تجمع معلمان_حق‌التدریس (تبصره ۱۰)، مقابل استانداری خراسان‌رضوی

http://uupload.ir/files/lo3c_%D8%AA%D8%AC%D9%85%D8%B9.jpg

تجمع معلمان_حق‌التدریس (تبصره ۱۰)، مقابل استانداری خراسان‌رضوی

این معلمان خواهان اجرای مصوبه مجلس و استخدام_بدون‌آزمون هستند.

FarhangianNews1

این وسط عزت‌الله_ضرغامی چه‌کاره است؟!

این وسط عزت‌الله_ضرغامی چه‌کاره است؟!

نویسنده : مهرداد_خدیر

اگر وزیر آموزش و پرورش حق نداشته باشد درباره یکی از زیر مجموعه های خود تصمیم بگیرد چه کسی حق دارد؟

مردم به یک نفر رأی می دهند که او رییس جمهوری شود. به ۲۹۰ نفر هم رأی می دهند نمایندۀ مجلس شورای اسلامی شوند. آن یک نفر به عنوان رییس جمهوری و منتخب مستقیم مردم یک نفر دیگر را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی می کند تا چنانچه رأی اعتماد گرفت عهده دار اداره آموزش و پرورش شود و حالا آن یک نفر تصمیم گرفته «بساط مافیای آزمون ها» را جمع کند.این وسط آقای عزت الله ضرغامی چه‌کاره است؟! البته هر کس حق دارد موافقت و مخالفت خود با موضوعات متنوع را در مقام شهروند عادی یا کارشناس یا فعال رسانه ای ابراز کند و کار رسانه ها انعکاس همین نظرات است اما رفتار ضرغامی به گونه ای است که یعنی دیگران تصمیم می گیرند و وزیر کاره ای نیست.

توییت رییس اسبق صدا و سیما را نه از منظر سمپاد و آموزش و پرورش که از دریچۀ تحقیر و تخفیف مجلس و دولت باید دید.

به نظر می رسد در نگاه کسانی مانند آقای ضرغامی، سبُکی یا سنگینی وزیر بستگی به این دارد که چه کسی وزیر باشد.اگر رفیق خودشان باشد از گل نازک تر به او نمی گویند ولی اگر مانند بطحایی عزم آن کرده باشد که این آموزش و پرورش آزمون زده را به سوی مهارت آموزی سوق دهد آن گاه باید او را در حد مجری تصمیمات شوراهایی که معلوم نیست موازی مجلس اند یا فراتر یا فروتر از آن فروکاست.

کسی نمی گوید استعداد مستعدترها نشکوفد. بحث بر سر تجاری شدن آمورش و پرورش زیر نام های مختلف است. عزم وزیر آموزش و پرورش را باید ستود چون تصمیم گرفته وزیر باشد.

منبع : عصرایران

آخرین خبر از استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۹۷

آخرین خبر از استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش در سال ۱۳۹۷

ناصرسلیمان‌زاده سرپرست اداره کل امور اداری آموزش‌وپرورش خبر داد :

در حال حاضر برای سال ۹۷ توانستیم ۱۵هزار ردیف استخدامی بگیریم و ۲۳۶۸ ردیف استخدامی نیز از دو سال قبل باقی‌ مانده است؛ بر این اساس امسال برای جذب نیرو در ۱۷ هزار و ۳۶۸ ردیف استخدامی، آزمون برگزار می‌کنیم.

جذب به صورت تخصصی بر اساس رشته و جنسیت خاص است و با توجه به پراکندگی که در استان‌ها داریم، افراد در بخشی از قسمت‌ها نمی‌توانند حد نصاب لازم را کسب کنند و در نتیجه ریزش داریم و جذب ۱۰۰ درصدی را نداریم.

نیاز آموزش‌وپرورش فراتر از ردیف استخدامی است؛ سازمان اداری و استخدامی، سیاست‌گذاری کرده است و افق دورتری را می‌بیند و بر این اساس به ما حداقل ردیف را می‌دهد.

ما برای حل مشکل از منابع دیگر استفاده می‌کنیم یعنی با دادن اضافه کار، استفاده حق‌التدریس، خرید خدمات و سرباز معلم، مشکلات کمبود نیروی انسانی را حل می‌کنیم وگرنه اگر بخواهیم نیروی رسمی به‌کار بگیریم باید بیش از ۱۰۰ هزار نفر را استخدام کنیم.

آموزش و پرورش برای استخدام خیلی زودتر شروع کرد و درخواستش را داده است اما روند تصویب و اجرا خیلی تأخیر دارد.

ما از نظر زمانی آنقدر جلو بودیم که برای اینکه سازمان سنجش عقب نماند، تعدادی از همکاران خود را پای سامانه گذاشتیم تا به جای همکاران آنها ورود اطلاعات به سامانه انجام دهند و اکنون همه چیز آماده است و تنها کافیست که سازمان اداری و استخدامی، موافقت خود را اعلام کند تا سازمان سنجش، اطلاعیه استخدام را منتشر کند.

در حال حاضر سازمان اداری و استخدامی سر اعتبار استخدام یک مقدار بحث دارد و ما در تلاش هستیم تا این هفته یا هفته آینده سازمان اداری و استخدامی را قانع کنیم که اعتبارش را پیش‌بینی کردیم و اطلاعیه هم تا آخر فروردین ماه منتشر شود.

اخبار_فرهنگیان

FarhangianNews1

معلم لازمه توسعه پایدار

معلم لازمه توسعه پایدار

زهرا علی‌اکبری/معلم و فعال رسانه‌ای

در دنیای توسعه پایدار و ارتقای نظام‌های آموزشی، جوامعی توانستند در خط مقدم پیشرفت، رفاه و سلامت اجتماعی بمانندکه در کنار تحولات و برنامه‌ریزی‌های خود به رهبران آموزشی- معلمان- از نظر آنکه بال‌های ماندگاری توسعه محسوب می‌شوند، نگاه ویژه‌ای داشتند. نظام تعلیم وتربیت کشورما با وجود تلاش‌هایی که برای به روزرسانی و تحول در آن می‌شود فاصله زیادی باسیستم‌های نوین دارد و در این میان معلمان در کنار مسائل و کاستی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و صدالبته نادیده شدن در بخش‌های بودجه‌ای تلاش ستودنی برای رسیدن به چشم‌انداز توسعه پایدار دارند؛ معلمانی که از سلامتی و جان خود می‌گذرند تا هر آنچه می‌دانند به دانش‌آموزان منتقل کنند و رسم وراه زندگی برتر را به آنان راهنما شوند. مدتی است با حمیت صاحبنظران آموزشی از این دست فداکاری‌های معلمی در رسانه‌ها زیاد خوانده و شنیده شده و شاید حضور مهربان و بی‌مثال معلمان در مدارس را کمی ملموس‌تر کرده باشد. فداکاری‌هایی که در پشت غوغاسالاری‌ها و کم‌لطفی‌های عده‌ای بی‌خبر، پنهان مانده و جامعه از آن غافل و رخصت کمتری برای بیان حماسه‌آفرینی‌های آنان بوده است. برکسی پوشیده نیست کشوری که قدر توان و اهمیت ذخایر آموزشی خود را نداند مسیری طولانی برای دستیابی به پیشرفت و آزادی و رفاه دارد.

بنابراین باید به این باور رسید که از مهم‌ترین ارکان توسعه همین کلاس درس هست و معلم و دانش‌آموزان. باید برای داشتن جامعه‌ای سالم و شاداب با معیارهای توسعه، بستر فرهنگی اجتماع را بر این پایه نهاد که معلم و مدرسه ستون‌های پیشرفت هستند و هرآنچه از پردازش مدرسه بیرون‌ آید، آینده کشور را می‌سازد خواه عزت باشد و خواه ذلت.

حقیقتا توان علمی، نظامی، سیاسی واقتصادی کشورها در این نهفته که آینده‌سازان در مدارس تحت چه آموزش و مهارت آموزی هستند.

اینکه در ایران تا چه اندازه به آموزش و پرورش و متولیان آن بها داده شده است، منظور این مجال نیست اما اینکه تا چه اندازه خواست و اراده ملی بر این بوده که منزلت معلمی و شأن و جایگاه بی‌مثال آن در توسعه جامعه حفظ و ارتقا یابد نه تنها در این چند خط که در هر مرقومه‌ای که نامی از تعلیم و تربیت داشته باشد باید مورد توجه قرار بگیرد. قدر مسلم است که ارج نهادن به تلاش معلمان اقدامی شایسته و نیازمند توجه است اما قابل درک نیست که چرا در کشور ما، افزایش حقوق معلمان یا پرداختن به امور رفاهی آنان، اینقدر در رسانه‌های داخلی رنگ و لعاب می‌گیرد. چرا این حساسیت‌ها و جنجال‌ها برای کارمندان وزارت نفت، مخابرات، شهرداری و... اتفاق نمی‌افتد؟ فقط کافی است ١٠ هزار ریالی به حقوق معلمان اضافه شود... آنقدر در رادیو و تلویزیون و جراید آن را پر رنگ می‌بینند که چیزی حدود صدها برابر آن ١٠ هزار ریال برای مملکت آب می‌خورد. دقت کرده‌اید؟از عمق تاثیر تعلیم معلمی و حضور پر‌رنگش درتربیت نسل آینده‌مان دور شده‌ایم. گویی نمی‌خواهیم یا کم می‌خواهیم که رد اثرگذاری‌اش را در چرخه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مملکت ببینیم.

اگر در باورمان می‌نشست که دست توانای معلمی و اندیشه پر فهم وی، آبادگر هر ویرانه‌ای است، فاخرتر و گرانبهاتر، معلم و منزلتش را قدردان می‌بودیم. دوازدهم اردیبهشت‌ماه فرصت مغتنمی است تا با نگاهی دلسوزانه‌تر به تعلیم و تربیت و متولیان آن نگریست و با اندیشه‌ای راسخ‌تر برای غنای آن گام برداشت. به امید آنکه تمام روزهای سال «معلم تورا سپاس» باشد.

اخبار_فرهنگیان

یاران صمیمی و بلاگ از اینکه برای چهارمین سال در خدمت شما عزیزان هستم به خود می بالم

یاران صمیمی و بلاگ از اینکه برای چهارمین سال در خدمت شما عزیزان هستم به خود می بالم 

زمان زیادی صرف میکنم تا بتوانم با دقت به شما عزیزان اطلاع رسانی کنم و اصل کار من بر صداقت است اگر کاستی از من دیدید من را به بزرگواری خود ببخشید از اینکه در خدمت شما هستم و به عنوان یک ‌ فرهنگی دروغ را  پیشه نکرده ام  به خود افتخار میکنم

اگر مرا از نظراتتان مطلع فرمایید بر من منت گذارده اید

همیشه دوستدار شما هستم

لطفی مشهدمقدس