تجمع جمعی از فرهنگیان شهرستان فیروزه برای پیگیری مطالبات

https://s2.uupload.ir/files/%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9_%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C_230.jpg

تجمع جمعی از فرهنگیان شهرستان فیروزه برای پیگیری مطالبات

جمعی از فرهنگیان شهرستان فیروزه برای پیگیری مطالبات خود در محل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند.

در این تجمع حدود ۲۰۰ نفر از معلمان شهرستان فیروزه مراتب اعتراض و گلایه مندی خود را به نحوه پرداختی‌های اسفندماه گذشته، اجرای قانون طرح رتبه بندی و نحوه قرار گیری در رتبه‌ها و مسائل رفاهی و بیمه‌ای را مطرح کردند.

«نوری» رفت اما مقصر اصلی در سمت خود باقی مانده!

«نوری» رفت اما مقصر اصلی در سمت خود باقی مانده!

جای این سؤال جدی وجود دارد که چرا با وجود گذشت ۱۶ روز از اعلام وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مقصر بودن معاونت برنامه‌ریزی این وزارتخانه، معاون برنامه‌ریزی این وزاتخانه و با وجود استعفای نوری همچنان با خاطری آسوده در مقام خود باقی مانده است؟

هم‌اکنون انتظار جامعه فرهنگیان برخورد با مسببان این سوءمدیریت در وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و  برکناری تمام افراد مقصر است.

همچنین این انتظار را از رضا مراد صحرایی سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش دارند که بدون مماشات و تعارف، سایر مسببان این سوءمدیریت در آموزش و پرورش را برکنار کند چرا که ادامه فعالیت افراد کم‌تجربه و مسبب در ماجرای اخیر باز هم می‌تواند آموزش و پرورش را با چالش مدیریتی بزرگ دیگری مواجه کند!

پوبش_فـرهـنـگـیـانـ

احتمال برکناری وزیر آموزش و پرورش قوّت گرفت

https://s2.uupload.ir/files/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84_%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C_6t19.jpg

احتمال برکناری وزیر آموزش و پرورش قوّت گرفت

اخبار تسنیم از برخی منابع حاکیست که احتمال کنارگذاشتن یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش قوّت گرفته است.

دولت آیت‌الله رئیسی پس از ۱۱ سال و در حالی که موضوع رتبه‌بندی معلّمان در دولت‌های پیشین معلّق و بدون پیگیری جدی تقریباً مسکوت گذاشته شده بود، این مهم را در سال ۱۴۰۱ تحقق بخشید و موضوع را عملیاتی  کرد.

این مسئله اتفاق مهم و شیرینی برای معلّمان بود که با رفع برخی نواقص و کاستی‌های آن می‌توانست بهتر و تکمیل‌تر شود، امّا بی‌تدبیری وزارت آموزش و پرورش در انتهای سال ۱۴۰۱ در واریز حقوق معلّمان، باعث نارضایتی و گلایه بسیاری از مدرّسان مدارس شد.

پیرو این اتفاق تلخ، رئیس‌جمهور به مسئله ورود و به معاون اوّل دستور داد که موضوع را بدون اغماض بررسی و مقصّر ماجرا را شناسایی و معرفی کنند. معاون اول پس از بررسی به رئیس‌جمهور گزارش داد که مقصر اصلی در این زمینه وزارت آموزش و پرورش بوده است.

همزمان، رئیس‌جمهور بر ضرورت جبران اتفاق رویداده و پرداخت حقوق معلمان تاکید کرد که این مسئله طی روزهای گذشته به جریان افتاده و در حال انجام است.

امّا اخبار رسیده به خبرنگار تسنیم حاکیست که رئیس‌جمهور بر ضرورت برخورد جدّی با مقصّران این امر تاکید دارد و احتمال برکناری وزیر آموزش و پرورش طی روزهای آینده نیز وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی در پیام نوروزی خود نیز تاکید کرده بود که "هیچ‌ کدام از مدیران دولتی چک سفید دریافت نکردند که به صورت مستمر در دولت و در دستگاه‌ها حضور داشته باشند، بلکه به صورت مستمر در معرض ارزیابی هستند".

 کانال فرهنگیان

حمله یک نماینده مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق معلمان

حمله یک نماینده مجلس به رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره حقوق معلمان

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم شازند توئیتی در انتقاد به اظهارات اخیر میرکاظمی نوشت:

«میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه: می توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد برسانیم.

از مدیریت پرداخت یک ماه حقوق معلمان عاجز و ناتوانید، آن وقت این ادعای درشت را دارید!؟».

پوبش_فـرهـنـگـیـانـ

سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش از دست وزیر آموزش و پرورش خارج شده است

سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش از دست وزیر آموزش و پرورش خارج شده است

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

اعضای این کمیسیون از نحوه رتبه‌بندی معلمان و محاسبه پرداختی‌های این طرح و نیز تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان تا پیش از پایان سال گله‌مندی زیادی دارند، اما به طور جدی پیگیر این دو موضوع مهم در شروع کاری مجلس خواهند شد.

احساس می‌کنیم سکان هدایت وزارت آموزش و پرورش از دست وزیر آموزش و پرورش خارج شده است، وزیر آموزش و پرورش نه تنها هنوز نتوانسته رتبه‌بندی معلمان را به طور کامل اجرا کند بلکه در رابطه با نحوه پرداخت‌ها نیز عملکرد ضعیفی داشته و در نخستین جلسه کاری سال جدید وزیر آموزش و پرورش باید در این مورد پاسخگو نمایندگان مجلس باشد.

البته از سازمان برنامه و بودجه کشور نیز این انتظار وجود داشت که برای پرداخت منابع مالی رتبه بندی معلمان، مطابق اجرای طرح رتبه بندی حق وحقوق تعیین شده به موقع و کامل پرداختی‌ها را مدیریت می‌کرد.

پوبش_فـرهـنـگـیـانـ