توضیحات فیاضی درباره ابهامات مدارک تحصیلیاش
مسعود فیاضی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش درباره ابهامات مدرک تحصیلی و نحوه هیئت علمی شدن در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی توضیحاتی داد :
بنده ورودی ۷۳ دانشگاه تهران هستم و در تاریخ ۳۱ فروردین ۷۸ فارغالتحصیل شدم؛ رتبهام در کنکور در مرحله اول ۲۷۰ و در سهمیه خانواده شهدا یک بود و در مرحله دوم کنکور هم رتبهام ۲۲۰ و در سهمیه خانواده شهدا یک بود.
از سال دوم دانشگاه، درس طلبگی را آغاز کردم و ۹ سال درس سطح در تهران و قم و ۱۶ سال هم درس خارج در قم خواندم که عمده درسهایم فقه، اصول، کلام و فلسفه بود.
در مصوبه جلسه ۵۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ ۵ شهریور ۱۳۸۱ آمده است : «دانشمندان، محققان و متخصصان رشتههای زبان و ادبیات، هنر و معماری، علوم انسانی و معارف اسلامی که در میان اهل فن به عنوان صاحبنظر شهرت داشته و یا صاحب آثار، تحقیقات و تألیفاتی باشند و همچنین فضلای حوزههای علمیه که سطوح عالیه را گذرانده باشند، میتوانند حسب شرایط و مقررات مندرج در دستورالعمل بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک در سطح یکی از مراتب ۱ و ۲ (مربی یا استادیاری) دانشگاهی برای همکاری جهت تدریس یا عضویت در هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی انتخاب شوند.»
همچنین در این مصوبه آمده است : «دستورالعمل امتحانی و نحوه بررسی صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی و نحوه همکاری و استخدام ایشان در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و ابلاغ میشود ضمن اینکه برای اجرای دستورالعمل موضوع بند ۲ ، «کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی» با ترکیب پنج نفر از صاحبنظران موضوع بند ۱ با پیشنهاد معاون آموزشی و حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دفتر هیأتهای امنا و هیأت ممیزه مرکزی دانشگاهها تشکیل میشود»
آن زمان بنده در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان پژوهشگر فعالیت میکردم و بر اساس ضوابط داخلی پژوهشگاه، هیأت علمی این پژوهشگاه شدم چون پژوهشگاه نهاد مستقل عمومی غیردولتی بود و آن موقع هیئت ممیزه خاص و ضوابط داخلی داشتند؛ بعداً آقای رشاد، بنده را به همان کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان معرفی کردند.
اینگونه نبود که به همین راحتی مدرک ارائه شود؛ دو آزمون جامع دادیم که آزمون اول در سال ۹۲-۹۱ و آزمون دوم در سال ۹۴-۹۳ برگزار شد و رساله دکتری هم ۱/۵ سال طول کشید که استاد راهنمایم آقای رشاد و استاد مشاورم آقای واعظی بودند و در نهایت با نمره ۱۹/۵ قبول شدم.
این کمیسیون زیر نظر وزیر علوم است و آزمونها هم واقعاً سخت بود؛ ۷۳ نفر برای این آزمونها معرفی شده بودند که فقط ۳ نفر قبول شدند و دوره هم ۶ سال طول کشید.
ما که در طرح اولیه صیانت از فضای مجازی دخالتی نداشتیم اما بعد که به مرکز پژوهشهای مجلس آمدم، مطرح کردیم که طرح خوبی نیست و درخواست کردیم که پس بگیرید یا اصلاح کنید که صیانت حذف شد و طرح حمایت از حقوق کاربران شد و برای بررسی آن، به تمام دستگاهها نامه زدیم و همه نامهنگاریها، حضور نمایندگان دستگاهها و صورتجلسهها موجود است؛ این روند در مرکز پژوهشها هم دنبال شد، ۹۰ درصد طرح جدید مصوبات شورای عالی فضای مجازی است.
۷ سال معلمی در مدارس دولتی و غیردولتی داشتم. سال ۸۸، آقای یازرلو مدیرکل وقت آموزش و پرورش، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی را ایجاد کردند که بنده از سوی وی به عنوان مسؤول ترویج گفتمان انقلاب اسلامی در مدارس معرفی شدم که فعالیتهای متنوعی به انجام رساندم.
از تبعیض در حقوق تا تبعیض در اعتراض !
اختصاصی اخبار فرهنگیان
عدهای از مردم در قم که رتبه آخر واکسیناسیون در کشور را دارد، علیه واکسیناسیونِ اجباری و پروتکلهای بهداشتی راهپیمایی کردند.
اینکه عدهای توانستهاند برای بیانِ نظراتشان در اعتراض به سیاستهای رسمی حاکمیت با بلندگو به خیابان بیایند و راهپیمایی کنند و حتی یک نفر هم بازداشت نشود، اتفاق خوبیست؛ اما آیا این اقدام برای سایر گروههای معترض هم مجاز است؟!
پنجشنبه ۲۰ آبان، نیروی انتظامی به بهانه تعطیلی مجلس، اجازه برگزاری گردهمایی مسالمت آمیز معلمان تهران و البرز مقابل مجلس را نداد و معلمانی که تنها برای اعتراض به وضعیت معیشتی خود قصد گردهمایی مقابل مجلس را داشتند متفرق کرد و ضمن برخوردهای زشت و ضبط موبایل چند تن از معلمان، دست آخر یکی از معلمانی که تنها جرمش قرائت قطعنامه پایانی این گردهمایی بود را هم بازداشت کرد!
#صدای_معلمان
سایت صندوق ذخیره برای کد بورسی خطا میده چرااین همه وقت صرف گرفتن یک کد میشه درنهایت بدون پاسخ
باسلام .با چه منطقی مدارس رو حضوری میکنید لااقل صبر میکردید دانش آموزان متوسطه دوم دز دوم واکسن بزنند تا ایمنی نسبی ایجاد بشه.با این اوضاع افتضاح بهداشتی مدارس.
سلام
باتوجه به اینکه مدارس متوسطه دوم باز شده و آموزش نیمه حضوری در جریانه ، برخی از مدارس هیچ فکری به حال آموزش برای آن دسته از دانش آموزانی که داخل منزل هستن نکرده اند و تدریس ها نصفه و نیمه شده ،
آیا بهتر نبود اول برنامه ریزی صورت بگیره و بعدا بازگشایی ها انجام بشه؟
طرح های دوره ابتدایی را کم کنید بیشتر به آموزش دانش آموزان اهمیت بدهید .
سلام خسته نباشید آموزش ترکیبی کار دانشآموزان و معلمان را سختتر و دو برابر کرده است لطفاً مجازی کنید فکر می کنید اگر یک روز درمیان باشد از خطر ابتلا به کرونا کاسته می شود
سلام درجواب اون همکار که درمورد اضافه کار هروقت دادن مشکلی نیست عرض کنم شاید شما برای پس انداز کردن برداشتید ولی من همکار زن که سرپرست خانواده هستم ونیاز به پول اضافه کار دارم نفرمایید هروقت دادن مشکلی نیست مسایل را باهم مربوط نکنید
معلومه سلامتی بزرگترین نعمته ولی خودتان هم فرمودید با شرایط بد اقتصادی من الان نیاز به پول اضافه تدریسم دارم اضافه کار برداشتم که دستم پیش کسی دراز نکنم
سلام وخسته نباشید به فرهنگیان زحمتکش که تدریس در فضای مجازی برایشان نه چشم،نه گردن،نه اعصاب گذاشته،برای فرزندان ما هم همین طور مخصوصا دوره ای ابتدایی کلاس اول ودوم وسوم،بنابر این از مسئولین آموزش وپرورش استدعادارم تذکری به آموزگاران مدارس خاص بدهند که دو ساعت کار با گوشی دربعد ازظهر وارسال کلی تکالیف جهت صبح وگوش دادن به تلویزیون وحل تکالیف آن وارسال تاقبل از ساعت ۳که کلاس مجازی شروع وتا ساعت ۵ادامه دارد.بچه ها دراین سن زود خسته وعصبانی،میشوند.وکارهای عملی می خواهند که اصلا بچه ها قادر به انجام آن نیستند وباید والدین انجام دهند وبرای معلم ارسال کنند که هر روز هم هست وجز خستگی وبی حوصلگی بچه ها و گرفتاری مادران فایده ای ندارد. ممنون میشم که پیگیری شود .
یه تشکر ویژه از کارگزینی تبادکان که حقوق میگیرن که احکام حقوقی رو به موقع بزنن ولی متاسفانه حکم طبقه من که مال مهر پارسال بوده رو امسال بعد از پیگیری خودم زدن و متأسفانه شش ماهش حداقل ۶۰۰ هزار تومان به دیون رفت و در عمل یعنی سوخت.. وقتی اعتراض کردم گفتن باید زودتر پیگیری می کردی
#صدای_معلمان
سلام
باتوجه به اینکه مدارس متوسطه دوم باز شده و آموزش نیمه حضوری در جریانه ، برخی از مدارس هیچ فکری به حال آموزش برای آن دسته از دانش آموزانی که داخل منزل هستن نکرده اند و تدریس ها نصفه و نیمه شده ،
آیا بهتر نبود اول برنامه ریزی صورت بگیره و بعدا بازگشایی ها انجام بشه؟
طرح های دوره ابتدایی را کم کنید بیشتر به آموزش دانش آموزان اهمیت بدهید .
معلمان فرصت کافی برای طرح و برنامه های دوره ابتدایی را ندارند. در ابتدایی فقط طرح تدبیر کافیه بقیه را جمع کنید
باسلام خدمت همکاران گرامی ، قبلا حساب کردیم که ما با برداشتن ۲۴ ساعت اضافه کار در واقع هزینه های دولت رو به نصف کاهش میدیم وماهیانه با۴میلیون واونم تازه ۸/۵ ماه که حدود ۳میلیون در ۱۲ ماه میشه هر دونفرمون پول یک نیروی موظف رو میگیریم اونم با التماس ،یا بپذیریم بگیم هر وقت دادن مهم نیست یا اضافه تدریس بر نداریم تکرار این پیامها آرامش فکری همه عزیزان رو به هم میریزه اونم تو این شرایط وخیم اقتصادی ،قدر سلامتیتون روبدونین حرص نخورین که اگر خدای ناکرده پاتون به بیمارستان یا دکتر برسه تمام این پولهارو حتی اندک پس اندازمون رو باید تقدیمشون کنیم بیماری در این شرایط یعنی ورشکستگی ،قدر خودتون رو بدونید
سلام
اون دوست عزیزی که گفتن : اون عده که با بازگشایی مدارس مخالف هستند و مدام پیام میدن باز گشایی خطرناکه ظاهراً فرهنگی هستند نه اولیاء ، باید بگویم ؛ حتی بیان این موضوع زشت وشبهه افکن و دور از انصافه . اگر فرهنگی هستید ، شما قطعاً در آموزش مجازی درست عمل نمیکنید تا شرایط سخت آن را درک کنید ، این روزها فرهنگیان عزیز بدترین و سخت ترین شرایط را سپری میکنند ، هیچ ارگان دولتی صد درصد وقتشو مثل معلم در اختیار ارباب رجوع نیست ، چه فرقی دارد حضوری یا غیر حضوری، لطفاً هوشیار و مراقب باشیم
باسلام
باعث تاسف است که کارپردازی ناحیه ۶ روزپنجشنبه برای نیروهای خدماتی جلسه اعلام کرده بود وتوی این سرما با این هزینه های گزاف و حقوق های ناچیز سرساعت درمحل حاضر شدیم اماجلسه ای درکارنبود متاسفانه قبلاهم همین اتفاق افتاده بودو ناحیه ۶ در برنامه ریزی هاو...بسیار ضعیف عمل میکنه.خواهشمنداست رسیدگی شود.
سلام درمورد کد بورسی صندوق ذخیره متاسفانه مشکل داره هر چه اطلاعات خواسته شده را جهت کد بورسی ارسال می کنیم کدی به شماره همراه ارسال نمیشه
سلام
گویا برخی استان ها در حال واریز پاداش بازنشستگان سال ۹۹ هستند، آیا برای استان خراسان رضوی هم اعتباری آمده است
تجمعات سراسری معلمان در بیش از ۶۵ شهرکشور
امروز پنجشنبه ۲۰ آبان، معلمان و بازنشستگان فرهنگی در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در بیش از ۶۵ شهر کشور از جمله : تهران و البرز مقابل مجلس و اصفهان، کرمانشاه، سنقر، رشت، بندرانزلی، سنندج، مریوان، سقز و زیویه، لردگان، بجنورد، شیروان، قم، شیراز، زرین دشت، نورآباد و ممسنی، فراشبند، خرم بید، داراب، ایلام، ایلام، پلدختر، خرم آباد، الیگودرز، بروجرد، کوهدشت، درود، تبریز، اهواز، ایذه، ماهشهر، اندیمشک، یاسوج، بوشهر، گناوه، اراک، ایلام، ساری، بابل، آمل، نکا، همدان، ملایر، زنجان، یزد، دزفول، قزوین، بوکان، جلفا، داران، جوانرود، دیواندره، بندرعباس، ارومیه، تاکستان، مشهد، کرمان، گچساران، دهدشت، شهرکرد، لوداب، اسلام آباد غرب، شهربابک، شهرضا، مرودشت و ... مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بهبود وضعیت معیشتی و اجرای کامل رتبهبندی بر مبنای هشتاد درصد حقوق هیات علمیهای دانشگاه همچنین تصویب دائمی شدن همسانسازی و بهبود معیشت بازنشستگان از جمله خواسته های اصلی معلمان در این تجمعات بود.