نومعلمان ایرانی با حقوق ۶ میلیون تومانی، همچنان زیر خط «مطلق فقر»

نومعلمان ایرانی با حقوق ۶ میلیون تومانی، همچنان زیر خط «مطلق فقر»

آمار‌های غیر رسمی نشان می‌دهند اکنون حدود ۴۲ میلیون نفر ایرانی، اکنون زیر خط «فقر نسبی» زندگی می‌کنند.

مطابق تعاریفی که برنامه توسعه سازمان ملل متحد از «فقر» و «فقر مطلق» در سطح جهان به دست می‌دهد، درآمد روزانه کمتر از ۱.۹ دلار آمریکا به ازای هر فرد، برابر با قرارگرفتن فرد در زیر «خط فقر مطلق» قلمداد می‌شود.

با احتساب دلار حدود ۳۰ هزار تومانی، هر ایرانی که روزانه کمتر از ۵۷ هزار تومان و ماهانه کمتر از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد، زیر خط «فقر مطلق» قرار دارد.

بنابراین یک معلم ایرانیِ متاهل با ۲ فرزند که ماهانه باید حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق بگیرد نیز همچنان زیر خط «فقر مطلق» جهانی زندگی می‌کند.

_فرهنگیان

*به بهانه حضوری شدن مدارس*

*به بهانه  حضوری شدن مدارس*

*معلمان خواهندآمد.*

 اما بدون نایلون و صندلی و...!!!!

قابل توجه بانک ها و ادارات.....!!!!!!

معلمان می آیند ،ا ما نه با گذاشتن صندلی مقابل درب اتاق، نه با نایلون کشیده و صحبت از پشت آن، نه جواب سر بالا به بهانه کرونا!! مثل همیشه با واژگانی نرمتر از حریر و لطیف تر از گل، با جانم و عزیزم، با مهر و محبت پدرانه و مادرانه، با صدایی به رنگ آبی آسمانی و نصایحی دلسوزانه، نه عتاب دارند و نه خطاب، فقط محبت است و بس!!

همان معلمانی که مدتها مورد تیر طعنه‌ها و تهمت ها بودند؛ بازگشتند اما با چشمانی کم سوتر که هدیه ناشاد شاد بود!! معلمان، برگشتند هر چند عافیت طلب و راحت طلب خطابشان کردند. جامعه فرهنگی؛ امروز به کلاس‌هایی می روند که یک یا دو یا پانزده و بیشتر دانش آموز دارد تا برایش از ناگفته ها بگوید، مثل همیشه باز هم گفتنی ها را معلمان می گویند، برای نسلی که کمی قدرنشناس اند و شاید باز هم فردا مورد عتاب و خطابشان قرار دهند، زیرا دست شان نمک ندارد!! بدون اینکه بدانند جایگاه فردایشان را مدیون معلمانند!!

آری! معلمان؛

مظلومانه، بی ادعا و ساکت؛

نه مدافع  لقب گرفتند نه ایثارگر!! حتی اگر مثل امروز در میدان مین کرونا باشند!!

آری معلمان در کلاس هایی بدور از کولر گازی و آبی(شبیه مقامات) حتی در اوج گرما حتی بدون چرخش یک پنکه ساده، عرق ریزان زیر گرمای نفس گیر ماسک باز هم مشق عشق می کنند!

نه نگهبانی درب ورودی مدرسه هست؛ نه کسی برای ممانعت از ورود، نه خبری از حفاظهای نایلونی هست، نه آهنگی و نه رقصی، نه فیلمی و نه عکسی!! حتی اگر وزیر با عدول از مواضع قبلی الزام نکند، اما معلمان ملزمند که بیایند!!

راستی خبر دارید بسیاری از کسانی که تا دیروز معلمین را بخاطر تعطیلی شماتت می‌کردند، امروز از ترس بیماری جرات نمی کنند فرزندشان را به مدرسه بفرستند...

آری ما همانیم که امروز خود و خانواده را برای تعلیم و تربیت فدا می کنیم، هر چند سوگند پزشکی نخورده ایم اما درس انسانیت خوانده ایم و امروز انسان تربیت می کنیم حتی با کرونا، حتی با ضریب بالای ابتلا، حتی با داشتن بیماری های ریز و درشت!!

آری!!

بدون امکانات، امروز معلمان در خط مقدم هستند.

شاید روزی برسد ؛

جامعه ما بداند سعادتش در ارزش معلمانش است.

تقدیم به معلمان ومدافعان همیشه عاشق عرصه ی تعلیم و تربیت در وانفسای کرونای بی‌رحم

_فرهنگیان

#صدای_معلمان برادر گرامی وارجمند شما که همش میگید استمرار نزنید از طرف خودت حرف بزن .....

#صدای_معلمان

برادر گرامی وارجمند 

شما که همش میگید استمرار نزنید از طرف خودت حرف بزن .چکار به بقیه دارید .شما یا زوج فرهنگی هستید .یا معلمی شغل پنجم و ششم شما در حین خدمت بوده .یا ملک و املاک زیاد دارید آیا شما حاضر هستید ما برویم سوپر باز کنیم و میوه بفروشیم .یا آبرومندانه تدریس کنیم .آخه چکار کنیم .از مجبوری استمرار می زنیم .سی سال صادقانه خدمت کردیم حالا برویم بنگاه بزنیم و هر روز دروغ بگیم و سوگند بخوریم .

وقتی نمایندگان مجلس تاشصت و پنج سالگی تصویب کردند و شورای نگهبان تایید کرده چرا شما حسادت میکنید

معلم کارش تدریس و تعلیم و تربیت است

-بازنشستگان خیر تامین ۵۰ هزار نیروی انسانی

لطفاً خیر نباشید، لطفاً به کار باز نگردید.

اجازه بدهید راه برای جوانانی که بی هیچ آینده ای دارند وارد میانسالی میشوند باز شود.

و من الله التوفیق

=از همکاری که خیلی قشنگ نوشته

به معلمانی که مدرک دانشسرا و تربیت معلم در ابتدای خدمت داشتند   و الان از معلمین نمونه ی کشوری هستند  ،در حقشون  ظلم میشه در رتبه بندی ، بسیار ممنون و سپاسگزارم که بالاخره  کسانی هستن که متوجه  زحمات  و تلاش اونها هستن  و سختی های اون زمان رو بازگو کردند .

=برای اضافه کردن حقوق کارگران یک شب تا صبح بیدار بودند و بالاخره به این نتیجه رسیدند که یک شبه ۵۷ درصد به حقوقشان اضافه شود

برای معلمان ۱۱ سال  دارند بحث می کنند و جلسه می گذارند حالا که به نتیجه دارند می رسند خود وزارت سنگ جلوی اضافه کردن حقوق معلمان می اندازد

دیگه اضافه کردن حقوق که این همه بهانه نمی خواد

=بازنشسته ام از ۲۰ ابان رفتم کلاس ۷ تومن دادن اونم کلاس اول

واقعا متاسف هستم

هزینه سرویس بدم چقدر برام میمونه مگر

=با سلام

از دست اندرکاران سامانه سجفا خواهشمندم فیلم آموزشی جدید و با کیفیت صدایی بهتر را در سامانه قرار دهند؛من که از ویدئویی که در ارتباط با ثبت درخواست بازنشستگی بود حقیقتاً هیچی متوجه نشدم چون هم مال سال قبل بود و هم اینکه کیفیت صدا به حدی پایین بود که نمی شد همزمان هم به صدا گوش داد و هم فرمها را دید.

=لطفا اضافه کاریهای بهمن و اسفند رو زودتر پرداخت کنید

=سلام من ویکی ازهمکاران هم سابقه هستیم ایشان چند سال قبل با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شد و بلافاصله پاداش شو گرفت و یک آپارتمان خرید من امسال بازنشسته میشم همیشه به من میگه آیا پاداشی که شما بعد یک یا دوسال بگیری یک آپارتمان میشه ؟؟؟...!!!!!!

همکاران عزیز بارسیدن به ۳۰ سال خدمت بلافاصله بازنشسته بشین بااین وضع تورم و دیردادن پاداش امروز از فردا بهتراست تا لااقل جای یک جوان تحصیل کرده تشنه کار را نگیریم .

=سلام و عرض ادب.   پیش نویس  آیین نامه ای که برای رتبه بندی تهیه شده سرتاسر ایراد اساسی داره و مرزهای بی عدالتی را درنوردیده  بنابراین لازم است دچارتغییرات جدی و اساسی بشه

=سلام وقت بخیر تبریک سال نو لطف کنید پیگیری بفرمایید چرا در ردیف رتبه بندی نیروهای اداری محض آموزش و پرورش قرار نگرفته اند اگر قرار نیست با فرهنگیان رتبه بندی بشن با نیروهای وزارت کشور همسانسازی بشن.با تشکر

=با عرض سلام خدمت شما همکاران گرامی،بنده در بهمن ماه از فروشگاه ...  شعبه چهارراه میدان بار  خرید حضوری داشتم و همان زمان مبلغ فاکتور را نیز پرداخت کردم و چون بازنشسته هستم به من اعلام کردند که تا سقف ۱۵۰۰۰۰۰ تومان حق خرید اقساطی دارم و من عدم تمایل به خرید اقساطی را اعلام کردم حالا با وجود این که من مبلغ خرید را با کارت صادرات پرداخت کرده ام صندوق بازنشستگی اقدام به کسر اقساطی از حقوق من نموده است لطفاً در خرید از این فروشگاه و یا هر شعبه دیگر این فروشگاه زنجیره ای دقت بیشتری نمایید تا مثل من این کلاه گشاد به سرتان نرود ،در ضمن هرجا مراجعه کردم پاسخگو نیستند

=فرم شایستگی معلمان که توسط داتش آموزان باید تکمیل شود !!!

 

معلم من از تدریس لذت می برد!!

معلم من می داند چه می کند !

معلم من رفتارش دوستانه است !

معلم من طوری تدریس می کند که بهتر یاد بگیریم!

معلم من صبور است و مرا درک می کند !

=دانش آموزی که به سن عقلی و قانونی نرسیده است ،  در مورد معلم نظر بدهد !؟

=تا حالا شده ارباب رجوع  که همه دارای سن عقلی و قانونی هم هستند در مورد کارمند اداره ای فرم نظرسنجی تکمیل کنند ؟

در مورد پرستار و بانکی و کارمند استانداری و بخشداری و ادارات ؟؟؟؟

می خواهید معلمان را به استثمار دانش آموزان و اولیا در آورید؟؟؟

-چرا برای انتخاب وزیر ، از معلمان نظرخواهی نمی کنید؟

وزیر من مرا درک می کند؟؟؟؟

وزیر من برای پیگیری رتبه بندی در جلسه کمیسیون آموزش شرکت می کند ؟؟؟

وزیر من به وعده ای که می دهد عمل می کند ؟؟؟

وزیر من دروغ نمی گوید ؟؟؟

اولویت وزیر من پیگیری مشکلات من است ؟؟؟؟

وزیر من می داند چه می کند !!؟؟؟

=با سلام و تبریک سال نو حضور کلیه همکاران

لطفاً مسئولین محترم واضح اعلام بفرمایند که منظور از برگزاری کلاس های حضوری چیست

آیا مانند قبل از کرونا همه دانش آموزان باید همزمان در مدرسه حاضر باشند یا به صورت گروه بندی شده و با رعایت فاصله فیزیکی و ...؟

اگر مسئولی این مطلب رو میخونه لطفا زودتر به صورت واضح و شفاف اعلام کنه، نه به صورت کلی میگن حضوری ولی در عمل پایه نهم و دوازدهم اونم به صورت گروه بندی شده حضوری میشه!!

-تاثیر برابر 50 درصدی کنکور و 50 درصدی معدل دوره ی متوسطه دوم  اقدام ارزشمندی است که هم می‌تواند نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم نمایندگان  مجلس را تامین کند.

=سلام قرار بر این بود تا 6 فروردین پنج‌ماه اضافه کار شاغلین پرداخت شود چرا بهمن رو واریز نمی کنید

=باسلام خدمت همکاران عزیز وتبریک عید نوروز. انشالله در تمام مراحل زندگیتون موفق وپیروز باشید.

آدم متعجب میشه از مسئولان وزارت آموزش و پرورش یک روز میگن ادامه تحصیل ندهید یه روز میگن در رتبه بندی مدرک مهم است.

مورد بعدی چرا خدمت در منطقه محروم سهمی در رتبه‌بندی نداره. همکاری که 30 سال در مناطق محروم گذرانده چرانباید با همکاری که از ابتدادر مناطق برخوردار خدمت کرده فرقی کند. التماس تفکر برای مسئولان داریم.

=چرا پاداش پایان خدمت رو نمیریزن

والا ما هم جوانی خود را در خدمت آموزش و پرورش گذرانده ایم. الان نیازمند این مبلغ هستیم.

=تولیدات محتوای درسی و کمک درسی در شرایط آموزش مجازی با زحمات و ابتکار و خلاقیت زیادی بوسیله ی همکاران انجام شد که متاسفانه در رتبه بندی هیچ امتیازی برای آن در نظر گرفته نشده مگر   نوشتن  چند مقاله و کتاب چه ارزشی  دارد که رتبه بندی بر مبنای آن بنا   شده است  ؟!

=شرایط نوشتن کتاب و مقاله در رتبه بندی و عدم توجه به  امتیاز ارزشیابی سالانه برای معلمان  بر خلاف عدل و انصاف است.

#صدای_معلمان سلام و تبریک سال جدید این اطلاعاتی که بعنوان محل اسکان در کل کشور وزارت اعلام کرده

#صدای_معلمان

سلام و تبریک سال جدید این اطلاعاتی که بعنوان محل اسکان در کل کشور وزارت اعلام کرده خانه معلم هیچکس حتی جواب تلفنهای اعلام شده را نمی دهد چرا اینقدر معلمان را تحقیر می کنید

=با سلام و تبریک سال نو

چرا اضافه کار بهمن و اسفند را واریز نمیکنن؟

=سلام لطفا پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پرداخت کنید این چه وضعه برای ما درست کردین حقوق ناچیز.....

هر ماه مبلغی برای باز نشستگی کم کردن 10 ماه  گذشته پرداخت نشده

=باسلام وارادت وعرض شادباش نوروز 1401

از مدیریت آموزش وپرورش استان تقاضاداریم

اینهمه نیرو سال گذشته تعیین تکلیف شدن .چرا فکری بحال ما مظلومان واقع شدگان آموزش دهنده های بعد نود و دو برنمیدارن.از شما مدیریت محترم خواهش میکنیم نسبت به تعیین تکلیف ما اقدام نمایید.باتشکر

=سلام .خواستم بدانم چرا خانه ی معلم در سراسر کشوررا به غیر فرهنگی هم می دهند

هروقت مراجعه می شود پر است و فرهنگیان باید بدون جا باشند

=باسلام وعرض تبریک سال نو لطفا  مسئولین  محترم  حق الزحمه  کارورزی  هنرستان کاردانش را که ازسال گذشته است  که این‌ هم حق التدریس می باشد واریز نمایید  بخدا حق الناس  است.باتشکر

=با سلام وتبریک سال نو به همه عزیزان من یک هنرآموزهستم که تعطیلات تابستان دراوج گرما کارآموزی هنرستان راانجام دادم ولی هنوزحق الزحمه واریز نشده تو رتبه خدا واریز کنید به پولش نیاز دارم

=با سلام و عرض ادب و تبریک سال نو.

رتبه بندی معلمان ؛ #تکالیف منهای #حقوق !!!!

رتبه بندی معلمان ؛ #تکالیف منهای #حقوق !!!!

سید اسماعیل قاضی

حق و تکلیف همزاد و همپای یکدیگرند هیچکدام بدون دیگری معنا ندارد . از اینروست که شرعا ، عرفا و عقلا باید بین حق و تکلیف تناسب وجود داشته باشد . همانگونه که بین جرم و مجازات باید تناسب وجود داشته باشد ...

اخیرا متن و جداولی با عنوان پیش نویس آیین نامه رتبه بندی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که حاوی نکات قابل تأمل و البته نگران کننده ای است که در ادامه به یکی دو مورد اشاره خواهم کرد .

پیش از این معلمان و فعالان صنفی نسبت به #سلاخی کردن لایحه رتبه بندی هشدار داده بودند ولی فریادها به جایی نرسید و لایحه به ضعیف ترین شکل ممکن تدوین و تصویب شد .

پیش بینی می شد که وزارت آموزش و پرورش با هدف #صرفه_جویی و کاستن از بار مالی آن با تدوین آیین نامه ای #سختگیرانه و تنگ نظرانه عملا راه ورود معلمان به رتبه های بالا را سد نماید که گویا متاسفانه این پیش بینی در حال تحقق یافتن است . . .

در این پیش نویس عواملی مانند #پژوهش # تالیفات # مقالات پر رنگ دیده شده و #مدرک_تحصیلی شرط ورود به رتبه های بالاست که ذیلا علل مخالفت خود را تشریح می کنم .

اولا : اگر تدوین کنندگان این پیش نویس فقط یکبار به خود زحمت می دادند و اساسنامه و #اهداف وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم را مطالعه می کردند ؛ می فهمیدند که اهداف وزارت آموزش و پرورش بیشتر ناظر به #مسائل #تربیتی ست نه پژوهشی و تولید علم و موضوعاتی از این دست .

#پژوهش ، #تولید_علم و چاپ #مقاله و ...جزو اهداف #وزارت_علوم ، تحقیقات و فناوری ست نه آموزش و پرورش .

ثانیا : تعیین شرط مدرک تحصیلی دکتری برای اخذ رتبه های بالا نه تنها لطفی به دارندگان این مدارک نکرده بلکه بیش از 60 درصد معلمان را از ورود به آن رتبه ها محروم کرده است که این خود نافی #عملکرد_رقابتی ست . وقتی که همین یک شرط مانع اخذ آن رتبه ها می شود چه لزومی دارد معلم در سایر شاخص ها خود را ارتقاء بدهد ؟؟؟

 

ثالثا : وقتی که هیچ ارتباط و نسبتی بین رتبه بندی و هیئت علمی دانشگاهها از نظر #حقوق و #مزایا وجود ندارد چرا باید تکالیف و الزامات استادان دانشگاه مانند داشتن مدرک دکتری و تالیف و مقاله و ...  به معلمان که یک چهارم اساتید دانشگاه حقوق نمی گیرند تحمیل شود ؟؟؟

رابعا : در آموزش عمومی بالاترین مدرک یک دانش آموز مدرک #دیپلم است که یک معلم دارای مدرک کارشناسی از نظر تحصیلات دو مقطع از دانش آموز بالاتر است بنا براین همین مدرک کارشناسی در آ پ #متعارف و #کافی ست . اما در دانشگاه یک استاد دانشگاه با یک دانشجوی دکتری تقریبا همپایه اند .

خامسا : متاسفانه تدوین کنندگان این پیش نویس هیچ توجهی به دارندگان مدرک دکتری در آ پ نکرده اند فقط با #سد کردن راه سایر معلمان به رتبه های بالاتر به زعم خودشان خیال کرده اند که به دارندگان مدارک دکتری خدمت و لطف کرده اند !!!!

اگر واقعا راست می گویند یک #امتیاز_ویژه برای این عزیزان در نظر بگیرند ؛  محروم سازی اغلب معلمان به رتبه های بالا که سودی برای اینها ندارد .

خلاصه و چکیده این آیین نامه اینست که " از این پس معلمان عزیز از همه نظر مِن جمله #عناوین و #تکالیف با اساتید دانشگاه برابرند بجز #حقوق و #مزایا !!!!!

عجب عدالتی !!!! عجب منزلتی !!!!

پیشنهاد : برای مدارک بالا #امتیاز در نظر گرفته شود اما راه برای ورود معلمان با مدارک پایین تر همچنان باز باشد تا این افراد بتوانند با #توانمند_سازی و #ارتقاء سایر شاخص ها به رتبه های بالاتر برسند . اگر بناست که بین معلمان انگیزه و رقابت ابجاد شود باید رتبه های بالاتر #دست_یافتنی باشد .