نکاتی چند اندر مزایای طرح رتبه بندی فرهنگیان !

نکاتی چند اندر مزایای طرح رتبه بندی فرهنگیان !

( بخشنامه وزارتی ۱۸۵۱۷۹ تاریخ ۹۸/۱۰/۴ )

نکته اول : طبق بند ۲-۲ و بند ۵ ، رتبه بندی از تاریخ ۹۸/۷/۱ بر اساس این شیوه انجام می شود که ارتقای شغلی های قبلی؟ کان لم یکن خواهد شد و افراد بر اساس رتبه فعلی که قرار دارند از رتبه ۱ تا ۵ رتبه بندی می شوند.

حال سوال اینجاست که تکلیف کسانی که در شیوه قبلی، از مهر امسال به بعد مشمول رتبه از مقدماتی تا عالی می شده اند یا پس از سالها انتظار در شرف دریافت آن بوده اند، چیست؟

مثال : همکاری در  آبان ۹۸ پس از ۶ سال منتظر صدور حکم جدید خود است ولی این حکم تنها به خاطر گذشت یک ماه از ابلاغ صدور شیوه نامه جدید صادر نمی شود و ۵ سال و ۱۱ ماه قبل نادیده گرفته شده و باید در همین درجه فعلی، رتبه بندی شود و سپس پس از سه سال توقف به رتبه بالاتر برود.

یعنی طبق شیوه قبلی مثلاً قرار بوده در آبان ۵۰۰ هزار تومان حکم رتبه جدید ارشد، خبره یا عالی برای همکار بزنند، آن را حذف کرده و به جای آن یک حکم ۵۰۰ هزار تومانی رتبه بندی می زنند! و رتبه ای که اکنون باید بدهند را پس از سه سال توقف ( یا با حذف تعجیل مناطق محروم پس از ۶ سال!) و همچنین آزمون و تعیین صلاحیت و ... بدهند؟

در یک جیب پول رتبه بندی گذاشته شد و از جیب دیگر با ندادن رتبه جدید ( که موعد آن برای بسیاری از همکاران پس از چندین سال فرا رسیده ) همان مبلغ حذف و برداشته می شود!

پس چه فرقی کرد؟

چه رتبه بندی اتفاق افتاد؟

آیا این جز تضییع حق و بی انگیزه کردن معلم است؟

نکته دوم : حذف امتیاز تعجیل در ارتقای رتبه، به واسطه خدمت در مناطق محروم و نادیده گرفتن زحمات همکاران شاغل در این مناطق است.

نکته سوم : درباره عدم اجرای این طرح برای همکاران زحمت کش اداری هست که از مهر ۹۹ مشمول این طرح نمی گردند و باید ادارات و حوزه ستادی را در آن زمان خالی از نیروی با تجربه و کارآمد تصور کرد.

لطفاً به عنوان تریبون مهم صدای معلم و تنها رسانه تاثیرگذار فرهنگیان؛ این سه مطلب را در رابطه با رتبه بندی فرهنگیان پیگیری فرمایید و از مسئولان انگیزه‌کُش وزارت آموزش و پرورش توضیح بخواهید تا قبل از صدور احکام، این موارد اصلاح و از تضییع حقوق همکاران پیشگیری شود.

ارسالی از مخاطبین

FarhangianNews1

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.