صدای_اولیای_دانش‌آموزان باسلام و خسته نباشین

صدای_اولیای_دانش‌آموزان

باسلام و خسته نباشین

من پدر پسر کنکوری هستم. فرزند من بی وقفه زحمت کشیده و منتظر کنکور هست. سال پیش راحت پرستاری قبول میشد ولی به خاطر پزشکی موند. از وقتی فهمیده کنکو قراره گرفته نشه به هم ریخته و میگه نشه باید بره سربازی.  تو رو خدا کنکور رو برگزار کنید. هر کس نخواست نیاد امتحان بده. بزارین پشت کنکوری ها مخصوصاً پسرها از این فرصت استفاده کنن. برای کسایی مثل ما که از قشر متوسط جامعه هستیم، کنکور تنها شانس زندگی بچه هامونه. واقعاً مگه قراره در شرایط کرونا اتفاق جدیدی اونم درآینده نزدیک بیفته که بحث از تعویقش هست؟ پاییز هم شرایط بدتره. همینا که دم از تعویق می زنن برن یه سر تو پارک‌ها و بازارها بزنن. تو رو خدا این کنکور رو بزارید برگزار بشه. چون نه دیگه ما تاب و تحمل داریم و نه بچه ها... تازه بحث سربازی هم که بدتر از همه‌ست. قوانین همه جوره دست و پای ما رو بسته. لغو بشه باید بره سربازی و تمام زحمات مادی و معنوی که براش کشیدیم از بین میره.

صدای_معلمان

سلام. لطفاً صدای مارو به مسئولین آموزش و پرورش برسونید که چندین ساله با رنج و سختی درس خوندیم و تو آزمون بالاترین نمره علمی رو آوردیم ولی متاسفانه بخاطر تک ظرفیتی جاماندیم. با وجود نیاز به معلم، باز ۶ هزار سهمیه رو خالی گذاشتن. ما ماده۲۸ها هیچی کمتر از نهضتی ها و پیش دبستانی ها و خریدخدماتی‌ها نداریم. هرچند که بعضی از این نیروها با بند پ وارد آموزش و پرورش شدن. پس اجازه ندهید درحق هیچ کسی ظلم بشود. اگر به منم اجازه میدادن و پارتی بازی نمیکردن منم حاضر بودم نهضتی و خریدخدماتی شوم. ولی چه کنم غیرخداوند کسی پارتی من نیست. اگر با توجه به شرایط کرونا امکان برگزاری آزمون نیست، همانطوری که برای جذب پیش دبستانی و نهضت و خریدخدمات اقدام میشود از جامانده های مصاحبه آزمون ۹۸ که سواد علمی خودشون رو اثبات نموده اند نیز دعوت به همکاری کنند.

از طرف جمعی از بازمانده های مصاحبه آزمون۹۸

با عرض سلام وخسته نباشید

بنده فرهنگی هستم. چرا اضافه تدریس ماههای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت و خردادماه سال ۹۹ رو پرداخت نمیکنید؟ تو ماه‌های کرونایی درسته مدارس غیرحضوری بود، ولی به خدا از طریق کانال شاد تدریس کردیم و امتحان گرفتیم که از حضوری سخت تر هستش.

با سلام و عرض ادب

فهرست مشکلات معلمان غیرانتفاعی به شرح زیر است:

۱) به رسمیت شناخته نشدن به عنوان فرهنگی. علیرغم اینکه طبق تعریف یونسکو کسانی که در مدارس مشغول به تدریس هستند به عنوان معلم شناخته می شوند اما آموزش و پرورش مسئولیت معلمان غیرانتفاعی را به اداره کار واگذار کرده و آنان را به رسمیت نمی شناسد.

۲) حقوق های بسیار پایین: میانگین حقوق این افراد ششصد تا هشتصد هزار تومان است که با تورم موجود در جامعه همخوانی ندارد.

۳) نداشتن بیمه: این افراد یا بطور کل فاقد بیمه هستند یا از بیمه های هفت تا پانزده روز در ماه برخوردار هستند که بایستی بخشی از حق بیمه را از حقوق خود پرداخت کنند. (شمار بسیار اندکی از معلمان غیرانتفاعی بیمه سی روزه دارند.)

۴) عدم امنیت شغلی: این قشر زحمتکش و شریف جامعه که اغلب دارای سابقه و مهارت کافی در امر تدریس هستند با کوچکترین اتفاقی نظیر بارداری، اعتراض به میزان حقوق، بیماری و... از کار بیکار می شوند.

۵) افزایش سن: با بالا رفتن سن این افراد، مدارس غیرانتفاعی حاضر به استخدام آنان، که سالهای جوانیشان را صرف تعلیم و تربیت دانش آموزان کرده اند، نمی شوند.

۶) قراردادهای موقت: معلمان غیرانتفاعی با قراردادهای هشت تا نه ماهه مشغول به کار می شوند و از اردیبهشت تا مهرماه حقوقی دریافت نمی کنند.

۷) عدم برخورداری از مزایای در نظرگرفته شده برای کارمندان رسمی آموزش و پرورش مانند: وام مسکن، بن خرید کالا، استفاده از امکانات خانه معلم ها و اسکان در مدارس در تعطیلات.

۸) عدم دریافت عیدی، پاداش و نداشتن سنوات شغلی.

خبرنامه_فرهنگیان

با ما بروز باشید.

  newsfarhangi

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.