صدای_معلمان

صدای_معلمان

بنده از کارکنان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام هستم. اخیراً در اقدامی عجیب امور اداری اقدام به صدور احکام جدید کرده که فوق العاده ویژه همه همکاران اداری قطع شده. وقتی پیگیر ماجرا شدیم ادعا بر این بود که نامه از طرف دیوان عدالت اداری است. که مبلغ قابل توجهی از همکاران کسر گردید که در بعضی مورد حدود ۴۰۰هزار تومن است. در حالی که روز به روز وضعیت معیشت کارکنان بدتر می شود و ادعای رتبه بندی این روزها خبر اول رسانه هاست. کام همکاران بنده با این احکام جدید تلخ شده. سوال اینجاست آیا برای تمام استان ها این حکم اجرا شده یا فقط استان ایلام؟

با عرض سلام و خدا قوت. معاون وزیر میاد در تلویزیون رسماً خبر دروغ در مورد پرداخت مطالبات اعلام میکنه و آب از آب تکون نمیخوره. از اون طرف شخص وزیر آموزش و پرورش توییت دروغ در مورد پرداخت کلیه مطالبات فرهنگیان میزنه و باز هم آب از آب تکون نمیخوره! واقعاً ما داریم به کجا میریم؟!

وقتی وزیر و‌ معاون وزیر آموزش و پرورش که سکان دار تعلیم و تربیت کشور هستن به همین راحتی خبر دروغ پخش میکنن وای بحال بقیه مردم...!

با سلام. دلیل تعلق نگرفتن معلم تمام وقت به مربیان پرورشی چیست؟ بنده تنها مربی پرورشی مرد آموزش و پرورش شهرستان رودبار گیلان هستم. با توجه به مشکلات جنگ تحریم اقتصادی بسیاری از معلمان به طرح معلم تمام وقت پیوستند. متاسفانه این طرح باعث تغییر رسته مربیان پرورشی به دبیری و آموزشی شده است. مگر غیر از این است که در قانون اساسی ما پرورش در کنار آموزش تعریف شده و معنا پیدا میکند؟ خواهشاً ترتیبی اتخاذ فرمایید تا مربیان پرورشی از این طرح استفاده کنند و به فکر تغییر احکام پرورشی به آموزشی نشوند. ضمناً با توجه به اینکه تعدادشان در مدارس ادارات شهرستان ها به تعداد انگشتان دست هم نمیرسد، فکر نکنم بار مالی زیادی هم داشته باشد. برای ماندگاری مربیان پرورشی چاره ای بیاندیشید.

FarhangianNews1

صدای_معلمان

صدای_معلمان

یه خسته نباشید عرض کنیم خدمت جناب آقای الهیار ترکمن بابت وعده های پوچ و توخالی! قرار بود حق التدریس فروردین و اردیبهشت با حقوق مهرماه پرداخت شود ولی نشد و گفتن به هفته بعد موکول شده. حالا که دو هفته گذشته خبری از پرداخت نیست. نکنه منظور حضرتعالی مهرماه ۹۹ بوده؟! شما یک درصد به این فکر نکردید که شاید بعضی از معلمان با توجه به وعده شما چک داده باشن و چک آنها برگشت خورده باشد؟ به نظر ما شما اگر وعده وعید ندهید ما خیلی راحتیم تا اینکه وعده دروغ بدید و در تمام رسانه منتشر کنید.

با سلام. امروز با دیدن خبر عدم تایید اِعمال مدرک فرهنگیان توسط شورای نگهبان به دلیل بار مالی بسیار متاثر و متاسف شدم. این همه ریخت و پاش و برنامه‌های مختلف واقعاً هزینه ندارد ولی ارتقاء علمی معلم و به روز شدن او که به نفع جامعه و دانش آموزان و خودش است از نظر آقایان مردود می شود. مگر چقدر به معلم اضافه میشه که این چنین مورد بی مهری واقع می شود؟ ای داد از این همه بیداد./ مرادی از کردستان

همکاران گرامی! بنده مثل خیلی از شماها از بانک وام گرفتم که اقساط آن از حقوقم کسر میشه. متاسفانه امروز ۱۳ آبان هنوز قسط کسر شده آن توسط اداره به بانک مربوطه داده نشده. این در صورتی است که اول آبان از حقوق من کسر شده. به اداره آموزش و پرورش محل کارم (نورآباد) رفتم و پیگیر شدم که گفتن اقساط را وزارتخانه به بانک میده و جریمه تاخیر ناشی از این مدت را باید ما بپردازیم و سودش مال آقایان وزارت! لطفاً این پیام را نشر بدید شاید کمی حیا کردن!

با سلام خدمت شما عزیزان. امروز یک ماه و سیزده روز از آغاز سال تحصیلی میگذره و دانش آموزان پایه دوازدهم انسانیِ من هنوز کتاب دینی ندارند و گمان نمی کنم که اصلاً کتاب براشون بیاد. در روستا تدریس میکنم وبچه ها هزینه این رو ندارند که از روی پی دی اف کتاب، کپی کنند. در ضمن امتحان نهایی هم دارند. جناب آقای وزیر! لطفاً پاسخگو باشید.

FarhangianNews1

صدای_معلمان سلام خدمت شما و ممنون از کانال وزین اخبار فرهنگیان.

صدای_معلمان

سلام خدمت شما و ممنون از کانال وزین اخبار فرهنگیان. میخواستم در مورد مدارس سمپاد یه مطلبی رو بگم لطف کنید در کانال منتشر کنید. دختر من مدرسه سمپاد درس میخونه. ما اصلاً راضی نیستیم. تراکم کلاسها بالاست. ۳۰ نفر سر کلاسن. معلم ها فرصت نمیکنن کتاب ها رو تموم کنن از بس کارهای اضافه ازین بچه ها میخوان. بچه من فرصت هیچ کار دیگر رو نداره. فقط درس میخونه. وقت کم میاره. هر روز امتحان ازشون میگیرن. من خودم اصلاً مایل نبودم دخترم بره سمپاد ولی متاسفانه چشم و هم چشمی باعث شد تصمیم بگیره و بره سمپاد. من به عنوان اولیا دانش آموز سمپادی به همه اولیا توصیه میکنم که بچه هاشون رو به سمپاد نفرستن چون بیماری روحی روانی میگیرن. ممنون از زحمات شما

سلام و عرض ادب خدمت همه ی معلمان عزیز. آیا وضع معلمان برون سپاری را مطلع هستین؟ افرادی که بیشترشون به معنای واقعی معلم و اهل اندیشه هستن ولی متاسفانه هیچ ارزیابی مثبتی برای جذب و سامان دهی برای این قشر معلم مظلوم وجود ندارد. خواهشاً مصوبه ای برای این افراد اعلام کنید. چرا وقتی این همه معلم کم داریم از این افراد در آموزش کشور بخصوص در شهرستانها استفاده نمیکنیم؟ دوره برده کشی نیست که معلم بیچاره برون سپاری با یک چهارم حقوقِ دیگر معلم ها زحمت میکشد و حتی خیلی بیشتر، ولی هیچ آینده ایی ندارد. مسئولین و افراد مرتبط خواهشاً جوابی بدن.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با دادن وعده سفر مشهد و کمک هزینه خودرو به بهورزان، گفت : "امسال دو برابر شدن حق کارانه بهورزان را تأمین اعتبار می کنم." قابل توجه فرهنگیان که ۶ ساله قول دروغ رتبه بندی را از مسئولان می شنوند.

سلام. یک سوال داشتم از جناب وزیر و مسئولینی که در آموزش و پرورش نقش کلیدی دارند. چرا ما معلمان هزینه مهدکودک برای کودکانمان نداریم؟ چرا منِ معلم مجبورم از جیب خودم برای بچه ام هزینه کنم؟ منی که هیچ مزایایی ندارم. واقعاً این ظلم درحق منِ معلم نیست؟ چراهیچ کدام از خانمهای معلم صداشون درنمیاد؟ خدایی اگر یک هفته بچه هامون رو با خودمون ببریم سر کلاس، وزارت آموزش و پرورش  را مجبور می کنیم حق مهدکودک را برای معلم هم درنظربگیره. امسال مهد درجه سه در شهر بندرعباس هزینه ماهیانه اش بدون غذا و بدون نگهداری در شیفت بعدازظهر، ۴۰۰ هزارتومان است که باحقوق ماهی یک میلیون و پانصد هزار تومان، واقعاً مارا تحت فشار گذاشته. کاش همه یکصدا شویم وحداقل این حق را که همه کارمندان دولت دارند، ما هم بگیریم.

FarhangianNews1

روابط عمومی آموزش و پرورش و یک نکته!

روابط عمومی آموزش و پرورش و یک نکته!

محمدرضا نیک نژاد

در ادامه تغییرات چند هفته گذشته در آموزش و پرورش شنیده ها حکایت از این دارد که به زودی باید چشم براه تغییرات در روابط عمومی این وزارتخانه نیز باشیم. روابط عمومی هر سازمانی نیازمند نیروهایی است که افزون بر آشنایی با چم و خم های رسانه ای و ابزارهای ارتباطی سنتی و نوین و ...  باید پلی باشند میان نیروهای رده پایین و میانی با دست اندرکاران ارشد آن سازمان. نخستین بایسته ی این نقش شناخت دو سوی ارتباط است. طبیعی است که مدیران ارشد سازمان معمولا کسانی را در روابط عمومی به کار می گیرند که از آن ها شناخت نسبی داشته و می توانند به آن ها اعتماد کنند؛ این شناخت در وضعیتی عادی دو سویه است یا باید باشد!

اما شناخت سوی دیگر روابط عمومی بسیار مهمتر است؛ چرا که هدف ذاتی روابط عمومی برقراری ارتباطی درست، کارآمد و گره گشا با کارکنان رده های میانی و پایین است. بی گمان اگر کارکنان روابط عمومی با دغدغه های حرفه ای، واقعی و تخصصی کارکنان رده های گوناگون سازمان آشنا نباشند، نمی توانند به درستی این دغدغه ها را به لایه های بالای مدیریت منتقل کرده و آنان را با دشواری های احتمالی سازمان آشنا نمایند. روابط عمومی تحت مدیریت چنین کسانی پلی یک طرفه را می ماند که تنها خواسته ها و دغدغه های مدیران ارشد را بازتاب داده و از انتقال خواسته های کارکنان رده پایین ناتوان است؛ چنین روابط عمومی پس از مدتی اعتماد بدنه را از دست می دهد. نخستین و شاید بدترین پیامد چنین روابط عمومی محروم کردن مدیران ارشد از خواسته های کارکنان رده پایین سازمان و پیامد ناگوار و سرراستش مدیریتی ناکارآمد، عقیم و در پایان ناکام خواهد بود. 

در آموزش و پرورش با نزدیک یک میلیون نیروی صف و ستاد و با گرفتاری های گسترده و ژرف چند دهه ای و متراکم نقش روابط عمومی بسیار بسیار حساس تر است؛ به ویژه برای وزیر تازه! وزیر از بدنه آموزش و پرورش نیست و با بسیاری از گرفتاری های آموزش و پرورش آشنا نیست یا نبوده! اگر نیروهای روابط عمومی به ویژه مسئول آن بیگانه با کارکنان صف و ستاد باشد شکافی ژرف میان خواسته های واقعی کارکنان و مدیریت ارشد پدیدار شده و بر بی اعتمادی دو سوی این رابطه آسیب های جدی وارد می شود. اعتماد شرط بنیادین همکاری در یک سازمان است و اگر این اعتماد آسیب ببیند بازسازی آن به سال ها تلاش موثر نیاز دارد. امید که وزیر تازه و تیم همراهش این حساسیت را در نظر گرفته و در برگزیدن مسئول روابط عمومی دقت لازم را بکار برد.             

اخبار_فرهنگیان

به جمع ما بپیوندید

https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg

خوشبختانه در آموزش و پرورش، لااقل برای روابط عمومی، قحط الرجال نیست.

خوشبختانه در آموزش و پرورش، لااقل برای روابط عمومی، قحط الرجال نیست.

آنگونه که گفته می شود محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، قصد دارد در روزهای آینده، مسئول روابط عمومی وزارت خانه را تعیین کند که البته در میان گزینه هایی که مدنظر دارد گویا هیچ کدام، از آموزش و پرورش نیستند. روابط عمومی یک سازمان، در واقع پل میان سازمان و جامعه ای است که با سازمان به هر نحوی در پیوندند. روابط عمومی آموزش و پرورش، پیوند میان وزارت خانه را،هم با فرهنگیان و بدنه آموزش و پرورش و هم با مردم و دانش آموزان برقرار می کند. استواری این پیوند، بسته به شناختی است که روابط عمومی از هر دو سر این پیوند دارد. اگر شناخت از نزدیک و واقع بینانه باشد می تواند باعث همراهی و همدلی شود و اگر اینچنین نباشد بر جدایی و بیگانگی ها خواهد افزود. افزون بر واقع بینی، دلیری در گفتار نیز مهم است. یک روابط عمومی نیرومند، می کوشد صادقانه دیدگاه های خود را بیان دارد. دلیری در گفتار و اندیشه البته با شناخت و تخصص، در پیوند است. کسی که کارشناس واقعی چیزی است و در آن زمینه هم تئوریک و هم عملی کار کرده است اغلب بر استقلال دیدگاه خود و همچنین بیان آن، پافشاری بیشتری دارد. همه اینها در نهایت به سود مدیران ارشدی تمام می شود که می خواهند واقع نگرانه، مفید،هدفمند و در راستای بهسازی آموزش مدیریت کنند. البته اگر وزیری، مدیرانی پرت از ماجرا می خواهد که به خاطر ناآشنایی و ناحرفه ای بودن، به هر خواسته او تن دهند کارش آسان تر خواهد بود اما بعید است به نتیجه ای قابل برسد.  

 بنابراین روشن است که روابط عمومی آموزش و پرورش، بهتر است از خود نیروهای آموزش و پرورش برگزیده شوند. روابط عمومی، وقتی از کادری آشنا به آموزش و پرورش و فرهنگیان و دانش آموزان و مردم برگزیده شود می تواند در کار خود کامیاب تر باشد. نباید فراموش کرد که نوآوری، از دل آشنایی ژرف با موضوع و مساله بیرون می آید. روابط عمومی پویا و نوآور، باید با آموزش و بدنه آن، آشنا و در پیوندی نیرومند باشد. در سال های گذشته نیز در آموزش و پرورش، شاهد بوده ایم که روابط عمومی می تواند با انتخاب نیروهای خوشفکر از خود آموزش و پرورش، کارآمدی نسبی بیشتری بیابد.

بنابراین مایه شگفتی است که وزیر آموزش و پرورش، گویا قرار است مسئول روابط عمومی را از بیرون این وزارت خانه برگزیند. تا پایان دولت دوازدهم، حدود دو سال- و حتی کمتر- باقی مانده است، اگر نیروهایی ناآشنا با آموزش و پرورش و مخاطبانش، بر صندلی روابط عمومی وزارت تکیه زنند بعید است که بتوانند کاری ارزشمند انجام دهند.

مهدی بهلولی، ۱۰ آبان ۹۸

اخبار_فرهنگیان

به جمع ما بپیوندید

https://t.me/joinchat/AAAAADvfe2Dn5htC7owXBg