حکم ناعادلانه‌ی بازخرید و اخراج محمد حبیبی را لغو کنید

حکم ناعادلانه‌ی بازخرید و اخراج محمد حبیبی را لغو کنید

محمد‌ حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان خبر داده که ظهر امروز حکم اخراج و بازخریدش را دریافت کرده است. او چند روز پیش هم از ابلاغ تلفنی! این حکم خبر داده بود.

صدور این حکم ناعادلانه آنهم نه از سوی دستگاه قضایی بلکه از سوی نهادی که قاعدتاً باید مدافع حقوق مادی و معنوی معلمان باشد، یعنی آموزش و پرورش، بسیار قابل تأمل و تعجب برانگیز است. خصوصاً آنکه صدور حکم بازخرید و اخراج محمد حبیبی آنطور که در حکم وی آمده است به استناد بند ۳۳ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری صورت گرفته است؛ یعنی دقیقاً همان اتهامات ناروایی که چهار سال پیش از سوی دستگاه قضایی به وی منتسب و منجر به صدور حکم زندان گردید.

صدور چنین حکمی حتی به فرض آنکه تحت فشارهای خارج از آموزش و پرورش هم صورت گرفته باشد، کوتاهی و عدم مسئولیت پذیری آموزش و پرورش در حمایت حقوقی و صیانت از معلمی که نزدیک به ۱۷ سال در استخدام رسمی این دستگاه بوده را توجیه نمی کند.

از سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونت حقوقی این وزارتخانه انتظار می رود که نسبت به وضعیت این فعال صنفی و تمامی معلمانی که صرفاً به دلیل فعالیت های مطالبه گرانه صنفی، زندانی، تعلیق و یا اخراج شده اند، حساسیت و توجه بیشتری نشان داده و ضمن حمایت از ایشان، حقوق مادی و معنوی آنها را قربانی فشارهای بیرونی و مصلحت اندیشی های سیاسی نکرده و زمینه حذف نیروهای کارآمد، متخصص و متعهد را از بدنه مهمترین نهاد انسان ساز کشور، هموار نسازد./شهرام جمالی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.