صدای_معلمان

صدای_معلمان

بنام خدا. بنده فرهنگی هستم از استان لرستان، دارای ۲۸ سال سابقه خدمت، چند ساله که تقاضای بازنشستگی  پیش از موعد دارم. چه با سنوات ارفاقی و چه بدون سنوات ارفاقی. چون بیمار هستم و ادامه خدمت برایم سخت و طاقت فرسا شده است. ولی هر زمان مراجعه کردم و درخواست دادم با جواب منفی روبرو شدم و کارگزینی محل خدمت میگه از سال ۱۳۹۴ به بعد، قانون بازنشستگی پیش از موعد که در قانون برنامه ششم هم آمده اجرا نمیشه. ولی در خبرها دیدم که یکی از همکاران محترم گفته بودن که توانسته اند پیش از موعد بازنشسته شوند. لذا بدینوسیله خواستم خواهش کنم اون همکار محترم در جواب بنده بفرمایند چگونه عمل کرده اند و چه مراحل اداری رو پشت سر گذاشته اند که موفق به این امر شده اند؟ چون من مطمئن هستم این سوال و خواسته ی خیلی از عزیزان همکار است. بی نهایت سپاسگزارم.

با سلام و تشکر از شما. بنده با ۲۸ سال سابقه امسال به دلیل بیماری، بازنشستگی پیش از موعد گرفتم و علی رغم علاقه ی زیاد به تدریس متاسفانه نتوانستم کارم را ادامه دهم و گویا ما بازنشستگان شامل طرح رتبه بندی نمی شویم. از مسئولان خواهشمندم در این مورد تجدیدنظر بفرمایند.

با سلام. پس ما خدمتگزاران چی؟ ما جزو این جامعه فرهنگیان نیستیم و از این وضع موجود اقتصاد کشور عزیزمان ایران در این تورم و گرانی رنج نمی بریم که در هیچ طرحی که از طرف وزارت آموزش و پرورش در این چند سال چه از رتبه بندی گرفته تا اعمال مدرک تحصیلی و غیره بی بهره باشیم؟ با تشکر از مدیر کانال. لطفاً پیگیری نمایید.

سلام. طرح حمایت از حقوق معلولین مصوب مجلس که در تمام ادارات، کامل اجرا میشود در آموزش و پرورش متأسفانه سلیقه ای اعمال شده. به این نحو که ماده ۲۸ این طرح که کاهش ساعت کار معلولین شاغل هست اجرا نمیشود. در پیگیری ها پاسخ داده شده که سازمان امور استخدامی بر این قانون ایراد گرفته که معلم نباید معلول باشد !پس شامل کاهش ساعت نمیشود!

اول اینکه شرط سلامت نسبی همچون شرط سنی از شروط استخدام است و پس از ۲۰ سال خدمت ممکن است افرادی دچار معلولیت شوند و مانند این است که بگوییم چون شرط استخدام جوان بودن هست همه معلمان ۵۰ ساله اخراج شوند. دوم اینکه حتی در استخدام اولیه هم درصدی به معلولین اختصاص دارد. سوم اینکه نمایندگان مجلس اغلب کارشناس هستند و طی جلساتی قوانین را بررسی میکنند و این مصوبه هم شامل همین روال است. چطور کارمندی از یک سازمان با سلیقه خودش مصوبه را زیر پا میگذارد و وزارت آموزش و پرورش هم در عوض دفاع از حق معلمان به استقبال این تخلف میرود؟ لطفاً صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.

سلام من دبیر زبان انگلیسی با ۵ سال و ۶ ماه سابقه، حقوق دریافتیم یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است. متاهل و خانمم بارداره. فقط هزینه سونوگرافی، آزمایش و ویزیت متخصص در ماه ۲ میلیونه! واقعاً باید دزدی کنیم؟! کدوم نهاد حقوقش اینجوریه؟ هزینه زندگی و خرج و خورد و خوراک و کرایه خونه هم به کنار ... فرقی نیست بینمون آقای "خدیش". همه بدبختیم. دیگه هیچ معلمی انگیزه تدریس نداره. دلیل عقب ماندگی جامعه اینه. اگه به معلمان برسید جامعه هم مطمئناً متحول میشه.

FarhangianNews1

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.