صدای_معلمان بنده و همسرم هردو همکار فرهنگی هستیم که دو فرزند دانش آموز در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی داریم.

صدای_معلمان

بنده و همسرم هردو همکار فرهنگی هستیم که دو فرزند دانش آموز در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی داریم. ما فقط یک گوشی هوشمند داریم که باید همزمان دو معلم و دو دانش آموز با استفاده از آن وارد شبکه شاد شویم. آقای وزیر آموزش و پرورش! آقای معاون فضای مجازی وزارت آموزش و پرورش! لطف می کنید توضیح بدهید با چه فرمول، اصول و یا قوانینی ما چهار نفر همزمان باید در اپلیکیشن شاد حضور داشته باشیم؟! خیرِ سرمون مثلاً ما دوتا کارمند هستیم که فقط یک گوشی هوشمند داریم. تکلیف خانواده هایی که مشکلات بیشتری دارند و آخرین دغدغه شون گوشی هوشمند و فضای مجازی هست و اصلاً گوشی و یا دسترسی به اینترنت ندارند چیه؟ چرا به جای برداشتن باری از روی دوش فرهنگیان و والدین در این مقطع حساس فقط دردسر، ناراحتی و زحمت بی فایده  ایجاد می کنید؟

با سلام و خسته نباشید

بنده معلم شاغل در یکی از روستاهای آذربایجان غربی هستم. چندی پیش در اخبار می خواندم ۷۰ درصد محتوای کتب تدریس شده است. این روزها هم در اخبار می بینیم ۸۵ درصد محتوا تدریس شده است. حتماً چند روز دیگر ۱۰۰ درصد تدریس خواهد شد! حالا چه کسی تدریس کرده، نمی دانیم. من خودم که تقریباً نیمی از محتوای کتب درسی کلاسم باقی مانده و با وجود اینکه تمام تلاشم را کردم تا از طریق فضای مجازی تدریس را ادامه دهم ولی به علت نبود امکانات، فقر خانواده ها و نبود اینترنت در همه خانه ها نتوانستم تدریس را ادامه دهم. مسئولان اگر چاره اندیش نیستند لااقل درصدها را جابه جا نکنند! این یک واقعیت است که تقریباً نیمی از محتوای کتب درسی بخصوص در مناطق محروم باقی مانده است. بنابراین به جای فکر کردن به اعلام پایان سال تحصیلی به فکر برنامه ریزی برای تدریس باقیمانده کتابها باشند.

FarhangianNews1

 

صدای_دانش‌آموزان سلام و خسته نباشید خدمت مخاطبان وبلاگ.

صدای_دانش‌آموزان

سلام و خسته نباشید خدمت مخاطبان وبلاگ. امیدوارم حال همه خوب باشه.

من یه دانش آموز سال آخری دوازدهم هستم. کنکور هم دارم و باید سعی کنم هر دو رو بخونم. اما متاسفانه با توجه به شرایط کنونی که در جامعه هست من نمیدونم به کنکور بچسبم یا به نهایی‌ اما قطعا میدونم که وظیفمه هر دو رو بخونم.

اما در این شرایط بیشتر دبیران ارجمند ما؛ ما رو به حال خودمون رها کردن و میگن که فقط تلویزیون رو دنبال کنید. اگر اینطوریه پس وظیفه اصلی معلم یا دبیر ارجمند چیه؟؟

خیلی از ما دانش آموزان میبینیم که روش تدریس و خیلی چیزای دیگه با اون چیزی که دبیر محترم در تلویزیون میگه فرق داره و نکته دیگه اینه که تدریس در تلویزیون درسته که شیوه نوینی هست و همه دسترسی دارن اما متاسفانه دبیران تند و سریع میگن و میرن و ما اگر بخوایم یادداشت کنیم باید کلی اینترنت هزینه کنیم و فیلم و دانلود کنیم و بنویسیم.

حرف اصلی من اینه که تو رو خدا تو این وضع، دبیران خودمون ما رو رها نکنن شرایط سخت برای همس.

ما دانش آموزان هم کم اذیت نمیشیم. نگرانی واسه کنکور ؛ نهایی ؛ اینکه آیا دوباره میشه درس بدن این درسارو یا نه

دبیران گرامی خواهش میکنم ما رو رها نکنید و کنار مدرسه تلویزیونی ایران، شما هم جزوه و نکته بدین و به ما درس بدین. خواهش میکنم! اگر ما کنکور و نهایی رو خراب کنیم هیچکسی پاسخگو نیست و مقصر اصلی برمیگره به خود دانش آموز.

باز هم میگم امید ما به دبیران و معلمان محترمِ خودمونه که به شیوه تدریسشون عادت داریم. مدرسه تلویزیونی ایران و شبکه شاد به تنهایی تکیه گاه برای ما نیست.

از دبیران محترمی که از همان لحظه اول به وظیفشون عمل کردن و ما دانش آموزان رو تنها نذاشتن نهایت سپاس را دارم.خیلی ممنون که وقت گذاشتین خوندین. به امید شکست کرونا

FarhangianNews1

جناب وزیر آیا شما بعد از بحران کرونا فهمیدید در مدارس ایران آپارتاید وجود دارد یا هنوز خوابید؟

جناب وزیر آیا شما بعد از بحران کرونا فهمیدید در مدارس ایران آپارتاید وجود دارد یا هنوز خوابید؟

شادمان پزشک / دانش آموز

سالهاست که در مدارس ایران آپارتاید وجود دارد اما بارها با وجود انتقاد از این پدیده باز هیچکدام از وزیران آموزش وپروش قصد حذف آن‌را نداشتند و خود را به خواب عمیقی زدند تا بلکه از طوفان انتقادها و استیضاح‌ها رهایی یابند. در طول این سالها بسیاری از دانش آموزان از گزند این پدیده در امان نبودند و به جرات می توان گفت بر ذهنیت دانش آموزان تاثیر چشم گیری گذاشته و آنها را نسبت به مدارس بی اعتماد نموده، و ضربه سنگین و دیرجبرانی را بر پیکره نظام آموزشی و پرورشی کشور زده است. حال با آمدن این اپیدمی، تبیعض بین مدارس به طور محسوسی جلو چشم بسیاری از والدین و دانش آموزان رژه رفته و می‌رود. اما این ویروس کوچک، وزیر و مسئولان را مجبور کرد تا به آپارتاید بین مدارس اعتراف کنند، اما فقط اعتراف ! .

حال باید به عنوان یک دانش آموز از وزیر محترم پرسید که آیا شما قبل از این اپیدمی از این تبعیض‌ها خبر نداشتید؟ یا خود را به خواب زده بودید ؟ اگر پاسخ شما منفی است پس شما را به اشتباه وزیر آموزش و پرورش کرده اند و شما لایق جایگاه بالاتری هستید ! و اگر خود را به خواب زده بودید؛ این بی مسئولیتی شما (و وزیران قبل از شما) را مخابره میکند و چنین خوابی، کابوس بدی را در پی خواهد داشت.

آیا شما حاضرید فرزندتان را به یکی از محروم ترین مدارس کشور بفرستید تا تحصیلی سودمند داشته باشد؟ مسلما جواب شما منفی است. زیرا شما هم مثل آحاد مردم واقف هستید که در چنین جاهایی( که مطمئنا هر روز شما بی تفاوت از کنار آنها میگذرید! ) تحصیل تقریبا غیرممکن است و دوست ندارید فرزندی که قرار است مسئول آینده کشور باشد، در چنین جایی تحصیل نماید.

اما مردم چرا که نه ! .

در پایان باید گفت امید است که هرچه سریعتر یک برنامه کاملا کارآمد و حساب شده را طرح ریزی کنید. زیرا همانطور که الان پیامد های این پدیده غالب بر نظام آموزش کشور را می بینید فردا هم خواهید دید. اما با یک تفاوت، "در آینده ، پیامد های آن گسترده، غیر قابل کنترل و با شدت بیشتری دامن گیر جامعه خواهد بود" .

به امید رهایی از این پدیده و رسیدن مسئولان به درک درست .

اخبار_فرهنگیان

https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

گلایه معلمان از عدم پرداخت حق‌الزحمه آموزش های تلویزیونی و واکنش رئیس شبکه آموزش به این گلایه ها

گلایه معلمان از عدم پرداخت حق‌الزحمه آموزش های تلویزیونی و واکنش رئیس شبکه آموزش به این گلایه ها

با گذشت یک ماه از فعالیت مدرسه تلویزیونی ایران، برخی از معلمان حاضر در طرح آموزش از راه دور گلایه‌هایی هم دارند؛ برخی از آن‌ها می‌گویند:

بیش از صد معلم فداکار در این شرایط حساس به صداوسیما رفته‌اند و به صورت زنده یا ضبطی در شبکه آموزش و یا شبکه چهار صدها ساعت تدریس کرده‌اند. متأسفانه حتی یک ریال هم حق‌الزحمه یا حتی کرایه رفت و آمد هم به اینها داده نشده! نمی‌دانیم وظیفه وزارت آموزش و پرورش است یا صداوسیما که مبلغی برای این معلم‌های دلسوز پرداخت کند!

این عزیزان گلایه دارند در این شرایط اقتصادی در اسفند و حتی ایام نوروز هم در مدارس به صورت مجازی زحمت کشیده‌اند و هم آمدند در صداوسیما؛ متأسفانه به آنها گفته‌اند حضور شما فی سبیل‌الله است!

رئیس شبکه آموزش : از ابتدا چیزی به نام پرداخت هزینه و حق‌الزحمه مطرح نبوده است و همان‌طور که در حوزه صداوسیما هیچ‌کدام توقع بیش از حقوقی که دریافت می‌کنند را ندارند در حوزه آموزش و پرورش نیز نفسِ حرکت، جهادگونه و ارزشی بوده است!

https://tn.ai/2235764

FarhangianNews1

 

صدای_معلمان از ماست که بر ماست اوایل اسفند مدارس تعطیل شد و ...

صدای_معلمان

از ماست که بر ماست

اوایل اسفند مدارس تعطیل شد و عجب و صد عجب که همکاران فرهیخته و دانشمند و فاضل در مسابقه ای عجیب گوی سبقت را از هم ربودند و زمان کاری خود را که بین ۴ تا ۶ ساعت در روز بود به بیش از ۱۲ ساعت افزایش دادند، با ارسال مطالب درسی اعم از ورد، پی دی اف، پاورپوینت، صوتی، تصویری، نرم افزاری و حتی از تدریس بر روی درب یخچال و درب کمد هم دریغ نکردند (که سخره خاص و عام شدیم البته به این بهانه به ندای وجدان معلمی پاسخ میدهیم) و تشکیل گروه‌های درسی در فضای مجازی و ارسال وقت و بی وقت و پاسخگویی در هر ساعت از شبانه روز راحت و آسایش را از خانواده و فرزندان خود دریغ کردند و انتظارات اولیا و حضرات وزراتی را بالا بردند.

آن هم درست که زمانی که رتبه بندی حذف شد، حق حرفه ای حذف شد، پنجاه درصد هم کامل اجرا نشد، یعنی از سفره بی نان معلم تکه های آخر را هم جمع کردند.

اکنون که همه ادارات و ارگان‌های دولتی تعطیل هستند، آیا غیر از معلم و معاون و مدیر کارمندی هست که کار انجام بدهد، کدام کارمند بانک در منزل جوابگوی مشتریان بانک است؟

کدام کارمند اداره ای در روزهایی که با عنوان در منزل بمانیم پاسخگوی مسئول بالا سرش است چه برسد به پاسخگویی به ارباب رجوعش، به جز همکارانی که در مدرسه شاغل هستند؟

آیا وقت آن نرسیده که به خود بیاییم؟

اگر معلم در جامعه بی اعتبار است، خودمان مقصریم. اگر معلم در جامعه احترام ندارد، خودمان مقصریم. از ماست که بر ماست