری بی توجهی ام و سر افکنده از صبوری آنها.

اگر بتوانم ناهار یا شام مختصری درست کنم و سر سفره بگذارم خوشحال میشوم چون کار بزرگی کرده ام.

همه اینها یک طرف …. عده ای از اقوام میگویند : "این روزها خوب استراحت میکنید! ... "راستی خبر امروز را شنیدی؟ اخبار گفت پس از بازگشایی مدارس باید این تعطیلی ها را جبران کنید" …

خدایا نجاتم بده …

منبع : پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس

صدای_دانش‌آموزان سلام بر جناب مدیر وبلاگ. قضیه امسال چیه؟

صدای_دانش‌آموزان

سلام بر جناب مدیر وبلاگ. قضیه امسال چیه؟ چرا اینقدر بد معلم میگرفتن تو کنکور؟ ترازهای بالا دعوت به مصاحبه نشدند. آقا هر سال اینطوره؟!

سلام. وقت بخیر. من رشته ی انسانی میخونم و در استان مازندران زندگی میکنم. رتبه ی من 1719 منطقه دو و ترازم هم 9300 شده و غیر از آموزش استثنایی و جغرافیا همه ی کد رشته های دبیری رو زدم. اما متاسفانه دعوت به مصاحبه نشدم! در صورتی که هم تراز علمی لازم هم معدل لازم (68\19) رو که از شرایط فرهنگیان هست دارم! همین طور شنیدم یک نفر با رتبه ی 7000 در شهر محل زندگی من دعوت شده! و اینکه اعلام کرده بودند که یک و نیم برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه میشن! خواهشاً پیگیری بشه چون نتیجه ی زحمات و سه سال درس خوندن منه. و حتی با اعتراض به سازمان سنجش و هسته ی گزینش هم اتفاقی نیفتاد و کاری از پیش نبردم!

#صدای_اولیای_دانش‌آموزان

با سلام

من اولیای دانش آموزی از مدرسه پسرانه تیزهوشان لاهیجان هستم. شهر ما در وضعیت قرمز کرونا به سر می برد. با این حال مدیر مدرسه برای دانش آموزان برنامه امتحانات حضوری گذاشته و بچه ها را می ترساند که نمره ی این امتحانات حضوری خیلی مهم است. برنامه امتحانی را هم برایتان می فرستم. برای همه پایه ها امتحان حضوری در آبان ماه. ماهی که میگویند سونامی کرونا بالاتر هست. برای بچه ها و نوجوانانی که پروتکلها را کمتر رعایت می کنند. در مدرسه که احتمال رعایت پروتکلها را کمتر دارد‌ در شهری با وضعیت قرمز.

لطفاً منعکس کنید.

#صدای_معلمان

سلام. لطفاً پیگیر اضافه تدریس شاغلین از اسفند ۹۸ تا خرداد ۹۹ هم باشید. مابه این پول نیاز داریم. متشکرم

سلام خدمت شما همکار گرامی. خدا قوت و خسته نباشید. همکار محترم لطفاً اگه امکان داره در این مورد اطلاع رسانی کنید تا مشکل به دست وزیر برسه : کتاب اقتصاد دهم ادبیات با این شرایط کلاً عوض شد. بدون آنکه امکان برگزاری کلاس ضمن خدمتی و یا کارهای دیگری باشد. متاسفانه تا چند وقت پیش سایت کتب درسی جهت سفارش کتاب و خرید تکی فعال نبود و حال که این سایت فعال شده است متاسفانه کتابی برای خرید موجود نیست؟ آخه این چه مدیریتی هست که معلم باید به دنبال تهیه ی کتاب برود؟ و آن هم با چندین برابر قیمت. تبلت و موبایل جهت آموزش مجازی پیشکششون. لااقل یه کتاب را برای معلم تهیه کنند و یا در سایت برای خرید در دسترس قرار دهند. منِ معلم از چه طریقی تدریس کنم؟ بروم پی دی اف کتاب را پرینت بگیرم بااین شرایط اقتصادی؟ و اصلا مگه معلم جزو نظام آموزشی نیست که این همه بی توجهی را حتی در خرید کتاب بوجود آوردند؟

با عرض سلام و وقت بخیر. مشکل نگارش دریافت ابلاغ بویژه برای همکاران انتقالی هنوز برطرف نشده درحالیکه به پایان ماه نزدیک میشویم و همکاران از ۱۵ شهریور در حال تدریس در مناطق جدید خود هستند. اگه امکانش هست لطفا از مراجع مربوطه پیگیری و اطلاع‌رسانی فرمایید تا همکاران از استرس و نگرانی خارج شوند.

FarhangianNews1 اخبار فرهنگیان (https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

درباره معلمی که به 45 ضربه شلاق محکوم شد: از معلولیت در راه مدرسه تا حکم شلاق با شکایت وزیر!

https://uupload.ir/files/ncst_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87.jpg

درباره معلمی که به 45 ضربه شلاق محکوم شد: از معلولیت در راه مدرسه تا حکم شلاق با شکایت وزیر! 

رضا نهضت که با شکایت وزیر آموزش و پرورش و معاونش به 45 ضربه شلاق محکوم شده است، از معلمان باسابقه آموزش و پرورش است.

او زمستان سال 1390  در مسیر رفتن به مدرسه دچار سانحه شد و پاهایش آسیب دید. بعد از سه سال مداوای ناموفق، پای چپ او را قطع کردند و پای راست اش نیز همچنان دچار معلولیت است. رضا نهضت در مقطع دکتری تحصیل می کند و در مرحله نگارش پایان نامه است.

او با راه اندازی کانالی در تلگرام https://t.me/hrhesab2  به نقد عملکرد مسوولان آموزش و پرورش می پرداخت که با شکایت وزیر آموزش و پرورش (محسن حاجی میرزایی) و معاون وزیر (علی الهیار ترکمن) به اتهام توهین به مقامات به 45 ضربه شلاق محکوم شد.

با انتشار این خبر، موجی از انتقادات برخاست و نهایتاً وزارت آموزش و پرورش از شکایت خود صرفنظر کرد.

Khazaronline

خزرآنلاین