پیام دریافتی ...

پیام دریافتی

با توجه به بخشنامه جدید برای توسعه شایستگی و صلاحیت معلمی،  ما معلمان به دلایل زیر به این بخشنامه اعتراض داریم.

۱/چرا سالهای قبل که ما در کلاس حضور داشتیم، یکبار ارزیابان سرکلاس نمی آمدند تا بدون اطلاع قبلی ما را ارزیابی کنند و مشکلات کلاس را ببینند؟

۲/چرا ارزیابان از اول سال تا به  حال، در گروه کلاسی ما شرکت نکردند تا در آن جا هم تدریس ما، هم مشکلاتِ بررسی تکالیف دانش آموزان، مشکلات خانواده ها، مشکلات فراوان معلم و... را در کلاس های مجازی بررسی کنند و در آنجا برای من به عنوان معلم فرم صلاحیت پر کنند؟

۳/ چرا یکبار نپرسیدند شما به چند شیوه به دانش آموزان آموزش می‌دهید؟ در حالی که بیشتر اوقات، آموزش مجازی به دلیل مشکلات نداشتن گوشی، نداشتن بسته ی اینترنت و... امکان پذیر نبود و از بین دانش آموزان یک کلاس، 5نفر تلفنی، 3نفر پیامکی، 5نفر نیمه حضوری، تعدادی باید هفته ای دوبار درس نامه نوشته می‌شد و به درب منزلشان ارسال می شد، و به عده ای هم در برنامه واتساپ با هزینه اینترنت بالا و مشکلات مالی خانواده ها  آموزش می‌ دادیم. باید طرح درسمان را با روش کدوم گروه می‌نوشتیم؟

۴/ما معلمان یک شیفت باید دنبال بهترین راه حل برای آموزش آسانتر با تهیه و آماده کردن وسایل آموزشی،  تهیه آزمون های مربوط به آن درس به چند روش که در بند بالایی قید کردم باشیم و در یه منزل یک خواب که اکثراً هم مستاجر هستیم، کلاس درس را تشکیل می‌دادیم.  همچنین باید چندین  بار فیلم می‌گرفتیم و دوباره حذف می‌کردیم تا نکند صدای بچه ی همسایه یا ماشین ضایعاتی یا ... در فیلم تدریسمان ضبط شده باشد.

و بارها اتفاق افتاده که هنگام خواب، یا ناهار رسیده ولی معلم هنوز گرفتار آماده کردن فیلم تدریس هست.  آیا معلمان بچه ندارند؟ خانواده ندارند؟ استراحت نمی خواهند؟

۵/ معلمی که حداقل ۱۰سال در دوره ابتدایی تدریس می‌کند، آیا نیاز است که هنوز روی کاغذ طرح درس سالانه و روزانه نوشته شود؟

اگر هدف آموزش است، معلم هرروز قبل از تدریس، آمادگی آموزش آن درس را دارد. چه بسا که امسال حتما قبل از شروع کلاس مجازی، فیلم و کلیپ آموزش آماده بود. پس  لازم نیست معلم را به این صورت ارزشیابی کنید، چون *معلم پیش وجدان خودش ارزشیابی می‌شود.*

۶/حال که کلاس ها رو به اتمام هست و آموزگار کم کم می‌خواهد بعد از ۹ ماه تلاش بی وقفه، نفس راحتی بکشد، به جای تقدیر و تشکر ویژه به مناسبت هفته معلم، استرس  بخشنامه ی شایستگی های معلم را ارسال می‌کنید تا هنوز کلاس ها تمام نشده معلم به دنبال تهیه ضمن خدمت، طرح درس، پوشه کار، فیلم تدریس و... باشد.

معلمی که علاوه بر دفتر شاخص ها در یک دفتر دویست برگ هرروز روش تدریس و آزمون ها و تکلیف ها و باز خوردها و غیبت ها و مشکلات دانش آموزان را نوشته است، چطور این را در سامانه بار گذاری کند؟ آن هم با یک گوشی که هر روز هنگ می‌کند و باید تمام محتویات آن پاک شود تا برای فردا آماده باشد.

۷/ معلمی که از ۱۵شهریور تا آخر اردیبهشت با داشتن مشکلات گوشی و اینترنت، داشتن فرزند دانش آموز و خیلی مسایل خانوادگی، از صبح زود تا نیمه های شب یا بیشتر، گرفتار آموزش یا باز خورد یا تهیه فیلم بوده آیا سزاوار است که تابستان را هم صرف ارزشیابی کند که قرار است رتبه بندی بشود یا نشود؟

همان رتبه بندی که  با بوق و کرنا در همه جا پخش شده 

٨/  اگر قرار است معلمان ارزشیابی بشوند، باید توسط مدیر و معاون مدرسه، این امر صورت بگیرد، چون هر روز در گروه کلاسی از نزدیک تمام فعالیت معلم و رویدادهای کلاس را رصد می‌کردند. همانند سال های قبل که ارزشیابی معلم زیر نظر مدیر و معاون بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.