تسهیلات قرض‌الحسنه اعتباری «کالا کارت» فرهنگیان

تسهیلات قرض‌الحسنه اعتباری «کالا کارت» فرهنگیان

وزیر آموزش‌وپرورش از انعقاد تفاهم‌نامه تسهیلات قرض ‌الحسنه اعتباری کالا کارت فرهنگیان با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد.

همه فرهنگیان تا سقف صد میلیون تومان می‌توانند <کالا کارت> دریافت کنند و از فروشگاه های طرف قرار داد کالا مورد نظر را تهیه نمایند.

کارمزد 4 %

اقساط 9، 6، 12، 18 ماهه

بدون نیاز به سپرده

تنوع بالای پذیرندگان (لوازم خانگی، فرش و مبلمان، کلینیک دندانپزشکی، شهریه مدارس غیر انتفاعی و....)

لیست پذیرندگان و فروشگاه های طرف قرارداد در سایت:

www.qmb.ir

معاون وزیر آموزش و پرورش:

معلمان مدارس غیردولتی منتظر استخدام نباشند

معاون وزیر آموزش و پرورش:

استخدام معلمان مدارس غیردولتی در دولت غیرممکن است. با این وجود دولت و وزارت آموزش و پرورش طرحی به مجلس ارائه داده‌اند که اگر این طرح مصوب شود، معلمان مدارس غیردولتی می‌توانند هفته‌ای ۲۵ ساعت و با حقوق و بیمه کامل فعالیت داشته باشند.

همچنین در زمینه ساماندهی آموزشی نیرو‌ها و معلمان مدارس غیردولتی توافق‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا کردیم تا در موضوعات آموزشی و تربیتی سطح سواد و مهارت معلمان مدارس غیردولتی را ارتقا دهیم و اجرای این توافق‌نامه موجب استانداردسازی سواد آموزشی معلمان مدارس غیردولتی می‌شود.

پوبش_فـرهـنـگـیـانـ

وام ۱۰۰‌ میلیونی برای فرهنگیان بدون ضامن!

وام ۱۰۰‌ میلیونی برای فرهنگیان بدون ضامن!

مقدم زاده، سرپرست اداره کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

در همه مناطق، نواحی و شهرستان‌ها یک صندوق وام ضروری داریم که از محل پاره سهام‌هایی که همکاران از حقوق خود پرداخت می‌کنند، تأمین می‌شود. از این رو ارائه وامی با سود صفر درصد، به میزان سه برابر پولی که فرد در صندوق گذاشته وجود دارد.

در دوره جدید خدمات، عدد تفاهمنامه با بانک ملی برای ارائه وام به فرهنگیان هفت برابر شده و تا ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. در حال حاضر سقف وام اعطایی به فرهنگیان به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است

در تفاهمنامه جدید با بانک ملی برای بازپرداخت دیگر نیازی نیست که ماه به ماه به بانک مراجعه شود، بلکه بازپرداخت تسهیلات از طریق کسر از حقوق اعمال می‌شود

شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور

شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور

طبق قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته اند و در هر مورد حق بیمه مذکور را به سازمان پرداخته باشند، بدون شرط سنی می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

همچنین چنانچه کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی قبل از رسیدن بیمه شده شاغل در کارهای سخت و زیان آور به سابقه مقرر (۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب برای کارهای سخت و زیان آور) فرسایش جسمی و روحی وی را ناشی از اشتغال به کارهای سخت و زیان آور تشخیص دهند، فرد بیمه شده می تواند درخواست بازنشستگی کند. بر این اساس هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور ۱.۵ سال محاسبه خواهد شد.

کارگروه وحدت برای بازنشستگان سراسر کشور

شرایط و نحوه بازنشستگی مردان

۱- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌تواند با حداقل حقوق پایه و بیشتر بازنشسته شود.

۲- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و زیر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه متناسب با تعداد سال‌های پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شود.

۳-فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه

در شرایطی که فرد زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند سابقه خود را با خرید حق بیمه تکمیل کرده و با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شود.

۴- فرد تحت پوشش با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه با حقوق کامل باز نشسته می‌شود.

۵-فرد تحت پوشش بدون شرط سنی با ۳۵ سال سابقه خدمت می‌تواند بازنشسته شود.

حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه درتعیین مستمری ۳۵ سال است.

کارگروه وحدت برای بازنشستگان سراسر کشور