از طلب 6 ماهه گروه استحقاقی بازنشستگان چه خبر؟

از طلب 6 ماهه گروه استحقاقی بازنشستگان چه خبر؟

حسین سوری

بعد از کلی نگارش و مباحثه، نهایتا دولت قبلی پذیرفت که یک گروه استحقاقی 96 را در حق بازنشستگان هم اعمال نماید.

این گروه را به شاغلین از ابتدای سال 96 داده بودند. ولی وقتی نوبت بازنشستگان رسید، مصوب شد که از ابتدای مهر 1399 پرداخت گردد.

صندوق بازنشستگی، از ابتدای سال 400 این گروه را پرداخت نمود و برای 6 ماهه ابتدای مهر تا پایان اسفند 99، در احکام کارگزینی درج گردید که این 6 ماه، پس از تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه پرداخت می گردد.

اینک هم رییس سازمان برنامه عوض شده و هم مدیر عامل صندوق فرد جدیدی است. یعنی باید افرادی ماجرا را به سمع مدیر جدید  صندوق برسانند.

حقیر در نوشتار های قبلی تاکید نمودم که اگر صندوق بازنشستگی  تا پایان تیر ماه جاری پیگیری نماید، باز امیدی وجود دارد که حق گروه این 6 ماه از اعتبار سال قبل پرداخت گردد. اگر پیگیری ننمایند که اتفاقا ننموده اند، باید برود در زمره دیون بلامحل ودر اولین فرصت از اعتبار سال 1400 پرداخت شود.

کل مبلغ این 6 ماه گروه، قدری بیش از یک ونیم میلیون تومان است. منتها، با وضعی که تورم به خودگرفته، اینک دیگر تورم خزنده و رونده نیست وجهنده می باشد. اگر قرار باشد صندوق بازنشستگی کماکان تعلل نماید، با این وضع جهندگی تورم، بعید نیست زمانی طلب بازنشستگان پرداخت گردد که ارزش روز آن 150 هزار تومان هم نشود.

مدیر عامل جدید صندوق بازنشستگی حتما می داند که هیچ گاه رییس سازمان برنامه و بودجه به او زنگ نمی زند تا بگوید بیا و حق گروه 6 ماهه بازنشستگان را ببر. باید این طلب در موافقت نامه 1400 صندوق درج  ودر اولین فرصت و با اولین تخصیص، این طلب پرداخت می شده است.

اینک مهر ماه و ماه هفتم از سال 1400 است. درحالی که سازمان برنامه دارد مقدمات لایحه بودجه 1401 را فراهم می نماید، هنوز صندوق این طلب را از اعتبار 1400 پرداخت ننموده است.

اگر وضع به همین منوال ادامه یابد، ارزش همین چندر غاز طلب بازنشستگان عملا هیچ یا بسیار ناچیز می شود.

صندوق بازنشستگی نمی تواند هیچ بهانه ای بیاورد. پس بهتر است هر چه سریع تر طلب بازنشستگان را بپردازد که خیلی زود سال جاری تمام شده وسال 1401 فرا می رسد. فقط همین نیست که ارزش پول هم بسیار ناچیز می شود.

پس، مدیر محترم و دست اندرکاران گرامی صندوق بازنشستگی، لطف کرده و تعلل ننمایند وتعجیل بفرمایند.

‌‌ _فرهنگیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.